Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Lavrans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å smake på det, og jeg får klart assosiasjoner fra gammelt av (kristin lavransdatter). Synes det er fint.. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vanligvis sans for tradisjonelle og/eller gamle navn, men syntes ikke Lavrans var noe fint...Sorry!...

Skrevet

Jeg syns det var fint! Kommer kanskje litt an på om det klinger bra med etternavnet.

Lavrans - Han blir hvertfall mer spesiell enn "Lukas I", "Lukas II" og "Lucas med c" når læreren roper opp... :-))

Skrevet

Svarer deg her også...Jeg liker det godt!

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en mose sort :) Tenker på lav og rein osv. Jeg ville ikke kallt min unge det, men man blir jo vant til det meste da. Lykke til med valget!

Skrevet

Er dette et hjemmesnekra navn, eller finnes det faktisd?

Syns ikke det klinget noe i det hele tatt...

Jo, i Lavransdatter så, men ikke i rent navn som i Lavrans...

Desverre...:)

Skrevet

Nop,synes ikke det er noe fint...selv liker jeg litt "gamle og spesielle" navn,men ikke dette!

Skrevet

Må tenke litt på at denne gutten en gang skal bli stor og:)

Skrevet

Mamma til 1: Hvor tror du navnet Lavrandsdatter kommer fra da?? Faren til Lavransdatter er jo Lavrans... Det var jo sånn man laget etternavn i gamledager (og fremdeles gjør på Island). Neppe hjemmesnekret.

Syns forøvrig Lavrans var et fint navn, jeg =)

Skrevet

Fint og originalt!

Skrevet

Var faktisk noen som ropte det etter sønnen sin i gågata her om dagen.... Synes det var fryktelig, folk snudde seg.... Tror ikke det var fordi de synes det var fint. Det klinger liksom ikke i det hele tatt synes jeg,da..

Skrevet

He,he takk for alle tilbakemeldingene. Jeg er ute etter et litt gammelt navn

som ikke "alle har" og er enig i at Lavrans kanskje blir litt spesielt, men kanskje ikke såå spesielt at folk snur seg på gaten i det det blir ropt ut..he,he..Vel, vel, tror ikke jeg får samboeren med på navnet.. :-(

Et navn til som kanskje er litt i samme gate, er Severin... Men samboeren liker ikke det heller......Vanskelig dette!!!!

Jeg satser på jente!!! Der er hele familien enig om navnevalg:-)

Skrevet

Severin er også kjempefint!

Andre gode gammeldagse guttenavn som ikke alle i klassen kommer til å hete:

Syver

Halvor

Engebret

Andres (ja - uten a)

Are

- og der var jeg blank, gitt.. Har mange tilsvarende som jeg liker, men nå står det stille, gitt. Lykke til med navnevalg! Håper du får overtalt han til Lavrans!

Skrevet

jeg kjkenner en som heter lavrans. før synes jeg navnet var litt spes, men nå er det bare fint, og som fler her nevee er det ikke mange som heter det! go for it!

Skrevet

Jeg liker definitivt Lavrans mye bedre enn Severin! Lavrans er et nydelig navn, og mye mer maskulint enn Severin, om du skjønner. Liker også Are godt, som Ruuth foreslo. Dessverre har vi en i nær familie som heter det, så vi kan ikke bruke det navnet selv. ;)

Skrevet

NYDELIG!!!

Skrevet

Uvant. Har ikke hørt det før,- annet enn i Lavransdatter da.

Artig med et navn som ikke alle andre har, og sammenlignet med mange "vanlige" navn er Lavrans langt i fra stygt.

Skrevet

tja det er spesielt. jo ja fint også.

jeg tenker slik at om du liker navnet og barnefar også liker det så erdet navnet dere ønsker og det er deres valg uansett hva andre måtte mene. men de fleste må nok venne seg til det navnet. men det gjør vel ikke noe.

Skrevet

Beklager, ikke fint! Åsså har jeg lagt merke til at det er hunder som hetr det også! nabohunden her å de eierne skriver "lavrans NEI!!" heeeeeeeeeletida,hehe så jeg har fått litt negativt inntrykk av navnet,den andre hunden dems heter kristin!-så det er tydelig at de som velger navnet er inne i hele den derre lavransdatter fortellinga. ser du for deg en ung gutt på 20 år som heter Lavrans?? huff...nei.. beklager men måtte bare si akkurat det jeg syns!å du spurte jo!

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint jeg. :) Mine barn har gamle norske navn, Lavrans er ikke "oppbrukt" heller. Go for it. ;)

Skrevet

tja, syns det var greit nok jeg.....ikke et navn jeg ville hatt tror jeg men var jo ikke så værst da;) men er jo samme hva andre syns, er du som skal like det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...