*Andreapus* Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Er ikke såå aktiv her.. Hehe.. Men nå trenger jeg litt råd. Jeg jobber i økonomiavd i et passe stort firma. Har perm nå, og har perm i 4mnd til. Liker meg i jobben, men er mye møter i hoved avd 2timer unna. Og avd jeg jobber i, er 40min unna der vi bor. Er mye reising og lange dager.. Men liker jo jobben min, og folkene der. Er et ganske ung miljø. Mannen har et eget firma, (Han eier 50\50, men skal snart kjøpe ut han andre enda mer, vis alt går iorden. ) Nå jobber kona til han andre med økonomien, og ordner lønn osv. Og alt som hører til. Men denne dama nærmer seg snart pensjonistalder, og vil egentlig pensjonere seg nå snart. Hun har og planer om og jobbe med litt andre ting. Og reise litt. Mannen min vil at jeg skal begynne der. Hadde vært perfekt, da vi får mer tid med barna, hverandre, kontoret er 15unna. Er jo perfekt, men vil jeg virkelig jobbe såå tett innpå mannen? Han er mye ute på jobber, men er og mye inne på kontoret. Er bare gutter som jobber der, lærlinger og voksne. Veldig guttemiljø. Og er redd for og ikke trives.. Pga miljøet mest da. Er så usikker, for lønna blir nok den samme foreløpig, og jeg vil jo ha bedre tid, og barna selvsagt, men igjen.. Jeg liker jobben min nå, og savner folkene der, men det er og mye utskiftning av ansatte. Så mange av de "gamle" er sluttet. Hva ville dere gjort? Er veldig fristende, men på samme måte, så er det ikke så fristende allikavel. Jeg spør for og få råd, eller andre sine erfaringer..
RompeRock Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg ville ha bytta På grunn av den tiden du vil spare på å jobbe i mannen din sitt firma. Men nå er jeg et menneske som setter stor pris på fritid... Bruker selv til sammen 2 timer på reising til og fra jobb hver eneste dag, og jeg synes det er aaaaaltfor mye. Så hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ha bytta. Så fremt mannen din vil ha deg der, og så lenge du vil trives med arbeidsoppgavene. Hadde heller ikke hatt noe i mot å jobbe et sted med bare menn. Der jeg jobber nå er vi for tiden kun damer, og det blir fryktelig mye kakling... Møter som skal vare halvannen time varer gjerne godt over to timer, pga prateprateprate... ;o)
nybebis Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Hei. Sjønner dilemmaet ditt:0) Jeg møtte mannen min på jobb og vi har jobbet sammen siden. ( bortsett fra de gangene jeg har vært i barselsperm ) Og det fungerer ganske greit. Jeg jobber også nesten bare sammen med menn og det må jeg si er mye bedre enn jeg hadde trodd! Overhodet ingen av de konfliktene som often kan oppstå mellom kvinner. Min erfaring er at hvis et problem oppstår så sier man fra om det, løser det og ferdig med det. Jeg ville vært fristet til å prøve å jobbe sammen med mannen min hvis jeg var deg. Jeg vil ha så mye tid med barna som mulig i hverdagen mens de er små iallefall. Lykketil med avgjørelsen :0)
*Andreapus* Skrevet 26. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2008 Mannen vil ja.. Er han som kom på dette.. Kanskje jeg skal forhandle meg til at jeg og kan jobbe hjemme og litt.. Hehe.. Er jo positive ting og negative ting med begge deler. Har heldigvis litt tid på meg til og bestemme meg på-
RompeRock Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Ja, kanskje du kan ha hjemmekontor en dag i uka? Det har jeg (fredager), og det er veldig greit Lykke til med avgjørelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå