amazone76 Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Han er 16 måneder nå, han går hvis vi holder han i hendene, men er en såkalt rumpe aker, å synes tydeligvis dette er helt ok!? Noen tips, og evt nå burde fysioterapaut komme inn i bilde?!
Leirha Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Er det ikke innefor normalen da? Niesen min begynte å ga da hun va 15mndr, og en nevø av meg da han vae 18mndr, men han var født før tiden (myyye). SÅ jeg ville nok ventet å sett det an litt.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Eldstegutten min, som nå er 5 år, begynte å gå da han var 16,5 mnd. Helseatasjonen sa at alt mellom 11-18 mnd var "normalt". Dersom han ikke viste tegn til at han snart kom til å gå når han var 18 mnd. måtte de kanskje begynne å undersøke litt. Men nå gikk han altså da han var 16,5 mnd. Og da gikk han stødig også. Lite knall og fall. Få måneder senere hadde han navnet "sprinteren" i nabolaget. Han løp og løp...:-D Tror ikke du har noen grunn til bekymring! Plutselig en dag går han bare ...
mor_til_2_84 Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Gutten min var ca 17 mnd da han begynte å gå. Og nå i ettertid syns jeg egentlig at det var helt topp. Han var såpass stor, at han hadde litt greiere kroppskontroll enn en liten røver på 9 mnd f.eks. Slapp veldig mange ulykker pga at han var såpass stor tror jeg. Du kan jo høre på helsestasjonen dersom du lurer på dette, men tror ikke det er noe vits å blande inn fysioterapi enda. Ved mindre det er andre ting og som kan forsinke gåingen.
hit og dit Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Eg sjølv gjekk seint. Det enda med at foreldra mine lokka meg med druer for å få meg til å gå, og etter det sprang eg. Så lenge du kjenner at ungen utvikler tonus i beina, og det ser ut til at han ikkje går for han har funne ein metode å komme seg fram på som virker for han, så haster det nok ikkje med fysio. Du kan jo forsikre deg hos hs, men det er nok ikkje noko hast. Du hadde nok mistenkt det allerede om det var noko gale med han som slappe muskler, stramme muskler, cp.
Leirha Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Eldste min var 10mndr da han gikk, syns det var litt for tidlig. Som nevnt over, så er de mye mer stødige hvis de lærer å gå senere. ble mye knall og fall. Det river ikke fullt så mye ned heller hvis de bgeynner å gå senere.
amazone76 Skrevet 25. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2008 tusen takk for svar. Det er nok bare jeg som er veldig utålmodig. Jeg trodee egentlig han skulle begynne å gå iløpet av sommeren, men dengang ei, men sommeren varer jo egentlig ut august, så er ettt bitte lite håp ennå!!
Gjest Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Barn blir født når det passer dem og begynner å gå når det passer dem osv. Vi foreldre må bare finne oss i at det ikke er vi som bestemmer
Dailis Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Er innenfor normalen før fyllte 16 mnd. Men man venter vel en liten stund før man tar kontakt videre. Jeg har en som gikk rett før han ble 16 mnd. Han har harr mye vondt i leddene senere, skulle kanskje tatt kontakt med fysioterapaut. Det skader jo ikke å ta kontakt da.
Mikkemafian Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Det er faktisk normalt å begynne å gå når man er 18 mnd også.. Så lenge han viser tegn til å ville gå, reiser seg opp og går langs med møbler, så er det ikke noe problem at de ikke slipper seg:) De som begynner å gå seint har ofte bedre kontroll enn de som begynner veldig tidlig. Det er ikke et poeng å være så tidlig som mulig ute med allting... Ta kontakt med helsestasjon, du, hvis du er bekymret. Som hun over sier, det skader jo ikke med en liten konsultasjon hos fysio..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå