Gå til innhold

Angående hjemmebesøk av helsesøster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kommer de egentlig på hjemmebesøk??

Er det fordi vi skal slippe å komme til helsestasjonen? Eller er det fordi dem skal se hvordan vi har det hjemme og om vi er oppegående nok til å ta vare på en baby? Forventer helsesøster at jeg serverer noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en kombinasjon vil jeg tro. Se om hjemmet er "møblert" hehe.. De er veldig hyggelig da. Har hatt hjemmebesøk 3 ganger på 3 stykker. Veldig betryggende. Serverte te og boller.

Skrevet

Primært for at du skal slippe å dra ungen med deg ut på tur til helsestasjonen, men de har jo også en opplysningsplikt om de skulle komme over graverende forhold i et hjem.

Oppvartning forventes neppe.

Skrevet

Jeg har sluppet unna besøk begge gangene. Bedt meg selv på helsestasjonen i stedet. Her har helsesøster det så travelt, at hun syntes det var fint at jeg tok med babyen i stedet og kom til henne, så sparte hun gangtid. Og jeg slapp å ha huset strøkent, hehe.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Husker jeg bekymret meg for det jeg også. Sto hele dagen før og skrubbet hele huset, vasket vinduer og golver og det som var, bakte boller og you name it, med en hysterisk unge og en pupp som ikke virket... Når hun kom så hun ikke på golvet engang... jaja, reint ble det ihvertfall!

Skrevet

Litt støv og rot er det ingen helsesøstre med vettet i behold som reagerer på:)

Skrevet

De kommer for at du skal slippe å reise. Ingen grunn til bekymring. Og servering forventer de overhodet ikke. Noen takker ja til en kopp kaffe, andre ikke. De er på jobb, ikke i selskap:)

Skrevet

Det er vel rett og slett en av de få form for service- som staten fortsatt yter i dette landet... ;) Og det gjør de både for at vi skal slippe å komme dit- men også forde det kanskje er letter å være mamma og pappa- kunne spørre om man lurer på osv.. når man er hjemme- Dessuten er det mange som synes ting er litt vanskelig i begynnelsen. Da er det greit å være i trygghet i sin egen stue.

Det er alltid deilig med et galss vann. Men tenk om alle skulle servere noe når de kommer. Da hadde de ikke fått gjort annet.

Og når det gjleder rot og støv- så vet de at det er ikke det som avgjør om vi er skikket eller ikke- klart - stinker det røyk og gammel fyll i leiligheten kan det jo hende at at de følger opp litt ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...