Gjest Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Som noen vet begynte jeg på ny skole på mandag som var sist uke. Der traff jeg mange nye folk som jeg har snakket litt med nå etterhvert. Nå i dag har det vært skikkelig mor-baby-sex snakk, rart med det at noen dager er det bare ting vi snakker om, og i dag var det altså det. Først var jeg med to jenter, 15 og 16 år, de går i klassen min. De har begge hatt kjæreste i litt over 2 år (de er tyspiske bestevenninner som gjør ALT likt) De spørr masse om sønnen min og sånn, også i dag forteller hun ene at hun og kjæresten hadde prøvd en gang, å bli gravid, og tenkte at visst de ble det var det liksom meningen, men de ble det ikke da. Så skal de visst prøve på nytt om litt, kjæresten hennes er 91-modell. Hun andre sa hun også hadde tenkt på det, men kjæresten ville da ikke, men hun skulle spørre igjen. Så var jeg med en som jeg egentlig har vært litt med før, hun kjenner visst han ene i klassen fra før, så vi tre satt ute å røykte (neida, jeg røyket ikke:P) Etter de spurte hvordan mine foreldre reagerte på min sønn, fortalte gutten om da han først hadde sagt til faren da han måtte følge sin venninne til legen for abort - med hannes barn, at han da reagerte litt voldsomt, men 2. gangen(!!!) gikk det bedre!! Hun andre vi var med, var glad hun bare måtte ta abort en gang... Læreren våres er også sykepleier, og for 2 år siden hadde hun hatt et "friår" fra skolen for å jobbe som sykepleier igjen, aner ikke hvor hun jobbet, men hun fortalte da om jenter som tok flere aborter i året, 3-4-5 bare det året hun jobbet der!! Jeg synes bare dette er helt sykt! Var seriøst ikke klar over at verden var sånn, no affance liksom, men...sykt!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Ja, det er ganske ille... hvertfall å planlegge å bli gravid i den alderen! Jeg har tatt abort selv, 2 ganger. Men dog med 6 års mellomrom...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jeg skjønte ikke helt tråden i inlegget ditt... Men ikke noe av det du sier sjokkerer meg stort akkurat.. At 16 åringer ønsker bli gravide er ikke noe nytt.. Det er ikke flertallet.., men finnes da mange av de som ønsker det også... Om det er riktig er en annen diskusjon.. Og ang. aborter så kommer det ikke akkurat som noen bombe at noen omtrent bruker dette som prevansjon.. Aldri tatt abort selv.., men ikke ukjent for fenomenet...
Gjest Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Jeg er eegentlig ikke imot aborter å sånn, men disse folkene er 92- og 91 modeller, synes det er helt fælt jeg!
Leirha Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 OMG!!!!!!!! Alt du skrev var bare helt på tryne! PRØVE å bli gravid som 15åring? Hvor har de hode henne??? Abort som prevensjon er grusomt, helt GRUSOMT! Sorry, men noen unge kan være så tankeløse. Også eldre selvfølgelig, men OMG!!!
Gjest Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Har lest om det og sånn, selvfølgelig, men har aldri trodd helt på at det virkelig er sånn det er i dag! .. Merker vel at jeg ikke har vært mye utav bygden før vgs-tiden!
Gjest Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Ingenting av det du nevner sjokkerer meg egentlig, ble litt paff første gang jeg logget inn her å så hvor unge jenter som PRØVDE å bli gravide, men man venner seg jo til det også. At du ble sjokka over antall aborter folk tar synes jeg er litt rart, har du ikke hørt hvor akseptert dette er før? Husker selv når jeg ble gravid med Natalie, alle tok det jo for gitt at jeg skulle ta abort, det var et helt ok og akseptert valg. Men når jeg fortalte at i ville beholde barnet så begynte viskingen og tiskingen, snakket om hvor dumme vi var osv. Abort har blitt en daglidags ting nå og det er kvalmt og forkastelig, men de fleste bryr seg tydeligvis ikke..
Leirha Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Mest blir jeg sjokka av de som er så unge som prøver å bli gravid. Blir ikke særlig sjokka i den forstand av antall aborter. Men at unge folk mennesker gang på gang blir gravide og tar abort, det syns jeg er så trist. Har selvfølgelig hørt om det mange ganger før, men har vanskelig for å akseptere at folk bruker dette som prevensjon jeg. Ja, jeg ble selv gravid som 17åring, og alle ventet at jeg skulle ta abort, men for meg var ikke det et alternativ. Er imot abort, til en viss grense. Men å bruke det som prevensjon er frastøtende på meg, faktisk.
Stratos med 3 barn Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Huff da! Dette hørtes veldig trist ut. Ikke noe jeg ønsker mine barn skal gjøre! Eller andre heller for den saks skyld
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Hva andre gjør med sin kropp som er en lovfestet rett bryr jeg meg lite om gitt, om det så er 6 aborter i året...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 en jente i klassen min tok abort for fjerde gangen på ett år, orket ikke synet av henne til slutt. hun var alvorlig forstyrret. skjønner faktisk ikke at det er lov og gjøre dette så mange ganger. ikke brukte hun perv heller. helt jævlig...
Leirha Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 Det skjønner jeg godt. Syns det er trist jeg.
OsloMor Skrevet 25. august 2008 #15 Skrevet 25. august 2008 Herregud, dette er jo barn. Finnes jo grenser for hvor kvalme og dumme de er, det er jo bare trist for dem selv fremfor alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå