nassenøff Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Har dere noen tips til hva jeg kan kjøpe i dåpsgave til en liten gutt på 3 mnd? Han er fetteren min og jeg skal være fadder. Hvor mye pleier dere å legge i en dåpsgave? Har lyst til å kjøpe noe annet enn sånne sparebørser og min første tann/hårlokk boks ovs som man får kjøpt i gullsmeder. Det blir alltid mange sånne gaver og jeg har lyst til å kjøpe noe litt spesielt som han kan ha glede av.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Porsgrunn har ett prinseservise som jeg syntes er en veldig fin dåpsgave. De har også barnebestikk som ekstra tilbehør. Koster ca 400,- totalt. Ellers syntes jeg det er fint med bøker. En enkel fortelling om livet, eller f.eks noe i den kriste trosretning dersom foreldrene og barnet er kristne. Noe annet kan f.eks være en matboks. De har utrolig mange fine på nett i hardt metall med søte dyr og figurer på. Anbefaler deg ikke å kjøpe noe for så å gravere det, i tilfelle de ønsker å bytte. :-) Noe personlig er kanksje sengetøy med monogram på. Det fåes gjort i forskjellige typer butikker.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Artigste gaven vi fikk var fra broren min som hadde kjøpt masse barnebøker, blant annet mye Torbjørn Egner. Dette er jo klassikere, og kommer til å bli lest mye! :-)
mor_til_2_84 Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Venninnen min driver en nettbutikk som boderer på barneklær. Du kan jo i tillegg til noe annet kanskje få et plagg med en spesiell hilsen fra deg? Siden heter ihvertfall nameonbaby.no
ZZzZzzZ Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Martin fikk en søt liten lommekniv,som man kan gravere navn i..kanskje du kan kjøpe det? Eller en håndmalt stol? med f.x navn og dåpsdato på?
maika<3 Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Hva med sengesett/håndklær med navnet til barnet brodert? Det pleier jeg å kjøpe. Bruker han smykke/armbånd? Det finnes masse fint i sølv
Tante Gustava Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Lillegull fikk bøker i De store hvite-serien (nå hadde jeg hintet litt om at vi ønsket oss det på forhånd da...) Disse bøkene synes jeg er kjempefine! Ellers fikk han tøfler i elgskinn, kjempedeilige og varme, blir fine til vinteren. Fin lekelastebil i tre. Fotoalbum. Barnebestikk i sølv. Sett med tallerken, kopp og skål med Karius og Baktus-motiv. Bunadskniv med gravert navn og dåpsdato. Og selvfølgelig sparebøsser og sånn fra gullsmeden som jeg ser du helst ikke vil gi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå