Lykkebarn og Mathilde Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Hei. Legger inn denne debatten også jeg når vi snakker om avvenning. Mathilde har begynt å bli veldig bevisst på smokken som til og med har fått eget kallenavn: Mimmi. Hun får den kun når hun skal sove på dagtid og når hun legger seg for kvelden. Vi har begynt å tenke på nedtrapping nå frem mot jul for å bli ferdig med det. Har noen av dere andre sluttet og har dere noen gode tips til avvenningen? Kjenner selv
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 25. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. august 2008 Ups... kom borti knappen litt tidlig her.. Skulle sluttet med: Kjenner selv at jeg må ha overskudd til å takle griningen på kveldene.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Mia får smokk når hun skal sove og i bilen (siden vi har så lang reisevei hver dag). Jeg har egentlig ikke tenkt å slutte enda, jeg tenkte å vente til hun er litt større og kan skjønne litt mer av hvorfor hun bør slutte og kanskje til og med kan spørre om det hun vil i den forbindelse. Kanskje litt ambisiøst, men det er da planen så langt. Jeg tror soving blir vanskelig uten smokk enda.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Smokken her i gården heter "mokk" - og er veldig kjær på natterstid enda. Men han spytter den selv ut på dagen, rett og slett fordi han vet at vi kommer til å si ææææsj om han henter den og putter den i munnen. - Noen ganger om vi tar den frem for trøst, så sier han æsj selv og kaster den i gulvet. Så det funker for oss enn så lenge. Har et tips hva gjelder smokkeslutt på nettene, som vi skal bruke, men ikke riktig enda. Må ha overskudd og kanskje ferie når vi starter den kampen... Klipp av litt og litt i tuppen på smokken, da er den ikke så "god" å sutte på, og de tar selv initiativ til å spytte den ut. Gjør smokken rett og slett ubehagelig å bruke. Dette trikset har et par av mine venninder med eldre barn brukt og det tok ikke mange dagene før deres håpefulle foretrakk kosebamsen fremfor smokken. LilleM har en kosebamse som MÅ være med overalt når han skal sove, og det er krise om jeg må vaske den en natt.. da får han rett og slett ikke sove. Lurer på hvordan man skal venne de av med slike vaner jeg.. Min nevø har nemlig fortsatt med seg bamsen sin overalt, og han er 4...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå