Stratos med 3 barn Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Har en gylden mulighet til å tjene litt ekstra. Dere som har litt greie på det, er det mye å be om 50 tusen til i året synes dere? I staten? På kontor...
Monajenten Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Det er jo mindre enn 5000 i mnd så syns egentlig ikke det virker for mye:-D Hilsen en uten peiling:-P
Blue Lady Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Har du jobbet der lenge? Hva tjener andre i samme stilling? Er det lenge siden du har hatt lønnsøkning? Har du endret arbeidsoppgavene dine? Hvordan har den generelle lønnsøkningen din de siste årene vært i forhold til "oss andre"? Har ikke så veldig greie på det, men spørsmålene over kan kanskje hjelpe deg/oss?
Gjest Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 50.000 synes jeg er mye ja! Men går jo alltids an å prøve.... men tror nok 20.000-30. er mer realistisk, men nå vet jeg heller ikke mye om din situasjon heller.
iznogood Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Problemet med staten er kanskje at lønn er så himla regulert etter ulike trinn for stilling on ansinitet. Om du får et lønnshopp på 50K, så er det en del lønnstrinn - og sånt kan det fort gå inflasjon i :-) Praktiserer dere idividuel avlønning, så er det jo et håp. Men det spørs jo også om det er så mye midler til en enkelt stilling i potten for idividuelle tillegg.
Stratos med 3 barn Skrevet 25. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2008 Ja takk Blue Lady! Der fikk du meg til å tenke Jeg har arbeidet der i 10 år Han som sluttet i denne stillingen for 2 år siden hadde den lønnen jeg nå vil be om Fikk 2 lønnstrinn på forrige sentrale oppgjør, så nei det er ikke lenge siden Ja det blir en helt ny jobb, men på samme sted Staten henger jo gjerne litt etter da, men dette er en type jobb som er litt vanskelig å finne noen å sammenligne seg med... Jeg tror ikke jeg er helt urimelig altså Men det er godt med noen meninger rundt dette
meg & to små vampyrer Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Jeg syns det er mye penger. En tidligere kollega av meg skulle prøve å presse lønna opp (kommunen, men dog) og endte med å måtte ta den jobben hun presset med siden de ikke hadde anledning til å gi mer lønn.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Ok, så svara dine nå. Da virker det ikke helt urimelig nei. Gå for det du!
Stratos med 3 barn Skrevet 25. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2008 Ja, jeg vet, men jeg har litt flaks for de har faktisk ansatt en i min jobb mens jeg var i permisjon. De har med andre ord driti seg ut. Så de er helt avhengige av at jeg tar denne andre stillingen (med helt andre arbeidsoppgaver). Synes jeg fortjener et plaster på såret da jeg (selv om jeg sa at jeg KANSKJE var interessert i den jobben)
meg & to små vampyrer Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 He he. OK. Men om du ikke får lønna kommer du fremdeles til å jobbe i den jobben da?
Stratos med 3 barn Skrevet 25. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2008 Nei, da bare ber jeg om å få tilbake min gamle jobb da eller kan jeg muligens kreve erstatning? De har jo ikke lov å gi bort min stillingshjemmel til andre! Har fått sparken uten å få det på en måte Helt hull i hodet
Stratos med 3 barn Skrevet 25. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2008 Takker! Ja jeg tar sjansen tror jeg Ikke noe å tape!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå