Gå til innhold

"Foreningen for uventet barnedød" eller noe sånn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tlf fra dem idag og rett etter han hadde presentert seg sa jeg hadet og slang på.Var sint i over 1 time etterpå - kan ikke fatte at de virkelig tror at de kan få pengestøtte når de er så frekke å ringe gravide!! For jeg er ikke i minste tvil om at han hadde fått nr mitt fra ei eller aen side jeg har vært på på nettet iforbindelse med at jeg er gravid. Men uansett burde de vel sjekke at jeg ikke har reservert meg mot tlf salg før de ringer?? Av meg får de iallefall ikke 10 øre når de er så hjerterå!!! Hadde de virkelig selv støttet en tilsvarende organisasjon i min situasjon?Han fikk altså aldri sagt hva han ville - men jeg er 110 % sikker på at han ville ha pengestøtte på et eller annet vis. Andre som har fått samme tlf? Anelse om hvor på nettet de har fått nr? Fikk aldri sånn tlf da jeg fikk min første.Eneste jeg kan komme på å ha registrert meg på som jeg ikkje gjorde da var Rimipakken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært slike oppringinger i årevis til gravide og hos nybakte foreldre. Tviler på at rimipakken er skyldig.

Skrevet

Jeg fikk samme type telefon dagen etter at jeg kom hjem fra klinikken med førstemann. Da var det knappe to uker til jul og de ville ha penger til et eller annet formål. Jeg var så sjokkert at jeg ikke fikk frem et ord til mennesket i andre enden på mange minutter. Når jeg først fikk mannet meg opp til å si noe, takket jeg for omtanken ved at de ringte en førstegangsmor som hadde født for fire dager siden, og minnet henne om at barnet hennes kan dø uventet. Mennesket i andre enden beklaget mutt og svarte at det stort sett var slike som jeg som støttet dem mest. Kynisk! Minner meg om ordtaket: Kanskje Gud skapte jorden, men det er djevelen som holder den gående!

Skrevet

har aldri hørt fra krybbedøden før...sist svangerskap ringte de flere ganger pr mnd....så hørte eg ingen ting..denne gangen ringte de en gang, hadde planen klar.. spurte etter fullt navn til han som ringte og truet med avisa..han fikk panikk....

de ringte og fortalte om alle barn som døde i krybbedød og mye detaljer rundt dette,flere ganger i mnd gjennom et helt svangerskap..går framdeles og skjekker om elstejenta puster om natta..det en hører når en er gravid som handler om sikkerheten til sine barn,sitter hardt i:) krybbedøden har noen utspekulerte måter å få penger på og de aner ikke hvor mye de ødelegger...

Skrevet

de får sporet opp gravide ja.. de ringte meg igjen og igjen med forrige mann også. og de ringte venninna mi rundt termin datoen, enda ho mista 15 uker på vei. ho ble sinna kan du si!

Skrevet

Har fått tlf fra dem ett par ganger ja, de ringte meg faktisk i begynnelsen av dette svangerskapet og lurte på om jeg ville støtte de siden jeg hadde en liten baby selv på 3mnd, ble litt satt ut og forklarte at nei desverre hadde mistet den babyen jeg så det hadde jeg nok ikke, for å få slengt tilbake i sånn passe frekk tone at da burde jeg jo iallefall støtte dem...

Jævla f***e kjærring, har iallefall ALDRI tenkt til å støtte dem når de driver på sånn, synd for det er jo en god sak...

Skrevet

De ringte oss da jeg nettopp hadde født både nr 1 og nr 2. Mannen min ble så provosert at han ringte forbrukerombudet eller rådet eller hvem det er man klager til.... Synes det er så ekstremt upassende og frekt. Spille på folks skrekk sånn! Skulle ikke vært lov nei. Vi har forresten også reservert oss mot telefonselgere, så jeg synes det er ganske utolig at akkurat DE kommer igjennom....

Skrevet

Jeg mistenker de får tak i nummerene fra et eller annet register i helsevesenet, her ringte de plutselig flere ganger på mannen sin jobbtelefon (som ikke engang er registrert på han!). Han ble rimelig sinna kan man si.

Jeg har byttet nr etter første kontrollene og innskrivningene, og har ikke hørt noe..

Skrevet

De ringte meg også ganske raskt etter jeg fant ut at jeg var gravid.. har aldri hørt fra de før.. det er sykt dårlig gjort å ringe til gravide.. navn og nummer får de garantert gjennom noen av de sidene vi reg. oss på i forbindelse med prøveperiode/graviditet:(

Skrevet

de er så utrolig frekke. Fikk telefon fra de ei uke etter jeg var kommet hjem fra sykehuset etter å ha født førstemann. helt utrolig hva de kan komme seg til å si!!! Får jeg tlf fra de igjen, legger jeg bare på uten å si et eneste ord.... Gidder ikke snakke med de! hvertfall ikke støtte(selv om det selvfølgelig er en mors værste mareritt å miste barnet sitt)

Men en så utspekulert forening får iallefall ingenting av meg!!! BASTA!

Skrevet

Jeg synes dere overreagerer nå. Jeg tviler sterkt på at de konsekvent ringer opp gravide/småbarnsforeldre. Men naturligvis blir det også noen i denne katogorien. Jeg har selv mista en i familien i krybbedød for noen år tilbake, og synes det er innmari synd å lese slike innlegg.

De gjør en viktig jobb, med forskning ol. Tenk bare på hvor mange færre dødsfall det er nå bare ved at man leggere barnet på rygg!

Mest sannsynlig vil det ikke skje noen av dere her inne, og selvsagt er det helt frivillig å støtte , men jeg tror iallefall ikke de er utspekulerte som dere påstår her.

Skrevet

ja de ringer hele tiden til oss. det er 3 år siden vi mistet barnet vårt å de eier ikke respekt for andre mennesker når de driver på sånn som de gjør. har termin om 5 dager å har da helt andre ting å tenke på enn gi penger til de nå.

Skrevet

venninda mi ble også ringt av disse enda hun mistet sitt barn tidlig i svangerskapet.

poenget er at disse ringer privatpersoner og, jeg må få kalle det, "tigger" etter penger. og ikke nok med at de ringer èn gang, de ringer flere ganger.

Dette er klart å trø over streken selv om telefonselgere og "tiggere" sikkert alltid kommer til å finnes så mener jeg bestemt at visst man vil støtte noe eller gi penger så gjør man det på eget initiativ og ikke fordi man blir bedt om det over telefon under middagen sin eller en søndags formiddag!

jeg tror bevisst at disse går etter gravide og nybakte mødre for det er, som sagt tidligere, her de får mest penger inn i kassa.

Skrevet

har sendt e-post til de kor eg utrykke meg i klartekst ka e syns om tigginga demmes. no e vi lei.

Skrevet

Fruuuuust tror dere ikke han der fyren ringte igjen idag igjen!!!!!!!! Igår sa jeg bare hadet og la på så snart han hadde presentert seg - tok tydeligvis ikke det hintet nei. I dag ble jeg derfor skikkelig sint på ham og sa at jeg hadde reservert meg fra alt av telefonsalg(inkludert veldedige organisasjoner) og at han bare kunne stryke meg fra lista si for evig og alltid for her fikk han ikke et øre!!!!!!! Jeg har hørt det før at de får nr gjennom enkelte sider som vi gravide registrerer oss på på nettet og det er jeg ikke det minste i tvil om at er sant. Har nemlig aldri fått en sånn tlf før og som sagt reservert meg i brønnøysundreg også så når de ringer akkurat nå når jeg er gravid er det kun utspekulert og dermed etter min mening skikkelig kynisk! Vet de har gjort bra jobb men når de driver og ringer gravide og folk som nettopp har født på den måten blir det rett og slett skikkelig onskapsfullt!

Skrevet

Jeg ble selv oppringt ca en uke etter jeg fødte førstemann for noen år siden. Temmelig slag i trynet ja, og da begynte vedkommende å legge ut om at jeg skulle forestille meg at jeg mistet min i krybbedød, og hvor stor pris jeg ville satt på arbeidet deres....

Jeg har også reservert meg mot telefonsalg, og hadde da ikke registrert meg på nettet noen steder. Men den tiden var det mye i media om dette også, for det var helt tydelig at de ringte gravide og nybakte foreldre, og ikke så mange andre, og det var mye blest om hvor de fikk tak i numrene osv...

Jeg mener at uansett om man registrerer seg i fora og klubber på nett, så har de ingen rett til å bruke numrene våre til slik.

OG uansett hva det gjelder: jeg misliker sterkt organisasjoner og diverse som prøver å prakke på deg et salg, mye bedre å gå fordi man selv vil...

Og å tigge penger ved å drive skremselspropaganda..... Nei vettu hva...

Ringer de denne gangen skal jeg virkelig gjøre mer enn bare å si meninga mi og legge på røret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...