Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 og jeg prøver ikke engang å presse han. jeg er selv ikke helt klar for barn, men jeg elsker å snakke om det å glede meg til den dag vi sammen skal avtale å begynne prøvingen, men han vil ikke engang snakke om det, og sier jeg gjør han kvalm av presset! hva skal jeg gjøre? Jeg sier jo til han at jeg ikke vil ha barn nå, men jeg VIL ha barn en gang i fremtiden, og helst før jeg blir 30! Han sier han ikke vet om han blir klar til den tid. Jeg må vel få lov til å sette NOEN grenser? Eller er jeg urettferdig da! Jeg vil ikke bli noen gammel mor, og det er min kropp det går ut over! Hvorfor må jeg hele tiden følge han?? Måtte få ut litt steam! Frustrert!
-Mariposa- Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg veit hvordan du har det... Særlig det med den 30-års grensa... Vet ikke helt hvorfor, men den er litt magisk, om man får barn når man er OVER 30 er man liksom "gammel" og blir per def gamle foreldre. Hvor gammel er du nå? Jeg er 28 og en halv... Jeg synes det er urettferdig av mannen din å si at han blir kvalm av å snakke om noe som er veldig viktig for deg. Nå vet jeg ikke hvor mye du snakker og presser, men jeg håper dere kan få i gang en kommunikasjon fra begge sider! Her var det også sånn i en laaaang periode, at om vi i det hele tatt snakket om det følte han seg presset og jeg begynte å grine og så var det igang... Nå er det mye bedre. Det var nok jeg som først tok tak i meg selv og slutta å mase og heller tok det opp som en samtale med jevne mellomrom, og holdt kjeft mellom samtalene. Jeg letta rett og slett på presset, og selv om han ennå ikke er klar er vi så ufattelig mye nærmere nå enn vi var for 1 år siden! Tålmodighet er en dyd sies det, og jeg kjenner godt på at tålmodigheten kan ta slutt om ikke så alt for lenge, men inntil nå har i alle fall det lønt seg veldig for meg å være tålmodig når jeg ser hvordan han forandrer seg ang tanken på barn! Jeg har ikke noe annet svar på "hvorfor du hele tida må følge ham" enn at det vi rett og slett må gjøre er å følge hverandre. Lett? Nei.... Håper mannen din blir mer klar snart!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Ja, det er DIN kropp det går utover! Min mor fødte 3 barn, og det gikk lenge mellom hver fødsel før hun kom seg skikkelig til igjen. etter sistefødte så tok det 5 år!! Det er ganske sinnsykt.. å man skulle tro dette blir bare værre og værre til eldre man blir.. så stå på jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå