Gå til innhold

Noen fulltidsstudenter med flere barn under skolealder her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor krevende er det og når får du lest?

Føler du att du får nok tid med barna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet ikke enda, men håper på svar :) Jeg skal i tilegg jobbe litt kvelder, og ha dobbelt opp med eksamen til jul... så for min del vil jeg tro svaret er nei..og at jeg får lest etter cæsar.. :)

Skrevet

Hei!

Kan jeg spørre hva du bestemte deg for å søke på? Sendte søknaden til HIAK nylig.

Skrevet

Akkurat nå har jeg permisjon, men har vært fulltidsstudent med deltidsjobb ved siden av i flere år. Har jobbet mellom 40-60% på dagtid ved siden av studiene. Mine studier har ikke hatt oppmøte mer enn 15-20 timer i uka, og da noe droppes går det fint med jobb ved siden av. Har hatt mere tid til snuppa sm student med deltidsjobb enn fulltidsarbeider. Mer fleksible dager, lengere morgener , kortere ettermiddager osv.

:o)

Skrevet

Har gjort det, ja.. Studert med nyfødt barn to ganger (aaaaldri mer). Første gang lærerstudiet. Avhengig av mommo som passet veslejenta når jeg var på skolen. Leste når hun hadde lagt seg, i helger og på bussen... Fikk jenta mi 1 året på studiet. Hun begynte i barnehage da hun var 15 mnd, så da løste det seg.

Studie nr to- begynte når veslegutt var 6 uker, hadde da 2 barn fra før i alderen 5-8 år. Leste når han sov og hang i puppen... hehe... Avhengig av mommo igjen...

Skrevet

Jordmor!

Men jeg må innrømme at jeg er livredd for utfordringen. Er redd at studiet er så krevende at det vil gå utover familielivet....

Du da?

Skrevet

Jeg gjorde det for 3 år tilbake... Da hadde jeg 3 stk under skolealder og minstemann var under 1 år...

Gikk veldig bra! :) Jeg fikk lest når dem la seg, og det var jo kl 19...

Fikk faktisk 5.9 i snitt. ;)

Gikk ikke ut over familielivet følte jeg, bortsett fra at jeg ikke så ungene hele dagen som jeg hadde gjort før.

Men mor fikk seg en utdanning og den tiden det tar er verdt det i forhold til økonomien...

Pappaen ble veldig flink til å hjelpe da...

Skrevet

Søkte:

1. Helsesøster (kommer garantert ikke inn, søkte mest for å ha gjort det)

2. Psykisk helsearb.

3. Jordmor

Tror ikke jeg kommer inn på noe av det egentlig. Men så har jeg da prøvd om ikke annet.

Håper du kommer inn på jordmor :) To års langt studie. Bor du nært et mulig praksissted da? Tror ikke det lar seg gjøre for min del i og med at det er et stykke til nærmeste mulige praksissted/arbeidsplass (sykehus). Blir nok tungvint å pendle i turnus med to-tre unger og turnusarbeidene mann. Men søkte nå allikevel ;)

Skrevet

Jeg var det inntil i fjor. Det er relativt krevende (kommer veeeldig an på studiet), i alle fall for meg som tok en ingeniør-grad. Jeg måtte lese i fritimer eller på kvelden etter at ungene hadde lagt seg. Rett før eksamener brukte jeg også helgene til å lese. Og nei, jeg følte at jeg ikke fikk nok tid til barna selv om jeg prøvde å lese på tidspunkter da de sov eller var i bhg. Likevel ble jeg trøtt og gretten, noe som gikk ut over tiden jeg hadde satt av sammen med dem. Så jeg kan bare si som en av de andre her: aldri mer. Studerer faktisk ennå (siv.ing.) + at jeg er i full jobb, men nå tar jeg det mye mer langsomt og bedagelig, har skjønt at ungene er bare små en gang og at karriere ikke er alt.

Men som sagt: det kommer helt an på studiet og selvsagt din egen selvdisiplin. Lykke til i alle fall!

Skrevet

Bor rett ved Ullevål sykehus:)

Lykke til du også. Bor du langt fra Oslo?

Skrevet

Takk for svar dere andre!

Regner med det blir krevende ja. Men også krevende å være i fulltidsjobb.

Hadde kanskje vært lettere når ungene blir større, men er bare så utolmodig etter å komme meg videre...

Skrevet

Heldig du da :) Bor på Ski, men ser for meg at det blior vanskelig å pendle inn til Oslo i turnus, siden mannen også jobber turnus. Hadde det vært dagjobb, ville det nok vært litt lettere. Men men. Regner med å kunne greie å pendle fra Ski til Lillestrøm :)

Skrevet

Forresten, så vil du jo gjerne få en studiedag i uka, vil du ikke det? Mannen min var nylig under utdannelse og med våre to barn, synes han det har blitt mer krevende å ha en fulltidsjobb, enn å være fulltidsstudent. Fordi du jo kan legge opp løpet litt selv som student.

Skrevet

Juss

Er nesten ferdig, men det har vært ganske tøfft, har ikke hatt bhg plass mesteparten av tiden. Leser stort sett på kvelden.

Skrevet

Jeg går it og bedriftsutvikling og har en 14 måndter gammel jente:) Studie er litt krevende, men jeg lester mye på bussen og på skolen. sånn at jeg har mest mulig tid hjemme til vesla og samboer.

Jeg syns enkelte dager er litt lenge fr vesla og være hos dagmamma, men prøver å tilbringe så mye tid med henne jeg kan:)

Jeg stortrives som student, det er veldig fleksibelt:)

Skrevet

Tenkte å skrive selv om jeg ikke har mer enn et barn.

Jeg hadde ikke bhgplass i fjor, men dagmamma iblant. Det jeg gjorde var å benytte meg av alle studiedager, og dager vi sluttet tidligere til å lese på skolen. Ellers benyttet jeg meg mye av kollokviearbeid, som jeg føler man får mye mer utbytte av enn å sitte å lese alt selv. Samt at jeg var på alt av undervisningen. Jeg fikk ikke lest mye hjemme. Men gikk nå ut med B så noe må ha gått bra. Må også legge til at jeg tok hele året på et semester.

Så det går om man virkelig vil, og ja følte jeg fikk nok tid med barnet mitt. Utenom innspurten til eksamen, men var nå uansett for et par uker.

Skrevet

Leste når jeg var på skolen mellom 9 og 15 stort sett. Ellers så får man ta det på kvelden når ungene sover.

Skrevet

Har bare en unge da, men svarer allikevel:)

Jeg begynte på lærerhøgskolen da han var 16 mnd gammel, og det har gått over all forventning! Faren hans er også student, og er helgapendler, så han er bare her i helgene. Fra mandag til fredag er jeg altså alenemor og student.

Jeg føler at jeg har mer tid enn de som har fulle jobber, og at hverdagen min er mye mer fleksibel. I fjor gikk jeg ut med de beste karakterene i hele klassen, selv om jeg bare leste etter at guttungen var kagt, og noen timer på søndagene mens han og pappen var ute på tur eller som dupp.

Jeg synes faktisk det gikk så bra at jeg i år tar masse tilleggsfag, OG tenker på å si ja til å være hjelpelærer for førsteårsstudentene i matematikk.

Vi har ingen familie i nærheten, så har ALDRI barnefri, men jeg er så velsignet med fantastiske naboer i studentblokka at det alltids er noen som stiller opp dersom det er krise. Studentbarnehagen er også kjempeflinke, og de utvider åpningstiden i eksamensperioder, og når vi har praksis, dersom vi ber om det.

I eksamensperioden har jeg lite tid med Erlend, men resten av året har jeg mer tid enn de fleste. Nå har vi harr over to mnd sommerferie hvor vi bare har kost oss sammen, og det har vært deilig.

Dette klarer du! Lykke til:)

Skrevet

Takk for enda flere fine svar!

Er nok bare selvtilitten som har fått seg en knekk etter 2 år i "bleierus".

Syns det var tøft å være student uten barn jeg, og tenker at med barn blir det kaos. Vi har heller ikke tilgang på hjelp fra familie, da alle bor langt unna.

Men tror nok jeg har blitt flinkere til å planlegge dagen etter jeg fikk barn.

Er nok bare å hive seg uti det tenker jeg:))

Skrevet

Har vært der og det går helt fint, men har vært avhengig av barnehage i hvertfall 2-3 dager i uken til redusert tid. Får vesentlig mye mer tid med barna som student enn som arbeidsaktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...