ane29 Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 liker å lese sannhetsbøker som ikke uten min datter og bøker om menneskeskjebner... noe dere kan anbefale meg? takk
Lillefot08 Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hei! Jeg leser ikke så mye, men har blitt anbefalt drageløperen av veldig mange.
Lacey*har fått erta Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Idas dans av Gunnhild Corwin-skikkelig grinebok, nydelig Uro av Finn Skårderud
Lizz27 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hei. Tusen Stålende Soler er en kjempeflott bok om jenters skjebne i Afganistan. En gripende og sterk bok. Ellers så anbefaller jeg veldig Stig Larsons "Menn som hater kvinner", "Jenta som lekte med Ilden" og "Luftslottet som sprengtes" Må leses i den rekkefølgen. Dette er krimbøker så kanskje ikke helt din gate, men du bør prøve. Fantastisk gode bøker. Litt treig i starten men det er verdt å vente.
lillegulletvårt=) Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Denne boka er helt super ...jeg stOr koser meg og ler masse ...shopaholic med baby heter den ...det er en serie .tor bare nr 1 het shopaholic jeg ...
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 "Sammen er man mindre alene". Leste denne i sommer. Helt fantastisk! Skrevet av en fransk forfatterinne. Oppdaget nettopp at det kom ut film basert på boka i 2007 så har bestilt meg denne nå.
vannmann84 Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 "Mengele Zoo" (hvis du ikke allerede har lest den da), av Gert Nygårdshuag. Kåret til norges beste bok og skal filmatiseres snart. Dette er en trilogi, men hver bok er ganske selvstendig. Bok nr 2 heter "Himmelblomst treet", og nr3 "Afrodites basseng".
ystelade Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Balansekunst (eller "A fine Balance" hvis du liker å lese på engelsk) av en forfatter som heter Rohinton Mistry. Fantastisk!!!! Den er visst på tilbud nå for tiden i paperbackutg. til ca 70 kr
pusekatta-fødeklar Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Liza Marklund- Aldri mer fri og På flukt, dem vil du garantert like!!
harheg Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Unni Lindells bøker om Cato Isaksen er kjempe bra:)
ane29 Skrevet 26. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2008 takk for alle gode tips, skal se om jeg får plukket ut noen gobiter...
barbara Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Hvis du leser romaner innimellom, skriver jeg under på anbefalingen over om å lese Balansekunst av Rohinton Mistry, den er helt fantastisk og man lever seg helt utrolig inn i karakterene. Men om du mente at du liker å lese bøker som ikke er fiction, så hva med feks Ville svaner av Jung Chang? Handler om tre generasjoner kvinner i Kina - forfatteren, moren og mormoren hennes. Veldig bra, veldig rørende og veldig lærerik om Kinas historie de siste ca 100 årene. Også har man Ninas reise av Lena Einhorn, den også er helt skummelt bra og man lever seg virkelig inn i den. Den handler om en av de veldig få som overlevde Warszawaghettoen under andre verdenskrig. Fæl, men veldig bra. :-)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Liza Marklund som hun over sier. Mann går på byen,kvinne går til legen...Men det er sipebok...
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 PS I love you av Cecilia Ahern Idas dans av Gunhild Corwin Et glass melk takk av Herbjørg Wassmo Hva skal vi med stjerner nå? av Espen Olafsen og Per Arne Dahl -triste og fiiine bøker om menneskeskjebner. Ellers, hvis du vil lese krim kan jeg sterkt anbefale alle bøkene til Henning Mankell, Håkan Nesser, Unni Lindell, Jo Nesbø, Helene Tursten... Eller litt morsomme jentebøker, Shopaholic-bøkene til Sophie Kinsella.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå