Gå til innhold

Dyr bursdagsfeiring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er flott at noen har bursdag på lekeland og andre steder de leier, men det må da være dyrt? Vi har hjemmebursdag fordi det er billigst og enklest praktisk sett.

Kan dere bruke hva dere vil på en barnebursdag eller må dere tenker økonomi? Om man ikke må det selv er det alltids andre som må det og i solidaritet med dem bør man kanskje dempe utgiftspostene?

Hvordan har dere det og hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er sønnen bare 3,5 år - så veldig mange barnebursdager ha vi ikke hatt enda. Men jeg vet fra andre foreldre i bhg at det holdes stort sett hjemmebursdager, ikke hørt om andre som gjør noe annet. Men nå er det kanskje når barna blir større enn bhg alder at dem har sånne bursdager. Jeg håper at vi kan få holde hjemme bursdager, syns det er kjempe koselig. Nå er vår født på vinteren, men ha tenkt at barna kan ha med gode ute klær. Så kan vi gjøre masse kjekt ute i snøen, ake på akebrett, grille pølser ute, boller kakao osv. Dette hvis været er topp, hvis ikke får man vell finne på noe inne. Hjemme bursdag håper jeg vi kan ha iallfall..

Skrevet

Her har guttungen og klassen hans stort sett hjemmebursdager. En av kompisene har det i dyreparken, men det er fordi pappan jobber der:) Men her har storts ett alle hus og hage, så plassmangelen blir ikke så stor. Kan skjønne at man leter etter alternativer dersom man bor på 60 kvadrat i blokk:)

Skrevet

Så lenge man har små barn, så er bursdagen hjemme. Men så blir de større, og rammebetingelsene er annerledes.

Dette kalenderåret hvor gutta i gjengen til min sønn har fylt 9, så har de hatt med seg 5-6 kamerater på ulike ting. Bowling osv. Vi gjorde også sånn til sønnens dag. Det kan kanskje virke som om det er veldig dyrt, men sånne steder har tilbud til bursdager og ofte egne opplegg.

En bursdag hjemme er heller ikke gratis, det blir penger av det. Pølser er alt annet enn billig, selv på tilbud, og så er det kanskje papptallerkner osv. 200 kr her og 200 kr der, det blir fort mye penger.

Vi kan i prinsippet bruke det vi vil på bursdager, men vi er nøysomme mennesker som ikke sløser unødig. En barnebursdag er for oss viktig at er i barnets ånd. Han har bursdag på vinteren og vi har hatt bursdager ute i snøen med aking, kakao og pølser på bål. Så har vi vært på bowling, i tillegg til vanlige bursdager hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...