nekita Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Har en uke igjen til termin i dag. Men nå er jeg så lei at jeg holder på å gå på veggen!!! Er det noen som har prøvd noe som virkelig funker? Har hørt om dette her med å ta seg en sykkeltur, men jeg kommer meg ikke opp på sykkelen en gang og tror nok kondisen er på bånn! Takker for alle lure tips=)
Gjest Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Vet du...her inne kan du sikkert få massevis av tips....men vi er flere som har prøvd mange av tipsene og etterhvert har jeg mistet litt troen på de. Jeg går til modningsakupunktur,men tror ikke det hjelper så mye heller. Men det jeg faktisk har tro på er å ha sex....mannens sæd inneholdet prostagladiner som er med på å modne mormunnen....når du får modningsgele eller tabletter på sykehuset så er virkestoffet i de også prostagladiner. Så jeg ville svingt meg litt i høyet jeg om jeg var deg...hehe...selv om man kanskje ikke helt føler for det akkurat nå...men tror det har best effekt Lykke til:)
☆Mathilde Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Mannens sæd inneholder hormonliknende stoffer som kalles prostaglandiner. Prostaglandiner kan bidra til at livmorhalsen modnes, men utløser ikke for tidlig fødsel alene. Ved stimulering av brystvortene frigjøres hormonet oxytocin i slutten av graviditeten, dette kan få livmoren til å trekke seg sammen, men er også helt ufarlig. Samleie og stimulering av brystvortene er blant de kjente gamle rådene for å sette i gang fødselen for dem som går over terminen. Det er verdt et forsøk!
nekita Skrevet 26. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2008 da vet jeg om en som blir glad når han kommer hjem fra jobb i dag=) hehe, alt er jo verdt et forsøk=) tusen takk
krish Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Hei! En del her som begynner å bli lei tror jeg... Selv har jeg termin på fredag som kommer og syns livet er litt kjipt for tiden ja. Men jeg prøver å være tålmodig, for jeg har absolutt ingen tro på at noe kan sette igang fødselen nå før ungen har tenkt seg ut likevel. Men min første gikk jeg 10 dager over, prøvde det meste, og sex hadde heller ingen umiddelbar effekt, selv om det med prostaglandiner egentlig stemmer.....kjipt. Har hørt en eller annen plass at man nemlig bør få "påfyll" med prostaglandinene 3 ganger dgl og hvem orker det i høygravid tilstand? Ikke så oppløftende dette men tror du gjør lurt i å prøve å fylle dagene med litt kjekke planer, gjør avtaler med forbehold selvsagt;) Så kommer ungen ut akkurat når den skal! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå