Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Bare jeg beveger meg får jeg kynnere. Jeg vet at det stort sett bare er livmora som "øver" seg til riene, men er det greit og normalt å gå sånn i fem uker til? Innimellom har jeg hatt veldig vondt i korsryggen og mensmurrigner også, men det går vanligvis fort over. Legen min sa at jeg burde ta det litt rolig når kynnerene begynner, men da får jeg jo ikke beveget meg engang! Jeg burde kanskje nevne at jeg ble født noen uker før tida, og er litt redd for at sønnen min også skal komme litt tidlig, men det går vel vanligvis greit når jeg er så langt på vei. Noen som vet noe om dette? På forhånd takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Er det ingen som har noe erfaring med det?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jeg hadde det sånn:) bortsett fra at mine begynte litt tidligere:) Begynte tidlig med masse vondt imagen.dette her ble bare vondere. Begynte å lure til slutt om dette her bare var innbilt. Jeg og min venninde tenkte vi skulle bare inn på føden for å kjekke.for å få dette her bekreftet. Der fikk jeg vite at de trudde fødselen min var i gang, men ble sendt hjem pga ikke noen åpning(jeg hadde faktisk veer, hadde 3stk på 5 min) var uke 32 da. Det gikk en uke, så var det en tur inn igjen.Hadde 2cm åpning. men ble sendt hjem igjen. pga det stoppet opp. 2 uker senere hadde jeg fortsatt like vondt. men de stoppet hele tiden opp. jeg kom ikke noen vei. Men jeg begynte å få mistanke om fostervannlekkasje. dro inn. å dette var det... Er ikke helt sikker på om han hadde kommet, hvis jeg ikke hadde blitt satt igang. men det var mye som tydet på dette.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Jeg har også mye kynnere. Har hatt det fra veldig tidlig i svangerskapet. Har vært litt bekymret for det, siden de enkelte dager har vart i timesvis og kommet regelmessig. Jeg er nå i uke 33, og i går tok de helt av!! Våknet på morgenen med vondt og regelmessige kynnere. De kom hvert 6-10 min ca. Var sikker på at nå var fødselen i gang, siden jeg hadde menssmerter også. Gikk så å la meg noen timer midt på dagen, og det ble litt bedre. Men på kvelden tok det seg opp igjen. Når det står på slik blir jeg kvalm og svimmel. Og helt varm i ansiktet. Blir svett og pulsen øker. Veldig ubehagelig. Det gav seg heldigvis i natt engang, og jeg fikk til å sove. Skal til jordmoren i morgen, og skal ta det opp med henne da. Har ikke vært til henne på evigheter pga ferieavvikling osv. Jeg burde kanskje bli sjekket. Er bare det at jeg utsetter alltid i det lengste å ringe leger, jordmødre osv.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Selv om jeg hadde det, trenger det ikke være sånn hos dere. Men det er jo selvfølgelig bedre å kjekke det, enn å vente. Er sånn selv,jeg tørte nesten ikke å ringe føden til slutt;) Men er glad jeg kjekket dette her nå Jeg hadde mye av det samme som dere.Men det stoppet opp hver gang;)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Tusen takk for svar! Det er bedre i dag, men pleier å bli verre igjen på kvelden. Jeg blir litt forvirra siden jeg vet at det er vanligere å ha det sånn sent i svangerskapet, men jeg kan nesten ikke røre meg uten at kynnerne kommer. Legen sa at jeg skulle slappe veldig av når de begynte, men da får jeg jo ikke reist meg opp fra sofaen engang! Han sa at jeg burde roe ned når det skjedde helt frem til jeg var 37 uker. Jeg vet heller ikke helt forskjellen på helt uskyldige kynnere og begynnende rier. I går kveld, f.eks. var det ganske stramt og ubehaglig når de kom, men ikke direkte vondt. Jeg får vel bare ta en dag av gangen, og prøve å roe ned så mye som mulig så lenge jeg kan. HI.
millie+2klumper Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 jeg hadde veldig mye kynnere når jeg gjorde noe hvertfall de ti siste ukene. De fire siste ukene var de "konstante". veldig ofte. jeg gikk en uke over.. tro meg. Du skjønner det fort når det er rier. første riene lurer du kansje på om det er en kynner men du aner at noe er i gang. å så skjønner du fort at noe er annerledes;) Lykke til hvertfall. Du får prøve og slappe av litt:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Tusen takk for et hyggelig og omsorgsfullt svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå