Gå til innhold

Klamydia.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det noen her som er gravide som har hatt klamydia?? hva fikk dere for å kurere det ? jeg er i uke 37... å er det skadelig på noen vis? :|

jeg tror nemmelig at jeg har det .. men hører først med dere før jeg tar noe kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

okei,men ingen andre som kan svare meg på det andre spørmsålene mine?? jeg trenger virkelig å vite om hvordan medisiner som er blitt gitt om du har hatt klamydia... for jeg har hørt at legene der jeg har lege har gjort myyyye feil. så vær så snill så får jeg vite hvilken medisiner dere måtte ta om det ble vist at dere haddet klamydia. tuuusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde klamydia når jeg ble gravid. Fikk noen tabletter hos legen. Men husker ikke hva de heter. Det var ikke skadelig for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym

 

Jeg vet hvilke tabletter du trenger, har jobbet med seksuelt overførbare sykdommer. Men det vet også legen du går til, hvis han/hun ikke vet det kommer de til å ringe til infeksjonsmed. avd og få vite det, så stol på at du blir riktig behandlet. Har en følelse av at du har tilgang på medisiner og har tenkt til å behandle deg selv hvis du får vite det av meg. Noe som absolutt ikke er lurt...

Det er viktig at du blir kurert før fødselen ellers kan det hende at babyen blir smittet via fødselskanalen og får klamydia-øyebetennelse som kan være kanske hissig.

 

Så du har hastverk med å komme deg til lege.

 

Hilsen en annen anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei,noen andre som kan huske hva de het eller noe??

for egentlig så tror jeg at kuren er på to tabl. til vanlig ...

men at man får noe helt annet når man er gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å gå til legen med en gang!

Klamydiainfeksjoner kan ikke bare gi øyebetennelser hos babyen, men andre alvorlige infeksjoner også så det er veldig viktig at du får behandling før fødselen starter! Med behandling risikerer du ingenting annet enn de få bivirkningene medisinen har. Disse bivirkningene er ingenting i forhold til skadevirkningene en evt. klamydiainfeksjon kan ha på babyen din. Du blir testet på nytt etter medisinkuren slik at man vet at du ikke har klamydia lenger.

 

Det er en grunn til at alle kvinner under 25 år i Norge rutinemessig testes for klamydia på første legekontroll.

 

Hilsen en som vet hva hun snakker om.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig takknemlig for at dere skriver tilbake til meg . har nå sendt inn en urinprøve, får vel svaret snart.. men uansett , det er ingen her som har sagt hvordan tabletter legen deres ga da?? det er det som er veelldig viktig for meg . siden at legene her er litt smårare . så veær så snill.. si noe om det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal stole på at det gravide her inne har fått er riktig heller, så stol på legen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg er du dum eller!!? har du klamydia går du til legen å får hjelp mot det, legen din er ganske sikkert ikke rarere en at han vet hva han driver med... er jo helt sinnsykt å være gravid så sent i svangerskapet å bare la vær.. Du burde kanskje ikke få barn i utgangspunktet om du er så dum at du ikke fortår det!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt hva du mener.. men du trenger ikke ¨å skrive slik tilbake til meg , at jeg er dum osv... tror ikke at jeg akkurat skal føle meg så mye bedre om du gjør det ? skulle jo såklart skjekket det . å det har jeg allerede gjort !! men var bare nysgjerrig på hvilken tabletter noen andre hadde fått . ikke noe mere med det :) så rooo ned hormonene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med klamydia under svangerskapet selv...

 

Ser av felleskatalogen at det er azitromax og tetracyklin som er antibiotikaer brukt til behandling av klamydia. Disse er desverre ikke anbefalt gravide, så da vet jeg ikke hvilke antibiotikatyper de velger og bruke. Men det er jo også en stor fare å gå med den infeskjonen, så de må nesten veie det ene opp mot det andre.

 

Forhør deg med ditt legekontor -når du har fått svar der, så ring et privat legekontor/infeksjonsmedisinsk avdeling på sykehus/ legevakt og dobbelsjekk behandlingsformen. Så slipper du og engste deg!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...