Gå til innhold

Skogheims

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å gjøre i helgene sammen med barna?

Jeg har tenkt over en del av disse problemstillingene Kristin Skogheim skisserte i programmet "Skogheims" på tv2. Vi gjør mye bra, men helgene kan bli bedre. Lørdagen synes jeg bare svinner hen i handling og praktiske ting. Om vinteren er vi flinke til å være mye ute, og vi står ofte på ski.

Vi er også flinke til å gjøre masse når vi reiser bort på helgetur, men er vi hjemme så blir helgene så rotete. Jeg ønsker meg mer struktur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er noe i det du sier... helgene hjemme går som regel med til å gjøre ting som vi ikke rekker i hverdagen.... Skulle også ønsket å gjort mere i helgene, er det samme her, at om vinteren er vi flinkeretil å være med ut... på ski, slalom og akebrett...:)

men har ikke sett det programmet du snakker om her...hørtes intressant ut...

Skrevet

Har heller ikke hørt om dette programmet, når og hvor går det? Vi er ikke kjempe flinke til å finne på ting i helgene. Da gjør vi ting i heimen som ikke er gjort i uka, også er vi slitne alle mann - så godt å slappe av. Men kunne virkelig trengt noen ideer til hva vi evt kan finne på, som ikke koster så masse.

Skrevet

Noe dere kan finne på som ikke koster så masse:

http://www.geocaching.com/

Kjempegøy :-) Jeg pakker sammen eldste, mellomsten og minsta i bæremeis på ryggen - og hekter med meg 3 bikjer og drar på geocaching i alle fall en gang hver helg.

Skrevet

Vi prøver alltid å finne på noe en av dagene i helgen iallefall.. Litt går med til besøk også. Men det trenger ikke være så masse vi finner på..Pakke med oss litt niste så gå på land tur.. Finne en skog å gå tur i eller ett fjell eller noe.. Eller går på cafe og koser oss. Passer alltid på å gjøre noe sammen som en familie da. Det syntes vi er koselig. Men kan mange ganger bli rotete ja, iallefall hvis vi har masse å gjøre i hus eller hage.. Men prøver som sagt å finne på noe den ene av dagene. Pluss litt kose mat og sitte inne å spise i stuen om lørdag kvelden. Med noe gøy på tv..

Skrevet

Det kommer litt an på været hva vi gjør. I sommer har vi vært på ett par helgeturer med campingvogna + en overnatting med båt, vært på dagsturer med venner osv. Er det dårlig vær går vi på besøk, på cafe, biblioteket eller butikker. Håper på å få ett par bærturer til, vært på en tur, men i dag har vi kjøpt oss fryseskap så nå har vi plass til mye mer bær. ;o)

En del helger går bort til ting og tang som må gjøres her hjemme, føler ikke at vi MÅ finne på noe spennende hver eneste helg. Ungene har ikke vondt av å kjede seg litt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...