Gå til innhold

Dere som er gift..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte dere mye tid på å planlegge bryllupet? Dette er nemlig ankepunktet til sambo mot å gifte seg, han er redd all fritid går med til planlegging. Han bryr seg ikke så mye om dekorasjoner, invitasjoner, mat og alt det der, han mener det er romantisk nok å bare være oss to. Jeg derimot, ønsker jo å markere en slik dag med familie og venner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte gjøre et kompromiss når vi skulle gidte oss siden mannen ikke ville gifte seg i kirka....så da ble det hos Sorenskriveren. Og siden jeg ikke trengte et hvitt bryllup så ble begge fornøyd :o)

Og nei, vi brukte ikke lang tid på å planlegge bryllupet.

Skrevet

Vi hadde nok et slik bryllup du ønsker deg og ja vi brukte endel tid på det, men jeg vil ikke si mye. Man må gjerne planlegge 1 år dersom man ønsker en spesiell kirke på sommeren feks og dahar man jo relativt god tid også da :)

Skrevet

Vi brukte ikke lang tid på og planlegge.. Vi tok det også hos sorenskriveren siden verken jeg eller mannen er kristne..

Fra han fridde til vi hadde festen så gikk det 6 mnd...

Skrevet

det som tar tid er alle de tingene man ikke får gjort før det nærmer seg brylluppet. slikt småtjon.

dersom man planlegger ca 1 år i forveien så har man passe god tid.

slik gjorde vi det:

min mann fridde i mai og vi giftet oss i september.

men ble ikke stress av den grunn. enda vi var 60 til middag og 130 til kaffe.

det første man kan gjøre er å bestille lokale, kirke, musikk og evt begynne å tenke på folk som kan hjelpe til, forlovere og toastmaster.

slikt som invitasjoner, dekorasjoner, meny osv er ting man kan diskutere på kveldene. slå av tv`n en time eller to et par kvelder i ny og ne så er det utrolig hva man får gjort :D

det var ihvertfall det vi gjorde. mannfolka er jo som regel ikke så opptatt av pynt og dilldall. men greit å være enig om basisfarger osv. min mann og jeg var enig om farger og slike ting og så fikk jeg komme med utkast istedet for at han satt oppå meg hele tiden.

også er det visst mannens oppgave å ordne med brudebukett :D

lykke til med evt bryllupp :))

Skrevet

Jeg giftet meg i kirken, brukte ikke lang tid på planlegging egentlig. Tok det litt sånn pø om pø liksom :) Det eneste jeg gjorde veldig tidlig var å bestille kirken og lokalet. Ellers så tok jeg ting som de kom. Ikke noe stress og jeg fikk forsatt masse fridtid. Det som forundret meg mest egentlig, var det at det var så lite å planlegge. At jeg hadde så god tid liksom :)

Skrevet

ja, men bryllupet har igrunn lite å si synes jeg. Det er en dag, mot resten av deres liv. Men dere bør komme til en enighet så ingen blir såret, for dere får jo bare denne muligheten til å ha et bryllup.

Skrevet

tror vi begynte seriøs planlegging 2 uker før. Brukte ikke mye tid nei... Vi gjorde det enkelt og greit..

Skrevet

Tusen takk for svar. Vi er begge enige om at vi ikke skal gifte oss i kirka. Ellers får jeg bare overbevise han om at dette ikke vil ta all verdens tid og håpe på et friere :)

Skrevet

Vi satte datoen i januar og giftet oss i august - jeg satt også igjen med følelsen "hva har jeg glemt for dette tok jo ikke tid..."

De færreste mannfolk er veldig involvert i planleggingen; dvs mannen min var ikke sånn voldsomt gira på hvordan vi brettet serviettene hehe. Etter at dere har satt datoen, så velger dere vielsesform og lokale. Ta en ringerunde og kanskje be om å se noen dersom dere ikke har et klart ønske.

Ta en kveld dere 2 hvor dere snakker om hva dere kunne tenke dere å spise; 3 retter, tapas osv osv, fargene, musikken osv. Du kan jo kjøpe et bryllupsblad og se hva som står der. Men vær obs på at de overdriver grovt i de bladene. Mona Grudt mener jo det er hakket før uansvarlig å bruke mindre enn 2 år....

Vårt fokus var det skulle være en koselig dag for alle med masse god mat og drikke. Hadde vielse og fest på samme sted, ble viet av human etisk forbund.

Må innrømme at jeg er enig med deg HI; det er en dag med familie og venner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...