Gå til innhold

Noen som er flinke til å hekle??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å lære.. Funnet noen tips på nettet, men det er jo så vanskelig å tolke tegninger og forklaringer på ulike teknikker... Sitter her bare å kløner.. Noen som har noen tips eller nettsider som forklarer bra hvordan man gjør dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært på garnstudio.no

Skrevet

Takk!!! :-)

Prøvde masse i går og fikk ikke til...utrolig frustrerende!! Men, skal se på garnstudio.no :-)

Skrevet

Takker for alle forslag som kommer inn!!! :-)

Skrevet

Dette med maskene er forsåvidt ok... Men, jeg skjønner ikke åssen man snur når man skal hekle tilbake etter å ha heklet en rad.... Frustrerende!!

Skrevet

dytter.. trenger hjelp...

Skrevet

Egentlig ikke veldig vanskelig: Du snur arbeidet og hekler én luftmaske dersom du holder på med fastmasker, to dersom et er staver, og så fortsetter du på mønsteret. Jeg synes det er greiest å lage den nye raden ved å ta tråden igjennom det "hullet" som er mellom to masker i forrige rad- da blir det penest, synes jeg. Har hekla en hel masse barnekjoler og nå sist en jakke til min tantes 60 årsdag, så jeg begynner å føle at jeg kan dette, så bare si fra hvis det er noe mer jeg kan hjelpe med!

Skrevet

Hvilken vei snur man arbeidet?? Hvilken vei skal garnet henge etterhvert? Retning over hånda eller under....hvis du skjønner hva jeg mener.... Jeg er vanligvis ganske flink med håndarbeid, men kløner så innmari med dette...

Skrevet

Når du har heklet til enden,så hekler du tre luftmasker (dette blir da den første staven) også fortsetter du bare som du gjorde på første runden.

Men den video linken jeg viste deg viser deg enkelt alle triksene,det er lettere å se det på video enn å bli fortalt sånn som dette ;)

Skrevet

Oi, ikke lett å forklare pr. nett... I tillegg er jeg venstrehendt og gjør visst ting veldig annerledes enn andre... Det går fint an å låne en bok om hekling på biblioteket, eller enda badre: gå innom en garnbutikk og spør damen- de er svært ofte hjelpsomme og snille!

Skrevet

Jeg må være helt dum... Skjønner det ikke...

Linken viser bare hver enkelt maske... Ikke hva man gjør når man skal snu...

Skrevet

Takk for det lillenutt... Jeg får bare legge det vekk inntil da tror jeg... Blir bare frustrert og sint når jeg ikke får til.. :-P

Skrevet

Hva er det du hekler da?

Selv hekler jeg babyteppe med katter på:)

Men det skal bli veeldig spennende å se om jeg bli ferdig til babyen kommer:P

Skrevet

Hehe..foreløpig hekler jeg ingenting.. Det blir så elendig.. Så jeg må bare holde meg til vanlige lapper først.. Så får jeg prøve meg på mer avanserte ting etterhvert.. ;-P

Skrevet

Er det ikke sånn at man faktisk SNUR arbeidet du holder på med etter å ha heklet de tre luftmaskene? Også bare fortsetter man å hekle etter mønster?

Det er vel ikke noe "vrange" her på hekling?

Skrevet

Jeg tror jeg skjønner det litt mer nå ;-) Har i tillegg kjøpt meg garn og strikkepinner i dag.. Blir masse håndarbeid denne høsten ;-)

Skrevet

når du hekler lapper så lager du jo først det antallet masker du vil ha,ikke sant? Også hekler du "ut" den rekken.

Når du da skal snu så lager du 3 masker rett opp i luften,legger tråden over nålen igjen og hekler ut rekken.(oppå alle nullene under)

0

0

0

00000000000000

^Denne "masken" skal snues bort her ^ når du har heklet ut rekken.

Jeg er dårlig på å forklare sånn som dette,mye bedre live =)

Jeg sitter og strikker på et nøstebarns teppe til vognen til Lillegutt,han får matchende sokker og lue ;)

Kjekt at det ikke bare er jeg som bedriver høst tiden med håndarbeid =)

Skrevet

Maskene rett opp har på en eller annen måte havnet på venstresiden istedet for høyresiden,skjønner ikke helt hvorfor ... =(

Men de skal være på høyresiden når du begynner iallefall...

Skrevet

Tusen takk for det! Jeg skal prøve etterpå :-) Har i tillegg kjøpt meg strikkepinner og garn i dag! Liker godt å pusle med håndarbeid.. :-) Har brukt å brodere mye før.. Fint å brodere sånn klokkestreng til barnedåp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...