Gå til innhold

Kan noen dele sin erfaring med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 38+2, og fikk vite i går at hodet til gutten vår enda ikke har festet seg (jeg er førstegangs). Nå har jeg hørt så mye om vonde fødsler når hodet ikke har festet seg, at jeg har virkelig begynt å grue meg. Vet at hodet enda kan feste seg i bekkenet, men iflg JM er jeg ganske så fødeklar at jeg tenker fødselen kan sette i gang når som helst.

Noen som har fødselserfaring der hodet ikke har festet seg, som vil dele sin erfaring med meg?

Når er det forresten "vanlig" at hodet fester seg hos førstegangsfødende? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel vanligere at det ikke fester seg, eller fester seg veldig sent på andre gangs fødende? Jeg tror ikke det har så mye å si på fødselen din om hodet fester seg eller ikke. Babyen kommer ut uansett:-). Men jeg hadde setefødsel sist, så jeg er ikke noen ekspert her. Jeg er bare strålende fornøyd så lenge denne babyen kommer ut riktig vei, og så langt ser det ut til at det skjer:-).

Skrevet

Hodet på babyen jeg har i magen er ikke festet enda (4 dager over termin) og jordmor sier bare at den kommer til å feste seg ved hjelp av riene eller at vannet går. Så det vil ikke være noe forskjell sier hun:-)

Skrevet

Hodet til frøkna mi var ikke festet etter at jeg hadde hatt rier i et døgn engang :) men det gikk da helt fint det!

Fødselen var veldig lang og selvfølgelig vond (det er jo alle fødsler) men ikke sånn at jeg ikke trodde jeg skulle overleve.

Klarte meg uten smertestillende og hadde en flott fødsel :)

Har ikke hørt at det skal bli noe værre av at hodet ikke er festet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...