Gå til innhold

Trenger litt hjelp her alltså....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke helt skjønnt dette med foreldre penger og feriepenger! Hvor mye vil jeg få? Jeg får nå 5000 kr fra NAV og 2000 fra jobben ( dette pga av at jeg jobber i kommunn og bare hadde fast helgestilling, hvor jeg fikk utbetalt 2000 kr i mnd, jeg tok ekstravakter og det er disse 5000 jeg får fra NAV) Men det jeg lurer på er hvor mye vil jeg da få i ferie penger? jeg har 80% lønn når jeg får utbetalt 7000 kr tilsammen hver måned.

Takker for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg synes det så så stusslig ut med 0 svar. Håper du får et mer vettugt svar snart. Nå går jeg i seng. Natta da!

Skrevet

Jeg mener det er slik at av pengene som du får utbetalt direkte fra jobben, så vil du få full feriepott av de, altså 12 prosent av det du har tjent mens du var i permisjon. Mens av pengene du får fra NAV, får du bare feriepenger for de første 12 ukene du er i permisjon.

Si du har vært i permisjon i 8 måneder i 2008. På de månedene har du fått 2000 i mnd fra kommunen og 5000 i måneden fra NAV. Fra NAV får du bare feriepenger for de første 12 ukene, eller ca 3 måneder. Altså 3x5000x12% = 1800 kroner. Fra arbeidsgiver får du feriepenger for alt du har tjent, altså for 8 måneder: 8x2000x12% = 1920. Totalt 3720 som du da vil få utbetalt i juni 2009.

Tror jeg da. Vet ikke nøyaktig hvordan de regner ut, men mener at regelen er sånn hvertfall, får du foreldrepengene fra arbeidsgiver opparbeider du fulle feriepenger, får du foreldrepengene fra NAV får du kun feriepenger for de første 12 ukene av permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...