Gå til innhold

Er det greit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å levere ungen i barnehagen i pysjamas? Sliter veldig. Er alenemor og begynner å jobbe klokka åtte om morgenen på jobb og slutter klokka fire om ettermiddagen. Så har jeg nesten en times kjøring til jobb. Vi koser oss lenge om kvelden så vesla er ikke i seng før i åtte tiden. Synes ikke jeg kan vekke henne klokka seks for å kle på og spise frokost. Da får hun så lite søvn. De har sett litt rart på meg når jeg har kommet med henne i pysjamas noen ganger. Men det er da klær det også ..tenker jeg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg henne tidligere da, mini legger seg halv syv, står opp kl. halv syv. Tolv timers søvn. Har også en time til jobb og jobber 8-16 mand.-fred.

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Skjønner hverdagen er tøff, er selv alenemor, men du bør nok legge og vekke henne halvtime tidligere... Morgenstell og påkledningen da er ikke bh jobb.

Skrevet

Sukk.. hvis jeg skal legge henne halv syv.. har vi knapt en time og et kvarter på oss før hun skal i seng. Enda mindre hvis jeg må handle først. Synes det er så lite. Stakkar. Hun er jo bare 14 måneder... Sukk skulle ønske jeg fant meg en snill mann med god lønn snart. Kanskje kunne jeg jobbet litt mindre.

Skrevet

Men kjære vene... Får litt på følelsen av at dette er tull, men jeg får svare seriøst i tilfelle det ikke er.

Dersom du legger klærne fram på kvelden, bleie og alt, tar det vel ikke 10 minutter en gang å få henne i klærne om morgenen? Ha klærne klare på rommet hennes, ta henne ut av sengen, og kle på med en gang hun våkner... Det er gjort på 5 minutter. Dersom hun vaskes godt om kvelden, behøver hun ikke noe særlig vask om morgenen. Frokost kan hun jo spise i barnehagen.

Jeg har to jeg skal ut med om morgenen, og påkledningen tar ingen tid.

Jeg ville synes det var VELDIG rart å levere barnet i pysjamas.

Skrevet

Jeg er første anonym, og jeg har to timer med gutten min på 14 mnd. hver dag, før han legger seg. Vi bruker ikke lang tid om morgenen akkurat. Klær, bleie og yttertøy ligger klart, og sekken er pakket og maten smurt dagen i forveien, tar jo max ti min å komme ut døra for han sin del, jeg står opp tidlig for ordne meg selv bare....

Skrevet

Klart det er greit...med disse *dollete* pysjene som finnes på markede nå tenker jeg at en barnehageansatt ikke ser forskjellen. Putt en sløyfe i lokkene på hode og match med *dollete* sko og jakke=)

Putt gjerne på litt pudder i kinnene på vesla så vil dere se så våkne ut og opplagte uten anntydning til *harikketidtilåklepå*.syndromet....=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...