Gjest ->>- Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Time-halvannen på ca 180 grader. Du bør pensle den med noe, og gjerne pensle flere ganger underveis - det blir fort tørt kjøtt. Gni gjerne inn med krydder, putt litt hvitløk og smør under skinnet, hiv grønnsaker og sitrusfrukt inni og slikt.
Kókuszdió Skrevet 26. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2008 Hva bør jeg pensle den med forresten?
Inga Bling Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Smør, vann, buljong. Stekepose er også et alternativ, da trenger du ikke pensle.
Kókuszdió Skrevet 26. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2008 Ok. kan lage en blanding av smør, vann og buljong.. men jeg har bare oksebuljong.. det blir kanskje litt rart.. også grønnsaksbuljong...
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Grønnsaksbuljong funker fint. Bare smør eller bare vann funker fint. Olje funker fint. Det er ikke så farlig hva det er i grunn, er mest for å holde fuktighet i kjøttet.
Kókuszdió Skrevet 26. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2008 Ok, tusen takk. Igjen. Jeg klinte sammen litt smelta smør og vann og bruker det. Hvordan fyller man kyllingen egentlig? Og hva bruker du ha inni?
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Hm, kanskje jeg skal steike kyllingfileter i stekepose? har alltid lurt på hvordan folk får den så god og saftig, mine blir alltid så tørre!
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Nesten hva som helst funker - mye som med klassisk kalkun; litt søtt, litt salt og litt surt er optimalt. Sitrusfrukt, oliven, hvitløk, svisker etc. Sauen; I ovn? Stek dem litt i panna først så de får skorpe utenpå, holder på fuktigheten. Eller surr i bacon, spekeskinke e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå