Gå til innhold

Noen med peiling på scrapbooking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt blank på dette, men skal nå prøve å lage album til jenta mi.

Jeg har kjøpt en fin ringperm og masse svarte pappark med hull (teit at det ikke finnes rosa ark, eller gjør det?) Jeg har altså ikke kjøpt et ordentlig scrapbook-album med muligheter for å putte sidene i plastmapper. Burde jeg heller gjøre det? Vil jo gjerne at dette albumet skal overleve mange tiår med blaing og tittitng, og lurer på om bildene og utklippene vil bli ødelagt /slitt hvis de ikke er beskyttet av plast?Samtidig har jeg jo valgt en veldig billig og enkel løsning med denne ringpermen, siden jeg kan putte i og ta ut så mange ark jeg vil, og permen kan dermed til enhver tid framstå som "ferdig."

Og noen andre spørsmål:

Jeg har kjøpt bilde-lim til å feste bildene med (en klatt i hvert hjørne) men hva skal jeg feste vanlig papir med? Jeg skal skrive all tekst på pc og lime tekstarket til papp-sidene; hvilket lim skal jeg bruke da? Vil vanlig limstift holde godt og lenge nok?

Noen som vet av noen gode scrapbooking-sider for tips?

Skal gjøre dette ganske enkelt, da jeg ikke er noen kunstner, men vil ikke ha bare et kjedelig fotoalbum med kun bilde og tekst skrevet med blå penn. Vil ha litt dill-dall på sidene, med andre ord. Noen nettsider hvor en kan kjøpe klistremerker, fine bånd og dekorative ark? Og hva fester dere disse båndene med? Hvilket lim?

Håper spesielt på svar ang limtype, så jeg ikke risikerer at alt detter av innen ei uke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke så mye om dette jeg heller, men du kan sikkert finne ut hva du trenger på panduro.no

Skrevet

Anbefaler at du sjekker ut www.scrapping.no ! :)

Spesielt på forumet der kan du få mange gode tips! De har også en "nybegynner"-del, der du kan spørre om alt du lurer på. :)

Skrevet

Angående butikker så anbefaler jeg www.papirloftet.no

De har kjempestort utvalg og er helt suverene når det gjelder kundeservice!

Skrevet

I sånne ordentlige scrapbookingalbum kan man også sette inn flere plastlommer =)

Jeg liker best lommer, for da kan jeg lime på alt mulig stasj uten å være redd for at det skal dette av. Også er det mer barnevennlig.

Du finner billige album og ark på nille. Jeg kjøpte et album der med plastlommer, masse ark og masse klistremerker i samme pakka til bare 199,-, var fint album også =)

Ellers kan du jo bruke alt mulig, rive ut av blader, innpakningspapir og bånd osv. Må ikke kjøpe dyre ting bare.

Skrevet

Åh, har de ordentlige scrapbooking-album på Nille? Er jo greiest med plastlommer, så slipper jeg å sitte på nåler når 3-åringen vil se i albumet sitt med isfingrene sine :-)

Men ingen som kan anbefale metoder for å feste skrivepapir til papparkene da?

Skrevet

Jeg ville kjøpt et "Dring"album,dvs en "ringperm" med plastlommer, da kan du også flytte på sidene og det vil se like ferdig ut som det du tenker nå.

papirihjertet.no og scrapsmart.no er mine to favorittbutikker.

ellers anbefaler jeg virkelig scrapping.no og forumsdelen der. Der får du utrolig mye hjelp og tips og ikke minst inspirasjon! :)

Selv bruker jeg kun zip dry paper glue,limfirkanter og gluedots =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...