Gå til innhold

Problemer med å få jenta mi til å sovne igjen etter nattamming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi begynte for litt over en uke siden å legge jenta vår i ni tiden, for da begynner hun å bli trøtt. Tidligere la hun seg i ti-elleve tiden og da sov hun hele natten. Nå har hun begynt å våkne mellom 3 og 5 og får da mat, men det tar gjerne to timer (i natt tok det faktisk tre) før hun sovner igjen etter det. Syns det er litt slitsomt... Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Det er slik her noen perioder også, skjønner ikke hva det er egentlig. Ikke har hun vondt i magen eller. Vrir og vrenger på seg, slipper smukken hele tiden for at hun skal ha noen fingre inni der samtidig også. Blir så klar og sliten, at man ser mannen med jåen som vi sier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har hun her også holdt på den siste uka. Faktisk akkurat slik du beskriver det! Hun har pleid å sovne igjen etter 1,5-2 timer, men når hun da endelig har sovet en halvtime og jeg holder på å sovne selv igjen, våkner storebror og selv om pappa'n tar seg av han greier ikke jeg å sovne igjen.

Men natt til igår ble jeg til slutt så lei at jeg satte kurva hennes på gangen og satte på kjøkkenvifta slik at hun hørte den jevne durelyden. Etter å ha skreket bittelitt og jeg hadde hysjet på henne en gang sovnet hun, og sov fra 5-halv 9.

Siste to dagene har hun plutselig begynt å nekte på å ta puppen, men det har alltid gått greit om natta. Men i natt ville hun ikke ha pupp da heller så jeg ga henne flaske, og da sovnet hun helt av seg selv i kurva mindre enn en time etter hun hadde våknet for mat... Merkelige greier... Så nå har jeg plutselig blitt flaskemater:-) (Men det er litt vemodig, så jeg pumper så ofte jeg orker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har hun her også holdt på den siste uka. Faktisk akkurat slik du beskriver det! Hun har pleid å sovne igjen etter 1,5-2 timer, men når hun da endelig har sovet en halvtime og jeg holder på å sovne selv igjen, våkner storebror og selv om pappa'n tar seg av han greier ikke jeg å sovne igjen.

Men natt til igår ble jeg til slutt så lei at jeg satte kurva hennes på gangen og satte på kjøkkenvifta slik at hun hørte den jevne durelyden. Etter å ha skreket bittelitt og jeg hadde hysjet på henne en gang sovnet hun, og sov fra 5-halv 9.

Siste to dagene har hun plutselig begynt å nekte på å ta puppen, men det har alltid gått greit om natta. Men i natt ville hun ikke ha pupp da heller så jeg ga henne flaske, og da sovnet hun helt av seg selv i kurva mindre enn en time etter hun hadde våknet for mat... Merkelige greier... Så nå har jeg plutselig blitt flaskemater:-) (Men det er litt vemodig, så jeg pumper så ofte jeg orker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hmm... merkelig at det kom to ganger her da gitt..

Glemte å nevne at hun her har sovet på magen hver natt siden hun var rundt 1,5 mnd gammel, og jeg ser ingen fare ved det så lenge alt annet er greit rundt sovingen. Du kan jo prøve en natt om ikke en jevn lyd funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljemor:

Må bare si at jeg har hatt det samme problemet med at lillejenta på snart 4mnd plutselig ikke ville ta puppen lenger (alltid gått greit på natta). Måtte pumpe meg å gi på flaske her også..

Syntes det var veldig stress, så fant ut at jeg skulle prøve å vente til hun ble sikkelig sulten for å se om hun tar puppen da (har tilbudt henne pupp ca hver 3.-3,5 time tidligere). Det har funket bra i dag (gikk ca 4 timer mellom hvert måltid, og da var hun skikkelig sulten). Hun kan begynne å vri kroppen og kave litt nå også, men da bytter jeg bryst. Av en eller annen grunn så funker det greit. Bytter da litt fram og tilbake mellom brystene. Babyer er rare altså.. :)

 

Håper det ornder seg for deg også! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...