solemio Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 hvor mye hjelper de til med husarbeid? Min 3. klassing er veldig god til å støvsuge, og rydder rommet strøkent (etter sterke oppfordringer). 1. klassingen rydder etter rotet sitt (stort sett). Jeg har fortalt dem at hvis de noen gang skal finne noen som vil gifte seg med dem, bør de lære seg å rydde og vaske. Umiddelbart kom responsen: "men hvorfor gifta du deg med pappa da?" Bør jeg sette større krav eller gi dem faste jobber? Hva gjør dere?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Mine er snart 4 år og 6 år. De hjelper til litt men har ingen faste oppgaver. Men tenkte jeg skulle begynne med dette nå. Skal bare la de blir komme inn i skikkelige rutiner med skole og barnehage etter sommeren igjen først. Merker det er masse nytt med skolen nå for 1.klassingen og for jenta i b.hagen er det uvant og gå der uten trygge storebror. Begge kan støvsuge til tider. Rydde pleier de hjelpe til med. Og dekke bordet til måltider. Og vaske gulv liker de å gjøre.. Tror barna har godt av å ha faste oppgaver.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jenta mi på7 år, har i oppgave å henge opp klær til tørk:) Mens gutten på 5,5 år, må vaske loft trappa 1 gang i uka.... begge er fornøyde med oppgaven sin, og er stolte.... også må de rydde rommene sine selv da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå