Gå til innhold

Så sterk følelse av at det blir septemberbarn på oss i stedet.


♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

Termin i dag og ved en sjekk hos jm i går fikk jeg beskjed om jeg ikke var moden. :( Hatt mye mensverk i går etter undersøkelsen selv om hun ikke tøyde, men i dag er jeg like "fin". Ble satt opp ny kontroll på selveste toårsdagen til datteren vår neste mandag, og da skulle jeg evt foreta ny innvendig sjekk. Ble så lei meg at jeg bare går å sturer nå. Har jo vært gjennom det samme forrige gang, hvor det hele endte opp i en smertefull igangsatt fødsel med akutt keisersnitt. Kjenner angsten kommer nærmere og nærmere jo mer jeg evt må gå over termin denne gangen. Og det er ikke bare det med faren for igangsettelse, men jeg bekymrer meg stadig vekk for den lille som ligger der inne og får dårligere og dårligere forhold i tillegg til at h*n vokser. Usj! Dette er ikke noe gøy.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg er ei uke på overtid i dag og jeg har gjort det jeg kunne for ikke å gå over (som modningsakupunktur og "tøying") uten at det har resultert i noe av den grunn.

 

Har fått de andre to nesten 2 uker før termin, så jeg hadde absolutt ikke ventet å gå over denne gangen. Med nr. 2 måtte de sette igang fødselen da vannet hadde gått, men veene uteble..... Dette har jeg nå totalt angst for at de må gjøre igjen. Syntes den fødselen var helt grusom...... Ringte føden i dag og har fått time til fredag. Der kommer jeg til å kreve en dato for planlagt keisersnitt. Føder jeg normalt innen den tid, er det ok, men ikke tale om jeg skal bli satt igang.

 

Det har vært en stressende tid disse siste ukene med lite nattesøv pga alle tankene som igjen har gjort det stabile humøret mitt (som jeg har skrytt sånn av) om til et nervevrak. Folk kan jo bare si "bø" til meg om dagen, så kommer tårene..... Huff, jammen godt det ikke er lenge til det er over!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med nervevrak. Tårene ligger på lur hele tiden og jeg griner av den minste lille motgang. Var liksom dråpen i går når jeg fikk beskjed om at jeg ikke var moden og kom til å gå over termin. Håper virkelig vi føder snart altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul i går der sa de at ungen hadde d kjempe fint, men d såg ut som han hadde startvansker så jeg måtte smøre meg med tålmodighet. så kjedelig.ser de sånn på ul? om han ikke kommer ut med d samme? hodet er langt nede. kjenner mye kynnere og nedpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil bare si at jeg heller ikke har hatt tegn til modning ved mine tidligere fødsler (3). Jeg kjente litt kynnere, ellers ingenting på forhånd. Alle fødslene har startet rundt termin (siste 3 dager over) så jeg har ikke modnet noe før fødslene var i gang. Har likevel hatt kjappe og effektive fødsler, så ikke fortvil. Alt er mulig, bare stol på kroppen din du!!!! Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt igang med en av dem da, pga svangerskapsdiabetes, men fødselsforløpet ble likt. Fantes ikke moden på forhånd, men en stikkpille gjorde susen, og fødselen var over i løpet av 3 timer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntring! Tror det kan kjennes like frustrerende og få beskjed om at man har to cm åpning men allikevel går der uten fremgang i fødsel. Ingen garanti uansett. Det er vel det vi gravide må lære oss til å bli flinkere å skjønne, at man ikke kan bli lovet noe uansett og at man må ta en dag av gangen. Man blir bare så bekymret for den lille inni der og man får sterkere følelse av å miste kontrollen når ting drøyer ut i det lange. Jeg får kanskje trøste meg med at det er arvelig, siden min mamma har gått nesten to uker over termin med alle sine tre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tar det kaka, altså!!! Våknet med ganske sterke menssmerter i 02-tiden i natt. Kl. 0430 var de så ubehagelige at jeg var nødt til å stå opp.

 

Våknet samboeren og sa at nå var det noe på gang, så han burde være hjemme fra jobb. Smertene ble værre og etter ei stund kunne jeg telle ca 10-15min mellom veene. Endelig skjer det noe, tenkte jeg.

 

Pga planleggings dag i barnehagen har jeg minstemann hjemme i dag, så da han skulle ha en formiddagslur valgte jeg å forsøke å få litt søvn sammen med han, slik at jeg skulle være opplagt til det som snart ville skje. Jeg sovnet på 1-2-3, men tror du ikke når jeg våknet, en god time senere, at alt som hadde vært av veer var bortevekk???? Skjønner virkelig ikke hva som er galt med den kroppen min, altså. Fra å ha regelmessige veer i flere timer til ingenting nå!!!

 

Så her sitter jeg da....enda mer fortvilet. Føler meg bare kjempesnytt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg også med skikkelig mensverk i går, slik at jeg stod og vugget med underkroppen mens jeg holdt meg fast i noe. Ikke noe regelmessighet i det og det var vondest når jeg lå og satt. Hadde et lite håp om noe mer og tok en runde med mannen før vi sovnet. Ikke fnugg av liknende smerter når jeg våknet til morgenen i dag. Eneste jeg har merket forskjell de siste par dagene mens disse mensverksmertene har vart er at utfloden har endret seg til å bli mer "snørraktig" og seig, og lurer derfor om det kan være deler av slimproppen som er i ferd med å løsne?

 

Uff! Det er ikke noe gøy å få skikkelig forhåpninger for å så dette i kjelleren av skuffelse igjen. Nå må det bli vår tur snart. Vil ha den ut i løpet av uka, så jeg slipper å vente mer til neste uke når mannen min skal ha en uke ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos jm i går å fikk bekreftet 2 cm åpning,men at d kunne enda gå en uke før jeg kjente noe mer. har hatt litt mensverk i over 1 uke nå. "lurte"mannen i seng i går ,men våknet i dag uten så mye som en liten murring i magen.blir ikke noe augustbarn dette her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mensverk om ettermiddagen og kvelden hele denne uka selv, så jeg håper noe har skjedd siden jeg var hos jm på mandag. Denne gangen vil jeg IKKE settes igang med mindre jeg absolutt må. Står å vugger med spredte ben hver kveld, spiser bringebærbladkapsler, går i trapper, går tur, har sex....men ingenting skjer som jeg merker. Blir nok ny time hos jm til mandag igjen. Samboer sier det skjer i helgen, men vet ikke helt om jeg har tro på det lenger. Dette er ikke noe gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tips av min jm om å håndmelke.eller samme bevegelsen. d skulle utløse hormoner i kroppen som fikk livmoren til å trkke seg sammen. de som har hatt etterrier vet at de kommer når en ammer . at d trekker sammen livmoren .så d tipset høres ut som at d i teorien skal virke. hun sa at d var d eneste som virkelig hjalp. d og kanskje sex. spise sterk mat o.l er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååårh..her blir d septemberbaby på meg og..hadde termin i går..

var på sjekk på føden pga sterke stikkninger og nedpress i to dager..hadde 2 cm åpning,sentrert og myk å moden..meeeeen disse riene som MÅ til for å få fart på ting,ja de lar vente på seg..fader altså..

å nå er d 2 stk som jeg kjenner ,som fikk baby i går på MIN termindato,å begge hadde termin 1 og 2 uker ETTER meg..hva skjer!!:_(

frustrerende..

nei i kveld mååå jeg bare ha sex..haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin i går - ingenting skjer. I tillegg er jeg blitt helt hysterisk - stressa og får ikke sove - tankene går i ett - innbiller meg at det er litt mindre bevegelse nå enn tidligere, men kjenner liv. JM sa på torsdag at nå kunne det skje når som helst - men det skjer jo ikke! torsdag var jeg helt moden og 3-4 cm åpning! Tror ikke jeg er istand til å komme igang av meg selv - pessimisten og de mørke tankene har tatt fullstendig over kjenner jeg - ondt i hodet - sikkert fordi jeg ikke får sove pga stress. Tror ikke dette er noen god situasjon akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen var nok i gang da jeg skrev forrige innlegg...hehe :) Smertene tok seg nemlig opp igjen utover ettermiddagen og kvelden og morgenen etter kom Millemor til verden. Beste fødselen av de alle 3, men ALDRI igjen :)

 

I dag kom vi hjem fra sykehuset og nå koser vi oss som bare det. Har fått ei utrolig rolig og skjønn jente, så dette er bare helt fantastisk!!!!

 

Lykke til videre. Nå må dere stå på, skal det bli en augustbaby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...