Gå til innhold

ang.sykepenger.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontrakten min på jobb går ut nå, 31.08.08, og jeg hadde jo planlagt å jobbe videre som vikar på samme stedet så lenge jeg kunne. Forrige tirsdag sa jordmor at jeg måtte holde meg helt i ro og hvile mye pga komplikasjoner. På grunn av dette kan jeg ikke sette meg opp på vakter på jobb, (jobber med eldre på dagavd/+litt pleie) og lurer på om jeg får sykepenger dersom jeg sykemelder meg? Snakket litt med nav, men der sa de at jeg kunne få litt dersom jeg dokumenterte vaktene jeg "mistet" men jeg vet jo ikke det, for vi er flere vikarer.. Da jeg har vært i det faste vikariatet, jobbet jeg 75%, og lurte på om det gjelder noe som helst dersom jeg sykemelder meg nå?

Blir litt trangt økonomisk å ikke få noe inn i kassen nå da, når en faktisk trenger det ...

Beklager at dette ble litt rotete.. håper noen har peiling og kan hjelpe meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert noen andre som har et bedre svar enn meg, men jeg jobber som vikar og er nå sykemeldt i svangerskapet. Har ikke vært sykemeldt så lenge så får ikke sykepenger før neste mnd, men jeg skal hvertfall få et gjennomsnitt av det jeg har tjent i mnd. Altså ca vanlig lønn. Dette fortsetter jo som foreldrepenger etter fødselen også.

Skrevet

Hmmm. Kanskje jeg har litt samme problem som deg..??

Har søkt perm uten lønn fra min arb.giver for å bli med i et prosjekt det ikke ble noe av. Jeg hadde funnet noe annet å gjøre hadde det ikke vært for at jeg også har div svangerskapsplager som gjør det umulig iflg JM og lege.

Jeg fikk beskjed om at jeg har krav på noe støtte, fordi jeg har jobba sammenhengende i mange år, men de på NAV kunne ikke si fra hvem, når eller hvor mye.. Men de hjalp meg med å "fremme et krav" og så får jeg se hva de sier. Du HAR tydeligvis rett på sykepenger om du har jobba så-eller-så mye (det er her jeg er HELT blank, hadde jeg visst mer hadde jeg søkt om sykepenger mye tidligere :-( ) MEN om de skal utbetales fra NAV kan du risikere å vente leeenge.. tydeligvis.

Hjalp kanskje ikke så mye.. Du får snakke med legen din og NAV..

Skrevet

Du kan sende inn søknad, men du må være kjapp ute, min erfaring er at det hele tiden kommer nye brev om ting du må sende inn, selv om de sa sist og gangen før der at nå har de alt de trenger.. Jeg har ventet på mine penger siden Mai.. Men få en time hos en saksbehandler hos nav, få vite hva du kan få, og hva du må sende inn..

Kjipt det der å bli sykemeldt i en vikarstilling

Skrevet

Tusen takk for dere svarte!! Tror jeg bør snakke litt mer med legen også da.. Takk for tips!! Håper det kan ordne seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...