h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Hva liker barna deres å ha på matpakken..? ..Inntil nå ha det vært greit at jeg har laget matpakken uten diskusjon, men i det siste har de vært veldig bestemt.... Så den siste tiden har det godt i rekesalat, på alle 3 skivene, HVER DAG.... jenta med skinke under og gutten uten... De dagen de har fått noe annet på (vært tomt for rekealat) så har de ikke spist maten sin, sier de ikke liker det, men de har jo spist det før...hmmm....
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 her varierer det veeeeeeldi.. i dag hadde han eple,knekkebrød med leverpostei, kavring med prim. i går hadde han druer, flatbrød med smør. brødskiver med prim, å knekkebrød med hjemmelaget syltetøy. han er 2år.
**¤¤** Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Det varierer mye her. Noen ganger brødmat eller middagsrester. Men frukt og yougurt prøver jeg å ha med hverdag.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Spør som regel hva han vil ha på nista si, og påleggs ønskene varierer. Kan være makrell i tomat, servelat, leverpostein osv. Noen ganger får han med seg havregrøt i en liten bolle, så får han melk på det i bhg. Ofte får han med en liten yoghurt, som han spiser sammen med frukta på ettermiddagen. Og skjærer med litt gulrot, eple biter osv.
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Det varierer. Jeg spør ofte storesøster kvelden før hva hun vil ha. Det blir som regel vanlige ting som syltetøy, prim, leverpostei, skinke, baconost. Noen få ganger nugatti. Begge får yoghurt i matboksen, og storesøster får også gjerne druer, epler, rosiner og noen ganger potetkake med smør og sukker eller cornflakes.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Her har jeg bare laget mat pakke litt over en uke nå, så har jo ikke så veldig masse erfaring på det området.. Men varierer mellom kokt skinke, gul ost leverpostei på skiva til nå. Idag fikk han faktsik nugatti, for det var det så mange andre som hadde. Mange får også sjokolademelk på skolen, men jeg har bestilt vanlig melk til han så er vel ikke hel fornøyd med det. Så får han enten gulrot eller eple med seg. Men tenkte å begynne å sende med han en yoghurt også. Så har han alltid med seg en flaske med vann.
~~DoraDora~~ Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 De minste får alle måltider i barnehagen. Eldstegutten på 5,5 år liker grovskiver med leverpostei+ agurk, rekesmøreost, skinke + agurkskiver eller hvitost + paprika.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 I fjord var det omtrent alltid salami og hvitost eldstemann valgte å ha på skiva. Har ikke noe erfaring i år enda, da det var samboern som lagde matpakken i morges, og vi ikke kom hjem fra ferie før i natt. Her har de forøvrig ikke lov å ha på nugatti på skolen fordi det er noen som er veldig hyper allergisk, og ikke tåler å være i samme rom med noen som spiser nugatti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå