Frk Vims Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Litt satt på spissen det kanskje, men er det sånn at store deler av vår befolkning helst ikke har dette til middag? Tenker da gjerne på familier med litt større barn som spiser vanlig middag. Bare lurer altså... Selv så må jeg nå si at vi bruker dette, bruker som regel fullkornspasta når vi har det. Synes at ungene har fått grei middag når de får poteter, grønnsker og kjøtt, ja, synes og at fiskepinner med grønnsaker og poteter er ok...Er vel flere som tenker som meg eller? (Håper det!)
Teltpluggen Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Me har stort sett poteter te middag ja. Me mindre me har lasagne eller nåke så ikkje trenge poteter;) Fullkornspasta når me har spaghetti, å ellers grønnsaker te middagen (gulerot, brokkoli osv). Trur ikkje me har vondt av litt stivelse;)
gerd Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Definitivt ikke vi. -vi spiser sunt og vanlig. Litt karbohydrater til middag er ikke skadelig, men sukker spiser vi veldig lite av.
susemor-3 små Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Vi bruker poteter, ris og pasta stort sett daglig!! Vi bruker "vanlig" paste til og med - ikke fullkornspasta... Bruker jo grønnsaker ved siden av, men poteter, ris eller pasta er liksom "basis". Hva skal vi ellers bruke som tilbehør? Hehe.
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Eh? nei... Man må da ha karbohydrater? Jeg er ihvertfall avhengig av dem, et absolut must om man trener ihvertfall. Men jeg holder meg unna loff, boller etc. Spiser grovt brød og fullkornpasta .
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 nei ikke vi. Har som regel ris, pasta eller poteter til middagen..
77modell Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Sånn tenker jeg også av å til!! Vi er som dere! Poteter nesten hver dag! Mener selv vi har et bra kosthold når det gjelder middag ivertfall. Men jeg sjønner ikke hva vi skal spise jeg om vi ikke skal ha poteter ikke pasta eller brød.....uff er sikkert lite oppfinnsom jeg........
MintCondition Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Kroppen trenger karbohydrater, og det er ikke farlig med poteter, pasta og ris. Vi velger fullkornspasta og brun ris da, samt grovt brød, og holder oss unna boller, loff og hvit ris.
Leirha Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Kommer aldri til å kutte ut poteten!!!!!!!!!!!!! Har poteter til det meste, elsker poteter, hater kjøtt og ris. Pasta er ok, men poteter er NAM! Hvis jeg skulle kuttet poteten, da hadde jeg bare spist sjokolade. For bare kjøtt og sopp osv klarer jeg ikke....
M by M Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 VI spiser poteter, pasta eller ris til middagen hver dag vi. Bortsett fra om vi har taco eller lignende. Vi spiser mest ris.
Gjest -<<- Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Nei, det tror jeg ikke de fleste har. Men det er nok blitt litt mer utbredt at middag ikke nødvendigvis MÅ inneholde en av de tre, og at pasta godt kan være fullkornsbasert etc.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Kommer ALDRI til å kutte ut det vi har en av delene nesten hver dag. Vi har et sunt og variert kosthold og jeg tror neppe litt pasta eller potet er dødelig hehe
Shabby Cheap Chic Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 Nei, ikke vi. Men virker som om mange har..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 her spiser vi poteter ris og pasta.. Mest potet.. Ingen skal få ta fra meg poteten.. Julemiddag uten og mose poteten i sausen?? nei takk:)
Inga Bling Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Vi har enten ris, pasta eller poteter til middagen. Og har vi ikke det så har vi brød. Så nei vi har ikke kuttet ut karbohydratene.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 Jeg er ikke helt der du er... Hos oss spiser vi pasta/ris/potet max to ganger i uka. Og da velger vi de grove variantene og skallet på. Brød spises kanskje en gang i uka. Men vi spiser havregrøt eller grov musli med yoghurt. Fiskepinner er ikke grei middag her i huset. Det smaker...ikke så bra...og ernæringsmessig kan man gjøre bedre.
Scorpiogi Skrevet 26. august 2008 #17 Skrevet 26. august 2008 Vi spiser i moderate mengder(liker vi i allfall å tenke, hehe). Prøver å spise fullkorns om vi kan... Kjente noen en gang som spiste potet til pastaen! Det blir kanskje litt i meste laget )
Gjest Skrevet 26. august 2008 #18 Skrevet 26. august 2008 (og det er masse karbohydrater i grønnsaker og frukt også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå