Gå til innhold

Ammeinnlegg i ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk anbefalt av jordmor å kjøpe ammeinnlegg i ull. Har kjøpt et par på apoteket. De er digre, vet ikke om jeg får dem inn i amme-BHene jeg har kjøpt.

Lurte på om man måtte vaske slike ammeinnlegg før bruk?

Noen som har erfaringer med ammeinnlegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke vask dem før bruk, Det finnes flere størrelser og tykkelser. Ofte har ett apotek en eller to typer

Jg brukte bar ull sist

Skrevet

Jeg kjøpte et helt lass sist, men de ble ikke brukt. Vi er tøybleiefolk. Bleiene funket på ungen, men innleggene funket ikke på meg. De klødde, det ble mye kliss, lekkasjer og de klistret seg fast i puppen (bedre med de i silke i så fall). Brukte dem eventuelt utenpå vanlige ammeinnlegg.

Jeg brukte ThermoBaby sine ammeinnlegg. De var helt fantastiske.Sugde opp masse, holdt seg tørre, la ikke igjen noe fiberkliss og ble ikke til en stor klump (Avent og Natusan sine var grusomme).

Nei, så med vanlige vaskekluter i stedet for våtservietter og tøybleier hadde jeg samvittighet til dyre gode engangs ammeinnlegg. Hadde ikke en eneste brystbetennelse heller. Mine veninner som brukte ullinlegg hadde brystbetennelser stadig vekk. Vet ikke om det har noen sammenheng, men enkelte leger hevder det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...