Annabeth Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Hei jenter! Er dere forsiktige med kaffen eller er dette overdrevet...? Bør man la kaffen være..?
Underveis --> Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg drikker like mye kaffe nå som før, men det blir faktisk ikke så mye. Har min faste morgenkaffe (ingen får røre min morgenkaffe), og som oftest blir det med den ene koppen. Når vi får besøk så blir det kanskje et par kopper ekstra, eller om jeg bare føler behovet, tilfeldigvis. Det er så mye som er "farlig" om dagen at jeg kapitulerer litt jeg. Har spist både spekemat og mat som har gått ut på dato. Man kommer langt med litt sunn fornuft og måtehold.
mamsen+lillegutt*på overtid* Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Kaffe må jeg ha, drikker kanskje til tider litt for mye. Blir da helt skjelven i kroppen. Så jeg må nok bremse litt noen ganger. Tror ikke det er farlig med kaffe..alt med måte liksom.
Maria1978 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Jeg er så enig med deg! Føler det er vel mye hysteri rundt hva man skal spise, drikke og gjøre når man er gravid nå om dagen. Da min søster fikk min nevø for ca 6 år siden var det omtrent ikke noe hun ikke kunne spise. Hun bare rister på hodet når jeg ramser opp listen over ting jeg skal holde meg unna For å dra opp en klisje.. tenk på de i Afrika. De jobber og sliter hele dagen og har ikke engang rent drikkevann. Men barn får de i fleng Sier som Underveis, man kommer langt med litt sunn fornuft og måtehold
Tweak Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Jeg tenker jeg kommer til å følge anbefalingene fra matportalen på det meste i graviditeten, så jeg har trappet ned fra tre-fire kopper om dagen på jobb til en kopp i lunsjen for å holde fasaden. Er jo kjent som kaffepimper! Jeg tenker at våre store krus egentlig teller som 1,5 kopp, så da synes jeg at det er nok for en dag. Da kan jeg jo også drikke en kopp om jeg er på besøk på kvelden. Ellers så har jeg en god unnskyldning om at jeg ikke får sove skikkelig om jeg drikker kaffe for sent på kvelden, så jeg kan lett takke nei til mer kaffe. :-)
Fiola Biola Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Holdt meg til 1 - 2 kopper. Noen kilder sider man kan drikke 3. Nå har jeg ikke noe lyst på kaffi lenger. Har vært kaffikjerring tidligere, så blir nok snart avslørt av enda flere.
Annabeth Skrevet 26. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2008 Takk for svarene dere! ja man blir vel avslørt når man slutter.. Folk legger jamen merke til ting! ha en fin kveld
Månestråle75 Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Jeg drikker ikke så mye kaffe i utgangspunktet, så det er ingen stor forsakelse. Men det blir gjerne en eller to kopper te i løpet av en deg, og et glass pepsi max en gang i blant.
Sushi Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg drikker ikke kaffe. Jeg synes frukt te er supert !
Lillemus&mamma'n Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Ja, ang. fruktte- jeg er vanligvis en storkonsument av svart te, men tenkte at det kanskje kunne gå an å variere litt. Har hørt at enkelte urteteer er litt skumle, vet du noe om blåbærte? (Svart te smaksatt med blåbær)
heleneogde2gutta Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 hei, jeg er vanligvis en som ikke klarer meg uten kaffe, det er nesten dagens høydepunkt ( noen vil kanskje si at jeg i såfall lever et innholdsløst liv ; ) men, nå takler jeg knapt kaffelukt,,sukk, hadde jeg drukket kaffe hadde jeg nok holdt meg til 3 kopper, 4 avhengig av hvor store kopper det er snakk om! nyt kaffen din! (din heldiggris..)
student23 Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Tror jeg leste at en kunne drikke 3-4 kopper te til dagen pga koffeininnholdet, og da går jeg ut i fra at de mener svart te. Fruktteen til lipton (fruit bliss tror jeg den heter, med mange forskjellige smaker) er det ingen koffein i. Jeg tror heller ikke det er i grønn te, men er ikke sikker... Jeg prøver å holde meg til koffeinfri te og det er mange gode fruktteer på markedet
Castein81 Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Jeg har prøvd å kutte ut kaffe. Har kjøpt koffeinfri pulverkaffe og cappuchino :-) Men selvsagt, en kopp vanlig kaffe i ny og ne er bare digg:) Jeg fikk helt bakoversveis da jeg var hos min første time hos legen. Hun ramsa opp alt jeg ikke skulle spise, skulle tro jeg mer eller mindre skulle på slankekur.. Noen som har hørt at man ikke skal spise kylling??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå