Gjest Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Natt til lørdag når vi skulle legge oss startet hele prosessen.. Lå å pustet meg gjennom det jeg kaller kynnere..Var ikke mer enn 8 min mellomrom når jeg lå i sengen mellom hver kynner. Vi tok tiden fra klokken 4 om natta å kjørte på føden klokka halv 6 samme natt. Jordmora sa at hodet var festet,2 cm skjedeåpning,1-2 cm åpning å slimproppen var borte. Hun sa jeg hadde rier uten effekt. Skulle dra hjem å prøve å sove. Riene forsvant rundt klokka 8 lørdag morgen å ble borte til i går kveld da jeg merket murringer å fra klokka 01.10-07.30 kom riene med 5 min mellomrom(på sekundet). Jordmor hadde gitt min mann instrukser om hvordan man sjekker åpningen så vi skulle evt slippe en tur til på sykehuset. Han sa rundt 1-2 cm etter en J.....natt med skikklig kraftige rier som tydligvis ikke virket på kroppen. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg..Er så sliten å orker ikke dette i 4 uker til..Er 36 fullførte uker på onsdag. Noen med samme problem eller har noen ideer? (har prøvd å dusje,gå,stå,ligge,sitte,bli massert,puste godt,slappe av,gå tur..YOU NAME IT!!!!)
fru lykkelig Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Uff, det hørtes slitsomt ut. Jeg kan bare anbefale akupunktur. Jeg hadde det litt på samme måten da jeg skulle ha min første. Hadde 30 timer med harde rier, blei lagt inn på sykehuset etter de første 24 timene (dette var jo til termin) de klarte å tøye ut 3 cm åpning, gi meg epidural og drypp. Etter 6 timer var gutten født. Jeg var litt skuffet siden jeg hadde tatt fødselsforberedende akupunktur, men jordmødrene på sykehuset mente det hadde vært verre uten den akupunkturen. Denne gangen skal jeg få akupunktur på flere punkter og håper at kroppen min vil åpne seg denne gangen. Lykke til!
Mage igjen Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Fortalte virkelig jordmoren din hvordan mannen din skulle sjekke det? Vi drev å spøkte med det her en kveld, for jeg har det akkurat som deg, tror hele tiden at noe er på gang, men så gir det seg. Lurte derfor på om det i det hele tatt har blitt noe mer åpning av alt sammen, men vil liksom ikke renne ned døren på sykehuset heller..... Hadde jo vært kjekt om HAN kunne sjekke det. Er fullgåtte 36 uker i dag jeg også!
Gjest Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hei!! Mannen min sjekker 1 gang daglig nå om jeg har mer åpning å åpningen har gått til 2 cm. Jeg har hatt 2 netter med intense rier nå å da slipper vi å kjøre til sykehuset om det ikke er forandring i åpningen. Veldig greit egentlig. Jeg kunne egentlig sjekke selv men jeg har jo so korte fingre så jeg rekker jo ikke oppi. Så derfor sa jordmor at min mann trygt kunne sjekke,men vaske fingrene godt å klippe neglen å være megen forsiktig hele veien. Jeg har i dag hatt mye tynflytende slim som bare kommer i store mengder i gangen. Jordmor sa at slimproppen var borte så jeg lurer meg på om noe er på gang.
loffmusa Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Det er vel dette jeg har nå. gikk en tur på 2timer på søndagen og hadde kynnere på veien,mn dt tok litt tak i ryggen så dt gikk vel sakte men sikkert over i rier tenkte jg.på kvelden kl 20.00 så måtte jg begynne å puste meg igjennom dette og vi la oss kl 23.00, jg lå me smertene til 03.00og sovnet,sov bare til 06.00 og pån igjen. den natten der sov jg kun 3 timer,ringte føden å fikk beskjed om at dt var kynnere.. men de fortsatte og hadde dt i hele går og i hele natt,har ikke sovet et sekund fra mandags morgen 06- i dag kl 10.00. 28 timer våken i strekk, jg var helt rød i øyne,og de svei, hadde kraftig hodepine. dusjet å ringte føden og jordmora kaldte dette for modningskynnere. de gir seg ikke uansett om man står,ligger,går. i natt har jg telt at krampene/taka varer i 1-2 min og pausene fra 5-10 min,men dt er smertefult i pausene og,kjenner dt godt i ryggen.. Men iallefall sa jordmor at førstegangsfødende er utsatt for dette me å få så vondt å kan gå me det i 2-3 dager.hun sa jg sku ta 2 paracet og varmeflaske å gå å legge meg, gjorde dt kl 10 og sov til 12 i stad,nå har jg like vondt og er fortsatt trett,har jo ikke nubbsjans te no fødsel om jg ikke får sove mer.. kaller dette modnings/åpnings rier jg som kansje ikke har effekt. Skal ta en tur på føden for en sjekk når sambo kommer hjem i ettermiddag,håpe på åpning,els blir jg deppa,så vondt for INGENting.. er 1 gangs og 4 dager over termin...
Gjest Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Jeg er i uke 36 nå. Jeg var så sint når jeg kom på føden etter 7 timer lørdags natt med rier. Hadde 5 min mellom riene å jeg kjendte et grusomt trykk ned mot bekkenet å det strålte seg godt bak i ryggen gjennom hele rien. Var så sinnsykt vondt at jeg lå bare å gråt hele natten. Jordmoren sa at dette hadde vært rier uten effekt men at hodet hadde festet seg gjennom denne natta. Du kan be din samboer sjekke åpningen din om du føler deg trygg nokk. Jeg hadde rier igjen natt til mandag å trykker i bekkenet var mye verre enn før. Riene kom på det verste 3 min mellom hver. Etter 8 timer var jeg så utslitt at jeg rett sovnet fra riene å alt roet seg. Mannen min kjendte ikke forskjell på åpning å jeg var så sur. Håper noe skjer,for dette takler jeg ikke i 4 uker til.
loffmusa Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 men dt er vel vanskelig å skjekke dt når man ikke engang er blitt vist hvordan? Skal ha meg en tur på føden når han kommer hjem,å det MÅÅÅ ha skjedd noe.. håper på å ha født te helga.. Men detta går jg IKKE med i 10 dager til ass, da får de hjelpe meg me å sette dt i gang.. herregud..
Gjest Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Tror ikke de lar noen på overtid gå med så sterke rier i 10 dager til. Du skal trossalt gå gjennom fødselen også. Du kan kjenne etter selv om du har åpning om du har lange fingre(ta den lengste fingeren din å kjenn etter om du kan merke noe som minner om et lite gummistrikk som går i en liten sirken eller evt en liten hinne som du måler med fingeren din) Men du må oppdatere meg på hvordan det går med jordmor om du i de hele tatt kommer hjem. Lykke til!
loffmusa Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 dt var i grunn oppmuntrene av deg å si at man ikke går 10 dager me det. men i følge jordmor var det normalt for 1 gangs. MEN, jg går ikke ut av føde avdelingen uten at jg vil/tørr dt. halo de må ta hensyn på at dette ikke kan fortsette i mange dager til... sliter skikkelig, gråt i natt og noe te morran,så for meg hele verden raste.. er så vondt at jg blir svett av dette... har vondt for å bøye meg og alt er et reint HELL,uff sorry språket.. hadde vært kjekt å ikke komme hjem,for da skjer dt jo noe:) jada,skal nok oppdatere om jg klarer;) takk for det
Gjest Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Jeg krysser fingrer å bein for deg. Håper du ikke er her inne på et par dager å at du iløpet av dagen eller natta holder verdens nydeligste barn i hendene dine. De kan ikke la deg ha rier i lang tid nå. For det stresser barnet når du har rier. Så jeg regner med du blir tøyd å bøyd litt å de setter deg på drypp idag. Kjempemasse lykke til igjen. Tenk..Snart er du mamma.
loffmusa Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 å du er snill, lagt deg til i vennelista itilfelle jg ikke finner innlegget eller husker nicket ditt. problemet er at jordmoren sa dt var modningskynnere,mn detta er så vondt at dt har nødt te å være rier,kan gå me på modningsrier:) , men å si kynnere er ikke riktig altså.. dt kommer mer veske ut av brystene om de ligger i klem eller man trykker forsiktig på de. så har jg rennende utflod, så NOE MÅ VÆRE PÅ GANG!!.. Hadde vært flott å blitt mamma nå iallefall etter så mye plager og smerter;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå