Gå til innhold

pusn vår hoppa opp i vogna til bebin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sagt til samboer at det er enten katta eller oss han får velge mellom ...

sport svigermor om hu kan ha pus i noen mnd hjemme hos henne "nei, den katta vil jeg ikke ha inn i mitt hus" sier hu , men hu sier at VI må ha den forde... nei , jeg reiser hjem jeg om han ikke får satt pus bort ... så det så!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

katter er nysgjerrige dyr, antar at katten ville sjekke det nye som er kommet i hus. jeg har selv katt, og etter at han fikk snuse i vogn, vogge og bag, var han ikke inntressert i det lenger. visst du setter bort katten, er det viktig å huske på å ha kattenett på vognen visst den skal stå utenfor huset, de søker varme, og vil ligge og kose seg. katter finnes overalt! inne derimot slipper du å bekymre deg visst katten er borte

Skrevet

ordla meg litt feil kanskje ... bebin har ike kommet enda, men har ei uke til terminen ,,,,ehm , ja , ikke sikkert pusen hadde hoppa oppi vogna om bebin var der , men tar ingen sjangser... ;) og vogna sto inne i gangen ...

ja , vi har 3 nabokatter , kan jo ikke akurat be de om å sette di bort heller :P haha det skulle tatt seg ut ;) men jeg skjønner hva du mener .. men føler meg ikke noe trygg inne heller nå ..

Skrevet

ja,det er skummelt med katt :s

da katta hoppa opp i vogna på min første,mens gutten lå og sov, klikket det for meg....

Vi har heldivis ikke katt nå, ellers hadde jeg blitt et nervevrak...

Skrevet

vettu..ha en sprayflaske m vann klar..å gjør han noe han ikke har lov til så dusjer du han litt i fjeset på han..men d må du gjøre når du tar han på fersken..å ikke 10 min senere..da forstår han ingenting hehe

men prøv d..

tror nok ikke han gjør d igjen ..

Skrevet

Vi har to puser og han ene er en skikkelig KOSEPUS så han har funnet vognen ja, nå er han litt skeptisk til babyer så tror ikke han hopper oppi der første dagen akkuratt men når han blir litt varm i pelsen så kan det nok hende.

Men skal prøve sprayflaske med vann før jeg går til noe så drastisk som å kvitte meg med pus, han gjør det jo ikke for å være slem, katter er jo som sagt fryktelig nysgjerrige dyr og det er jo ikke som om de veit at det nye som er kommet i hus tilhører en baby de aldri har møtt...

Så får man jo kjøpt sånne kattenett til å ha over vognen når babyen sover ute, har likesågodt skaffe meg det siden vi bor på landet og nabolaget er fylt med overkosne gårdskatter ;)

Skrevet

Å det er så skummelt med de søte små kattene.de går jo etter varme og legger seg jo helst over hals/ansikt...Som dere skriver er det alltid en katt i området-enten man eier en selv eller ikke;=), alltid når vogna stod ute hos oss, bant jeg fast stekovnsrista foran åpningen, for da kunne umulig katta komme inn til baby;=)Funket for oss.å mor slappet av.

Men er jaggu ikke så lett når man har katt selv i stua da...lurt med den vannflska-da kommer han nok ikke til å gjøre det igjen:=)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.. Litt noia selv!

her skal pusen på kennel i allfall i en mnd når babyen kommer. Sånn at vi blir litt kjent med den osv først=)

Skrevet

Går ann å gå i dyrebutikken å kjøpe noe som du spruter på slik at katten ikke skal klore på f.eks. sofaen el legge seg der. Sprut litt rundt kanten på vogna så er ikke katten så intressert lenger tenker jeg:) Trur den heler cat-stop. Har selv prøvd på sofaen å slikt og det funker det!:) Og den lukter ikke noe for oss mennesker.

Skrevet

Katta vår hopper av og til opp i babysenga vi har satt klar. Men vi passer bare på å lukke døra inn til soverommet, og man må jo ha øynene oppe for hvor katten er. Men aldri om jeg kvitter meg med katten! Man må jo bare ha den mere ute, og det tror jeg også katten kommer til å gjøre av seg selv når babyen kommer.

Skrevet

Det er da fullt mulig å ha pus i hus samtidig med baby! Selvfølgelig passer man på - det gjør man vel med alle dyr der det er barn tilstede. Har hatt katt hele livet, og det er virkelig ikke noe problem å kombinere med hverken graviditet eller småbarnstid! Skjønner skepsisen her, men det trenger ikke å bli problemer!

Skrevet

Hvorfor i alle verdens dager MÅ gubben velge mellom dere eller katten?

Sorry, men jeg syns det er ganske slemt...

Jeg har hatt katt så og si hele livet mitt, og selv om vi venter vårt 3.barn, så er da kattene også en del av familien vår ;)

Det er null problem å ha katter selv om man har baby/barn, så lenge man bare passer litt på, det sier seg jo selv at man ikke stenger katten inne på samme rom hvor babyen sover uten oppsyn.. Hehe! :)

Og du kan ikke akkurat dynke vogna med "Piss-off" og "get off" om du vil ha vogna stående ute så babyen kan sove ute, det er nemlig ikke alle katter som bryr seg noe om den lukta der ;)

Men som sagt, å tvinge gubben til å kvitte seg med katten nå, spess i siste liten, er ikke mye pent gjort, ialelfall så lenge det verken er noe psykisk eller fysisk galt med katten...

Hva hvis det hadde vært motsatt vei da, at DU var kjempe glad i denne katten og at han bare plutselig skulle tvinge deg til å kvitte deg med katten bare på måfå? ;)

Skrevet

Sorry, men jeg skjønner ikke hysteriet her. Som med alle dyr, så lar du ikke babyen være alene i et rom hvor det er dyr. Så det burde absolutt ikke være noe problem å følge med. Ellers kan du jo lukke katten inne i en annen del av leiligheten/huset hvis du føler at du ikke klarer å følge med. Når det kommer til at babyen skal sove ute i vogn alene så finnes det som sagt over her, kattenett. Å kvitte seg med katten/dyret å bruke dette som unnskyldning synes jeg er patetisk å en dårlig unnskyldning for å kvitte seg med dyret. Virker mer som om du har villet ha denne katten vekk fra før.

Dette med at katten søker varme å legger seg over halsen/fjeset på babyen er blitt et sinnsykt stort rykte som ikke holder mål. Klart det har skjedd, men bilulykker skjer også ikkesant ? Man kan ikke forutse alt å hvis man skal begynne å bli så paranoid så får man problemer i fremtiden.

Jeg har katt selv, som elsker å kose, men ikke søren om jeg kvitter meg med henne dersom hun skulle finne veien opp i vogna eller babysenga fordet. Det er bare å jage dem ned igjen å bruke kattenett.

Skrevet

Hei

Klart at pusen din hopper opp i vogna, det er helt naturlig når det kommer noe nytt i huset og nye lukter, de vil snuse og bli kjent. Det er viktig at du behandler dyrene som barna, ta de med rundt og vis de alt det nye, la de få lukte og bli kjent.

Selv har vi tre katter og de er like mye barna våre som når babyen kommer, selvfølgelig.

Katter er utrolig omsorgsfulle, og du vil nok merke at de skal passe på babyen din, når den kommer. Skriker den, skal de bort å trøste, varme den eller helst gi melk (om det er en hunn) - slik er deres natur.

Du kan bruke myggnetting over vogna for å unngå at katten legger seg rundt hode til babyen din, og det er viktig å sette grenser fra første stund, også med katten.

Si "nei" når den gjør noe den ikke får lov til, ikke dusjen den med vann og slikt - hadde du likt å blitt dusjet med vann hver gang du gjorde noe du ikke fikk lov til??? Tviler på det.

Behandle katten med respekt, og du får en katt som vise deg respekt.

Klarer regler og grensesetting er alfa omega - så går dette så fint så.

Lykke til

Skrevet

Synes du virker litt vel hysterisk angående dette.

Som regel blir dyra sjalu, og holder seg borte fra både babyen og der babyen pleier å ligge.

Det har blitt en svær myte at katten legger seg over hodet på babyen for å søke varme.

Det er bare å passe litt ekstra på...

Har en venninne som har en nyfødt hjemme og to katter, det går helt fint! Vi har også 2 katter, og aldri om jeg har tenkt tanken på å sette dem bort, selv om vi får en liten i hus om noen uker.

Så la den stakkars samboeren din få beholde katten,

og vær heller flinke å følge med i starten.

Skrevet

Selvfølgelig vil katten hoppe opp i vogna! Katter er nysgjerrige, og vil alltid undersøke et nytt sted, spesielt om det er et mykt og varmt potensielt liggested.

Jeg har selv tre (fire) katter. Alle sammen er på pletten etter to sekunder for å undersøke bare jeg setter en pappeske på gulvet, og ser overhode ikke på det som noe problem. Man skal aldri la små barn og dyr være alene uansett! Det er DU som eier (og mamma) som må hindre at katten får tilgang til stedet der barnet sover. Å kjefte og sprute vann vil neppe hjelpe i lengden, vogna med barnet i må settes et sted hvor katten ikke har tilgang, alternativt må du selv være i det samme rommet hele tiden.

Jeg blir ganske provosert av bruk-og-kast-mentaliteten mange har ovenfor dyr generelt, og katter spesielt. Nå skal jeg ikke la min frustrasjon over alle de friske kattene jeg har avlivet helt uten grunn gå ut over deg, for det har du ikke fortjent :) - men det blir for drøyt å skulle kvitte seg med katten fordi den hopper opp i barnevogna, noe som er HELT naturlig adferd for den. Da skulle dere aldri hatt katten i utgangspunktet. Å stille et slikt ultimatum til samboeren din er forresten urettferdig overfor ham, også.

Skrevet

er enig med meg80 -med oktober baby .

er eier som må passe på...har selv 2 katter og har absolutt ikke problemer med det

Skrevet

jeg skal ha baby om ca 11 uker og har to puser. de er nyskjerrig på babytinga og snuser, men nå bryr de seg ikke om det lenger. Selvfølgelig er de nyskjerrig på nye ting, hvem er ikke det?!

jeg er i hvert fall super glad i pusene mine og hadde ikke klart å kvitte meg med de med mindrre de hadde skadet babyen. Jeg hadde heller aldri bedt samboeren min velge, det er for dumt. Jeg hadde blitt veldig skuffa og såret hvis han hadde bedt meg velge.

Skrevet

Ser dere nevner kattenett. Hvor får man tak i det? Og hvordan er det annerledes enn innsektsnett f.eks?

Skrevet

Tror ikke det skal være store forskjellen fra insektsnett.. Litt sterkere og grovere materiale kanskje ? Har ikke kjøpt dette selv siden pus verken har intressert seg for hverken vogn eller seng i det hele tatt og hun får ikke mulighet til å være alene med babyen heller ettersom hun er ute hele dagen og om natten sover jo babyen med oss bak lukket dør.. :) Men du kan jo google det å se hva du finner :)

Skrevet

for å si ingen myte me katt å legge seg rundt ansikt å hals!!!!

husker en episode jeg var vell rundt 9 år! foreldrene mine hadde glemt å kaste ut katten ut for natten å jeg husker jeg våknet av at noe lå over hals å ansikt å fikk omtrent ikke puste joda det var katten som søkte varme!!! så ikke undervuder katten!!

men som flere sier bare ha på nett!!!

Skrevet

Ingen som har sagt at det er myte heller, men det er fullstendig blåst opp. som jeg sa lenger opp her, skal man tenke på alle ting som _kan_ skje så blir man jo paranoid. Alt kan skje, når som helst, hvor som helst. Livet er uforutsigbart og det eneste vi kan gjøre er å leve det så godt vi kan. Å gi bort en katt å bruke dette som unnskyldning er ikke bra nok.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

At samboeren din for velge mellom katten og dere er jo bare helt komisk og si!

Snakk om og være hysterisk!!

Katten er bare nysjerrig. Har du hørt om myggnett?? Evt la katten være ute når babyen er i vognen osv...

Skrevet

Det er lurt å se til katten, for som ntnjen her sier så kan de legge seg inntil/over hode. Den ene katten vår elsker å ligge inntil og helst rundt hode mitt, men så elsker jeg at han gjør det også. Jeg elsker å bruke han som hodepute omtrent og han maler bare mer jo dypere jeg dytter ansiktet inn i magen han, som på en baby. Det er klart at man skal følge med katter og babyer, men ingen får meg til å tro at noen katter er ondskapsfulle og legger seg over ansiktet til barnet pga sjalusi etc. Det er menneskene som er slike onde dyr, ikke dyra. Da er de blitt ødelagte av mennesker på forhånd iallefall.

Og som det blir sagt av andre her, hvis du ber samboeren din velge dere eller katten, håper jeg stygt sagt at han velger katten, for da burde du aldri hatt katt. De har ofte en levetid på 15-25 år, og skaffer man seg katt kan man ikke bare ta livet av de eller gi de bort.

Gjør du det med babyen din også da eller?

Ærlig talt.

Skrevet

vi har katt vi også og venter nå nummer tre nårtid som helst, må nå si at det aldri har vært noen problem med katten og barn, hun har ofte hoppet opp i senga og i vogna men aldri når barnet har ligget i dær. jeg er gla vi har katten jeg, på henne merker jeg at nå våkner hun og på vår mellomste datter som har vært mye syk kan vi takke katten mange ganger for god hjelp. de passer på og er det en hunkatt våkner morsinnstinktet akkurat slik som at hun vet jeg er gravid. i begynnelsen da jeg var mye syk og kastet opp alt og lå hun ved siden og passet på, ellers er hun en katt som er ganske sær og ikke vil ha noen koz og styr, annet enn når hun selv finner ut av det.

ikke bekymre deg for katten, dette går så fint at, de ernødt til og få lukte og bli kjent med det nye som kommer,du kan fort bli overrsaket..prøv heller og bli bedre kjent med pusen hans så du lærer og tolke signalene, da er det ikke så vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...