familien kaos- komplett Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Den o store fiskedagen i dag, frister egentlig ikke, men..Har torskefilet, div grønnsaker og parisienne fiskesaus...Går det an å slenge det sammen i en ildfast form? Har ikke smakt den sausen før... Gode forslag til meg?
Gjest -<<- Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Har heller ikke smakt sausen, men det burde vel fungere greit å koke sausen, skjære fisken i skiver og dandere i ildfast form sammen med hakka grønnsaker, tømme sausen over og hive i ovnen en stund. Om noen av grønnsakene har lang koketid kan du evt steke/koke dem litt på forhånd. Og så kan du sikkert drysse f.eks kavring eller ost over om du vil dandere litt.
Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Jeg synes fisk smaker desidert best som kokt (unntagen sei) med agurksalat, rømme, poteter og tyttebær til.
Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Det jeg mente var at fisken måtte være varm, unntagen sei. Den liker jeg best kald.. Nemlig..
Inga Bling Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Til senere kan du prøve å kline den inn med tandorimarinade, steke i ovn og servere den med ris og salat. Det funker.
familien kaos- komplett Skrevet 26. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2008 hm, funker det tilbehøret til torsk? Vi er skikkelig anti fiskemennesker, så jeg er ikke noe flink til å lage det heller. Torsk er sånn nesten godkjent:)
familien kaos- komplett Skrevet 26. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2008 Går det med torsk også?? Jammen må det prøves neste gang vi skal ha fisk... skal jo være en gang i uka er målseningen, men..
Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Det passer til det meste av fisk. Og er veldig godt til..
Gjest Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Fant denne på ei nettside, og familien likte det godt: Ingredienser: 1 kg Torskefilet 800 g Poteter 1 ss Smør 1 ts Salt 1/2 ts Pepper 1 Hvitløkbåt 3 Tomater 1 Purre 200 g Jarlsberg 1 1/2 dl Matfløte Framgangsmåte: Forvarm stekeovnen til 200° C. Kok poteter. Retten kan også serveres med ris. Kok da ris etter anvisning på pakken. Skjær tomat i skiver, rens og kutt purre i ringer. Finhakk hvitløk og riv ost. Rens fisken og fjern skinn og bein. Skjær fiskefiletene i serveringsstykker og legg dem i smurt ildfast form. Dryss på salt, pepper og finhakket hvitløk. Legg på tomatskiver, purre og dryss over osten. Hell over matfløte. Stek retten på midterste rille ved 200° C ca. 30 minutter.
familien kaos- komplett Skrevet 26. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2008 takker og bukker alle sammen! Nå rusler jeg og lager torskemiddag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå