Gå til innhold

"alle" tror jeg venter tvillinger.......


Anbefalte innlegg

Skrevet

er bare 14+4, men magen er jo diger... full i halsbann og bekkenløsning... går som en gås.. flaut å fortelle folk hvor lite jeg egentlig er på vei. Mine nærmeste tror det tvillinger..og begynner jo nesten å lure selv. Min mor er tvilling og det er litt tvillinger i slekten, så det ligger jo litt i familien.

 

Andre som venter "bare" èn som har det slik også?

Og dere med tvillinger..hadde dere mistanke?

 

1 mnd til ultralyd...LENGE å vente!! Har ikke vært på kontroll siden uke 6, så vet ikke om symfyse målet er normalt eller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

 

Hva med å bestille deg en time på privat UL? Da får du svar ;)

Skrevet

Hør etter hjertelyd på neste sjekk :-)).

 

På 11-12 ukers kontrollen får ofte lege/jordmor en viss peil på om det er 1 eller 2 pga str på livmor visstnok. Men det er jo langt fra bombesikker metode!

 

Hvis du er 1.gangs gravid kan det jo være sånn du bærer magen også da, jeg har svai korsrygg, slank, smale hofter og er lav, så jeg har gedigen mage allerede før magen er over skambenet føler jeg. Ser ut som jeg er 6 mnd på vei når jeg er 3 mnd på vei hehe. I dag sa dama på legekontoret: Nå har du vel ikke lenge igjen!!! Vel-----------------------> sjekk termin i nicket:-D

Skrevet

ups så det var nr 2 på vei nå jeg :-D sry

Skrevet

Jeg får ikke komme på kontroll før i uke 24... har ringt legekontoret og spurt...men nei... Noen som vet en plass i Bergen hvor jeg kan få UL uten henvisning? De jeg har hørt med må ha henvisning vistnok..

Skrevet

Vel, kan ikke skjønne at du ikke kan få en sjekk nå hvis du sier du "frykter" tvillinger. Da skal man jo sykemeldes før uke 20 osv, og det tar da 2 sek å måle livmorstr samt sjekke hjertelyd og så evt henvise videre til UL ved tvil?

 

Bare ring og spør fastlege/jordmor om en hastetime!

Skrevet

Jeg også har en enorm mage og er 14+3 idag. Er nok mye luft, men magen er der den.. Skal også til ultralyd først om en mnd og det blir kjempespennende=:-)

Jeg har dratt frem fine klær for kula, er ikke vitsi å prøve å skjule den lenger..

Skrevet

Hei, det er kjipt å gå slik og ikke vite...I første svangerskapet mitt trodde jordmor at jeg hadde mer enn en inni der... Hun hørte ikke dobbel hjertelyd,men livmor var såpass stor at hun anbefalte oss tidlig privat ul om vi ikke orket å vente til ordinær ul.

 

Vi dro da opp på Volvat og fikk bekreftet at der bare var en :)

 

Nå har jeg vært flere ganger hos Sentrumslegene og føler meg veldig tatt vare på der. Det koster ca 1000 kr å ta privat UL, men det kan jo være verdt det.

Men, du sier kontroll i uke 24. Du -skal- jo få ordinær ultralyd uke 18-19 ca...På Haukeland. Det skal jo alle få? Jeg ville ringt kka eller noe og spurt hva som evt er grunnen til at du ikke får tidligere...

Skrevet

Joda, skal på kk og ta UL i uke 19. Men ringte legekontoret og spurte om jeg kunne komme å sjekke hjertelyd ol for et par uker siden. Fikk blankt nei, og beskjed om at neste kontroll hos dem var i uke 24. Maste tilogmed om at jeg var bekymret osv, pga jeg ikke er undersøkt av lege etter uke 6 (Kontrollen måtte skje tidlig pga legen skulle på ferie. tok da bare blodprøve og fylte ut papirer) Vurderer sterkt privat UL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...