Gå til innhold

Når starte innkjøp? Min opplevelse... (Ble litt langt...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 3. trimester, 7 uker igjen til termin. Selv startet jeg småhandlingen for mange år siden, barnet er ganske etterlengtet, kan en si. Leste her og der om at en måtte vente med innkjøp, og ja, jeg har tenkt mange ganger, enn hvis.... Men jeg tror ikke det at mor har gått litt amok i barneavdelingen, øker sjansen for å miste barnet. Der er det andre ting som ligger til grunn...

Jeg har som sagt handlet litt, men gledet meg også til å sette inn sluttspurten nå, og kose meg med det meste. MEN.... For 14 dager siden ble jeg aktiv sykmeldt pga av svimmelhet. Jeg holdt på å gå i golvet på jobb flere ganger, og jeg har blitt verre og verre. Har prøvd meg på jobb, seinest i går, holdt en halv time, så måtte jeg gå og legge meg. Presset meg selv, vil så gjerne få gjort noe. Er ikke den som slutrer unna jobben, har jo ikke feber, så jeg er jo egentlig ikke syk... Det resulterte i at jeg dro hjem etter et par timer, for å finne senga og tilbringe noen timer der... I dag er jeg hjemme, hadde planer om å få gjort en del, men nei... Og å gå i butikker, det frister lite. Hadde tenkt meg ivei for å kjøpe fisk til middag i dag, men formen sender meg til sofaen, så får finne på noe vi har hjemme her....

Jeg er i hvert fall utrolig glad nå, for at vi har det meste i boks. Hadde jeg skulle stresset med å ordne alt nå, vet jeg ikke hvordan jeg skulle taklet det. Håper selvfølgelig formen blir bedre, men blir den ikke det, trenger jeg i hvert fall ikke stresse med å gjøre innkjøp og gjøre ting klart. Så et lite tips fra meg: Ikke vent, ta det når du føler for det, både innkjøp og vasking av klær. Og lykke til, til dere alle sammen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg tenkt litt på også. Jeg håper jeg er i form hele veien, men jeg har jo ikke peiling på hvordan det går, og da er det kjipt å ikke ha alt klart... Jeg har ennå 4 måneder igjen, så jeg har nesten ikke kjøpt noe, men i oktober skal jeg prøve å få kjøpt det meste.

Takk for tipset!:)

Skrevet

Hei:)

Håper du slipper å være så dårlig ut resten av tiden da:)

Men jeg må bare si at jeg støtter deg fult i at det lønner seg å være tidlig ferdig, jeg har drøye tre mnd igjen å her det viktigste i boks, eneste store som mangler ergarderobeskap:)

Noe jeg er utrolig glad for fordi jeg, som deg er desverre i tiltider ganske dårlig form (bekkenløsning og rett og slett dårlig allmen tilstand). Dette har resultert i at jeg måtte slutte i vikariatet jeg hadde da jeg ble gravid, og i jobben jeg fikk for ikke så lenge siden.

Å jeg ser ikke for meg at jeg er i noe serlig form til å stresse med å handle inn det vi må ha til babyen kommer rett før fødselen, spesielt ikke nå når vi får julestria og alt som det medfører:)

Skrevet

Jeg er 20 uker på veg, men Gud så gla jeg er at vi har spredd ting litt utover. I utgangspunktet for å spare økonomien litt, ettersom vi er mitt i flytting til større leilighet, men også litt for kosen, ettersom jeg har vært så dårlig hele veien, trengte noe å se fram til! Og nå, 20 uker og 100% sykmeldt med bekkenløsning/låsning. Mangler fortsatt store ting vi da, seng og kommode og sånn, men har fått kjøpt inn litt ullklær, fått lånt bilstol, stellekommode osv... Fryktelig godt å tenke på at jeg slipper å pine meg ut i butikkene framover, man vet aldri sier jeg! Tenkte også å kose meg med babyshopping i 3. tri, men det kan jeg nok se langt etter... Og pappan er sjeleglad for at vi har vært litt rundt å titta og laga budsjett over de store tingene, han vet hvor han finner f. eks senga vi vil ha, og hva han skal betale for den. Og budsjettet er godt å ha, er jo mye vi trenger, også vet vi hvor ulike ting er billigst! Spart masse allerede, og det bare ved å titte litt rundt :) Men, begynte ikke før etter 12. uke, og da var det bare en bamse før ordinær ul... Men tror det er viktig å gjøre det som passer for seg, planlegg litt så er det mye å spare, både penger og ergrelse hvis noe skulle skje underveis...

Skrevet

Heldigvis har vi alt vi trenger til den første tiden etter storebror. Så det eneste vi MÅ ha er bleier og smokk, og det regner jeg med vi kan plukke opp på veg hjem eller at min kjære drar ut og handler ;-)

Men enig med deg, det er greit å ha det viktigste på plass slik at man klarer seg i hvertfall en uke eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...