isi* med liten januar spire!! Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Heihei. Jeg har de siste tre dagene vært heeeelt utslitt. Kan sove hele tiden! Har slitt veldig med kvalme, tretthet og oppkast de første 16-17 ukene. Har endelig gitt seg, å jeg har gått på vitaminkur å humøret og energien har kommet tilbake. Vært så gøy å komme igang på jobb igjen. Kjempe deilig. Er 50% sykemeldt pga blodtrykket, å skal på jobb nå om 3 timer. Må begynne å gjøre meg klar snart, å holder på sovne. Alt jeg gjør, gjør meg så utrolig trett!!! Vil på jobb, men orker ikke viss det skal være sånn. Hva skjer med meg igjen da? Noen som har noen gode tips for å ikke sovne på buss, sittende, og nesten stående?? Skal sies at jeg sover bare i rykk å napp om natten pga jeg løper å tisser, å har fått svangerskapskløe som holder meg våken. Viss jeg nå speeder opp tempo litt å bare gjør vanlig husarbeid blir jeg super svimmel og kvalm i tilleg. Hva skal jeg gjøre? SUKK* Vil ikke ligge hjemme!!!!
kei80 Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 uff fikk vondt av deg her!sliter med eksterem svangerskvalme og er utmattet selv om jeg er på bedringensvei. Jeg ville sykemeldt meg i ditt tilfelle..Det er tydelig at kroppen din er sliten.Er nedtur å måtte bli borte fra jobb igjen MEN man får somregel tilbake for det.Energien kommer tilbake med nok hvile,mat og søvn for de fleste,ikke slit deg ut og gå på en smell!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 26. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2008 Åhh søt du er! Ja måtte bare få det ut ett sted. Ringte til jordmor i sted. Ikke vært på noen kontroller enda, utenom førstegangskontroll i uke 9 og ord ul. Å bare høre hva kan jeg gjøre. Hun sa spis sunt å legg deg til å sove. Men er ikke så lett, er så lei av å være hjemme. Vil være vanlig. Kjenner jo ikke sin egen kropp igjen. Hang opp klær etter jeg skrev her inne å da svimte jeg av på badegulvet. Så ble hjemme fra jobb idag ja. Uff, hvor langt er du da Kei? Har desverre ingen gode tips til hvordan den skal gå over. Plutselig bare blir det gradvis bedre =) Akkupunktur hjalp litt, men ikke noe sånn revolusjonrende!!! Eneste jeg kan si er at E-vit og B-komplekst-vit var veldig lurt å begynne på når den værste kvalmen gir seg. Hjalp masse å matlyst å humør!!! Ta det med ro du også =) Er vel det beste, fordi om tiden går sååå sent da.... En klem til deg =)
Triolene Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hei! Jeg har vært akkurat som deg! Det viste seg at jeg hadde svangerskapsdiabetes.... Jeg kuttet ut alt som heter sukker med èn gang å følte meg som ny bare etter 2 dager! Blir forsatt svimmel når jeg bøyer meg ned, men prøver å unngå det! Det er ikke lett å bli "sunn", men det er verdt det!!!! Masse lykke til
kei80 Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 svimte av!!!Så grusomt.Håper du føler deg bedre nå! Det går nok over her,sist var jeg bedre i uke 19 så håper det går fort ditt,er i min 13 uke nå.Takk for vitamin tipsene! Håper du snart føler deg bedre og er tilbake til normalen igjen! Klem
isi* med liten januar spire!! Skrevet 26. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2008 Takk =) Nå begynnte jeg å spy igjen. Uhhf. Hvordan fannt du ut at du hadde svangerskapsdiabetes? Har fått svangerskapskløe så har tatt masse prøver, å de fant ikke noe som var urovekkende sa legen. Jeg spiser ikke mye sukker heller. Har faktisk ikke hatt lyst på noe sukkeholdig snop eller noe. Bare te. Ellers kun salat og frukt, å salte middager som har gått ned. Håper det snart går over =) Takk for gode ord!!!
svanemamma Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Huff, stakkar liten :-( Får helt vondt av at du sliter sånn. Håper det ordner seg snart. Legg deg og slapp av og la gubben dulle litt ekstra med deg :0) Det har du fortjent!! Skjønner at det er kjedelig å ikke kunne dra på jobb, men du får ingen medalje for å slite deg ut. Da jeg var gravid med førstemann, ble jeg sykmeldt tidlig og det var kjipt i begynnelsen, men det gikk over etterhvert. Måtte bare tenke på meg selv og den lille inni magen. Sender deg en god klem jeg :0)
Dalfrua i Tromsø Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Oioi, som jeg kjenner meg igjen her jeg sitter å gjesper. Er så ulidelig trøtt og slapp. Spydde også til uke 12 og da gikk det over til trøtthet. Klarer så vidt å slepe meg ut av senga om mårran og dupper bort når jeg kjører til og fra jobb. Vet ikke heller min arme råd. Nå er jeg kommet til uke 15 og trøttheten blir bare verre, men det hjalp når jeg ser at jeg ikke er alene om dette problemet. Jeg tror rett og slett jeg ønsker oss alle god bedring og lykke til videre)))
isi* med liten januar spire!! Skrevet 27. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2008 Til deg Dalfrua kan jeg bare annbefalle de B-kompleks og E-vit. Etter ett par dager merket jeg at jeg fikk tilbake litt gnist og orket litt mer. Sikkert fordi kroppen er tom av næringstoffer etter all spyingen!!! Håper vi finner på noe lurt. Ja kjøre bil er helt krise. Merker konsentrasjonen er dååårlig. Så her blir det buss eller sambo må kjøre rundt. Til Svanemamma =) Gode snuppa!!! Hehe skjønner ikke hva som kom over meg i går. Nå har jeg prøvd å stappe i meg litt mat for å se om denne dagen begynner bedre. Vi skal skrive avtale på den nye leil idag!!! Jippi! Må jo komme meg hel å vel-luktende til det hehe. Du er god å ha!!! Håper kvalmen din er litt bedre!!!
fikk3flottesønner Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Stakkars alle dere, jeg også har ikke vært meg selv i dette svangerskapet. Men blotrykket har ligget på 90/60.. Hvordan er blodtrykket deres?
Triolene Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Fant ut at jeg hadde svangerskapsdiabetes ved kontroll hos legen! Da fant de sukker i urinen! Var hos lege igjen i dag og da var prøvene helt fine!!! Er veldig glad jeg greier å være sunn Ikke så lett bestandig! He he....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå