metaMORfose Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Hva pleier dere å gjøre i helgene sammen med barna? Jeg har tenkt over en del av disse problemstillingene Kristin Skogheim skisserte i programmet "Skogheims" på tv2. Vi gjør mye bra, men helgene kan bli bedre. Lørdagen synes jeg bare svinner hen i handling og praktiske ting. Om vinteren er vi flinke til å være mye ute, og vi står ofte på ski. Vi er også flinke til å gjøre masse når vi reiser bort på helgetur, men er vi hjemme så blir helgene så rotete. Jeg ønsker meg mer struktur.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Ja, er noe i det du sier... helgene hjemme går som regel med til å gjøre ting som vi ikke rekker i hverdagen.... Skulle også ønsket å gjort mere i helgene, er det samme her, at om vinteren er vi flinkeretil å være med ut... på ski, slalom og akebrett... men har ikke sett det programmet du snakker om her...hørtes intressant ut...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Har heller ikke hørt om dette programmet, når og hvor går det? Vi er ikke kjempe flinke til å finne på ting i helgene. Da gjør vi ting i heimen som ikke er gjort i uka, også er vi slitne alle mann - så godt å slappe av. Men kunne virkelig trengt noen ideer til hva vi evt kan finne på, som ikke koster så masse.
metaMORfose Skrevet 26. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2008 http://www.tv2underholdning.no/article1969694.ece Serien kommer etter jul, men introduksjonsprogrammet har gått flere ganger allerede. http://webtv.tv2.no/webtv/ Søk på Skogheims i søkefeltet, og så får du opp noen smakebiter som er gratis. Følg ellers med i programmet, de sender introduksjonsprogrammet jevnlig, tror jeg.
iznogood Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Noe dere kan finne på som ikke koster så masse: http://www.geocaching.com/ Kjempegøy :-) Jeg pakker sammen eldste, mellomsten og minsta i bæremeis på ryggen - og hekter med meg 3 bikjer og drar på geocaching i alle fall en gang hver helg.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Vi prøver alltid å finne på noe en av dagene i helgen iallefall.. Litt går med til besøk også. Men det trenger ikke være så masse vi finner på..Pakke med oss litt niste så gå på land tur.. Finne en skog å gå tur i eller ett fjell eller noe.. Eller går på cafe og koser oss. Passer alltid på å gjøre noe sammen som en familie da. Det syntes vi er koselig. Men kan mange ganger bli rotete ja, iallefall hvis vi har masse å gjøre i hus eller hage.. Men prøver som sagt å finne på noe den ene av dagene. Pluss litt kose mat og sitte inne å spise i stuen om lørdag kvelden. Med noe gøy på tv..
Mille** Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Det kommer litt an på været hva vi gjør. I sommer har vi vært på ett par helgeturer med campingvogna + en overnatting med båt, vært på dagsturer med venner osv. Er det dårlig vær går vi på besøk, på cafe, biblioteket eller butikker. Håper på å få ett par bærturer til, vært på en tur, men i dag har vi kjøpt oss fryseskap så nå har vi plass til mye mer bær. ;o) En del helger går bort til ting og tang som må gjøres her hjemme, føler ikke at vi MÅ finne på noe spennende hver eneste helg. Ungene har ikke vondt av å kjede seg litt innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå