Gå til innhold

Hva er din taktikk hvis du byr på leil/hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

By lavt under? Eller takst, eller over takst for å skremme bort de andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva man byr på, og hvor lyst man har på huset/leiligheten... Men det er som å spille poker når man er midt oppi det. Må prøve å tenke ut neste taktiske trekk, samtidig som man må prøve å skjønne hva andre tenker. :)

Skrevet

Nå når det er litt roligere på dette feltet, ville jeg ha bydd en del under takst og heller hatt litt å gå på hvis det er andre som byr over.

Skrevet

Min taktikk legger jeg hvertfall ikke ut på nettet. Men den fungerte og vi har endt opp i enebolig (som vi egentlig ikke hadde råd til) til flere hundre tusen under takst. Og vi bor i en by med utrolige høye boligpriser. Her er det også ventet økning i boligprisene fordi det bygges en helt ny næringspark.

Skrevet

Det er vel begrenset hvor "taktisk" det nyttet å være. Markedet bestemmer prisen på boliger...Når hun over meg sier de fikk en bolig til flere hundre tusen under takst, er det fordi markedsprisen ikke er høyere. Hadde interessen for huset vært der ville det blitt solgt for mer.

Skrevet

Dersom det var få folk på visning: legg inn ett urimelig lavt bud og håp på at ingen andre byr. Selger vil avslå budet, men blir samtidig litt bekymret: vil noen i det hele tatt ha dette huset?

By litt høyere. Blir dette også avslått: spør hva han skal ha for huset.

Har funket flere ganger for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...