Gå til innhold

Kjøper dere vognpose med en gang på forhånd, eller bruker dere dyne?


Rampegutt08+Bøllefrø12

Anbefalte innlegg

Er en vanskelig måned vi skal ha barn i synes jeg, hehe.. Har termin 5.oktober, så det kan jo drøye ut til i midten av måneden.. Så jeg lurer da på dette med vognposer. Blir helt forvirra av alle som er, både i ull og disse voksiposene. Aner jo ikke om jeg MÅ ha vognpose med en gang, eller om jeg kan drøye det ut litt. Fant en i merinoull for salg på nettet, så lurte litt på denne da;) Men det er vanskelig å vite om den er varm nok. Hvilken vognpose skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har kjøpt lammeskinn til å ha i bunnen av bagen, og god dyne til å ha oppå :) Så lenge barnet er bra kledd, så skal dette holde!

Har fått det tipset fra andre nybakte mødre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette har jeg lurt på også, har termin den 7.oktober:-).

Ender opp med dyne en måneds tid, og satser på å kjøpe pose når babyen har kommet. Selv om jeg føler at ALT må være klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått pose vi da, men jeg har kjøpt lammeskinn og dyne i tillegg. Kommer til å bruke dette først for så å bytte ut til posen siden. Er grønn på det her, men jeg regner med det går bra så lenge de er godt kledd :) Får bare føle oss frem litt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har dunpose fra forigemann... Den kommer jeg til å bruke på kalde dager(mere enn varm nok)... om det er ekstra kaldt tar jeg et teppe over i tillegg. Synes voksiposene er vedig dyre så jeg har som sagt dunpose fra ticket to heaven. Den koster ca 1000 kr, og snuppa på to år kan bruke den ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt ullpose fra Basson så regner med at jeg bruker den :) Kostet bare 699kr så det synes jeg ikke er dyrt i heletatt..

Det spørs ju litt på hvor i landet man bor kanskje, og hva slags vær det blir i oktober. Slikt kan man ju ikke vite på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt dunpose til å bruke i vogna. Er som du sier, det er ikke lett når man får ban i oktober....

 

Håper du finner ut av hva du ønsker for din lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ullpose til mine to, det synes det regulerer best varmen. Har en som jeg kan av toppen på og det fungerer bra i forhold til årstidene:). Har også prøvd voksipose og helårspose, men er mest fornøyd med ull jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte merinoull-posen;) Den kosta ca. 800kr så den var ikke dyr synes jeg. Kan ta av det øverste trekket og bare bruke den som bunn hvis jeg vil + ha dyne oppå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lånt voksipose av min søster + at jeg har lammskinn og dyne som jeg har tenkt å bruke på litt mildere dager... Er helt grønn på sånt, men fikk beskjed fra butikkdama at man iallefall aldri må bruke lameull i tillegg til voksipose for da blir det alt for varmt til babyen...

 

Som tidligere nevnt her får vi vel bare føle oss litt frem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forrigemann som kom i august så hadde jeg dundyne i lange tider. Fikk nyss om at vi skulle på en dunpose til dåpen som var i oktober, men den lot vente på seg pga leveringstid

 

Tenker meg at vi fikk posen i desember.

 

Før det brukte jeg kun lammeskinn og dundyne og ev tepper.

Jeg syns det var veldig praktisk med en dyne når han var nyfødt, så om det ikke er grisekaldt i begynnelsen så bruker vi det.

 

Den dunposen vi fikk var helt fantastisk. Det var akkurat som en liten soveposet perfekt i dypvognen og myk og lett og varm.

Den har ikke mulighet for seler så det er nok ikke en praktisk pose om man skal tenke økonomisk, men jeg er glad vi hadde denne.

 

Vi kjøpte så en Odenwälder pose og den er super.

Så nå som vi har en på 2 og en nyfødt så har de faktisk hver sin pose.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...