Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips til hva jeg kan kjøpe i dåpsgave til en liten gutt på 3 mnd?

Han er fetteren min og jeg skal være fadder.

Hvor mye pleier dere å legge i en dåpsgave?

Har lyst til å kjøpe noe annet enn sånne sparebørser og min første tann/hårlokk boks ovs som man får kjøpt i gullsmeder. Det blir alltid mange sånne gaver og jeg har lyst til å kjøpe noe litt spesielt som han kan ha glede av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Porsgrunn har ett prinseservise som jeg syntes er en veldig fin dåpsgave. De har også barnebestikk som ekstra tilbehør. Koster ca 400,- totalt.

Ellers syntes jeg det er fint med bøker. En enkel fortelling om livet, eller f.eks noe i den kriste trosretning dersom foreldrene og barnet er kristne.

Noe annet kan f.eks være en matboks. De har utrolig mange fine på nett i hardt metall med søte dyr og figurer på.

Anbefaler deg ikke å kjøpe noe for så å gravere det, i tilfelle de ønsker å bytte. :-)

Noe personlig er kanksje sengetøy med monogram på. Det fåes gjort i forskjellige typer butikker.

Skrevet

Artigste gaven vi fikk var fra broren min som hadde kjøpt masse barnebøker, blant annet mye Torbjørn Egner. Dette er jo klassikere, og kommer til å bli lest mye! :-)

Skrevet

Venninnen min driver en nettbutikk som boderer på barneklær. Du kan jo i tillegg til noe annet kanskje få et plagg med en spesiell hilsen fra deg? Siden heter ihvertfall nameonbaby.no

Skrevet

Det skulle stå broderer. :)

Skrevet

Martin fikk en søt liten lommekniv,som man kan gravere navn i..kanskje du kan kjøpe det?

Eller en håndmalt stol? med f.x navn og dåpsdato på?

Skrevet

Hva med sengesett/håndklær med navnet til barnet brodert? Det pleier jeg å kjøpe.

Bruker han smykke/armbånd? Det finnes masse fint i sølv :)

Skrevet

Lillegull fikk bøker i De store hvite-serien (nå hadde jeg hintet litt om at vi ønsket oss det på forhånd da...) Disse bøkene synes jeg er kjempefine!

Ellers fikk han tøfler i elgskinn, kjempedeilige og varme, blir fine til vinteren. Fin lekelastebil i tre. Fotoalbum. Barnebestikk i sølv. Sett med tallerken, kopp og skål med Karius og Baktus-motiv. Bunadskniv med gravert navn og dåpsdato.

Og selvfølgelig sparebøsser og sånn fra gullsmeden som jeg ser du helst ikke vil gi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...