Gå til innhold

Hva gjør dere for å aktivisere småtrolla?


Mai_jente

Anbefalte innlegg

Hu lille her krever mye oppmerksomhet,og jeg får dårlig samvittighet når jeg føler jeg ikke strekker helt til...

 

Når jeg legger henne i vippestolen eller grinda med leker ligger hun max en halv time før hun begynner å "mase"

 

Hva gjør dere for å aktivisere de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi synger, prater.. utforsker leiligheten. Jenta mi er veldig glad i når jeg "flyr" med lekene hennes forran henne. Da spreller armer og bein, hun smiler og prater fælt. 30 min alene er da ikke så verst, det finnes jo dem som ikke kan legges ned alene i det hele tatt.. se det positive i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min ligger under leken på gulvet ganske lenge før han blir lei og begynner å rope. Det jeg gjør med han er å ha han forann meg å prate med han ,legger han på magen (noe han hater) eller lar han sitte i vippestolen å se på mens jeg for eksempel lager middag o.l.

 

Men jeg er enig i at jeg syntes det er litt vanskelig å aktivisere han. Det blir mye lettere når han er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger også junior på gulvet så han får gymmet litt. Kan ligge en halvtimes/times tid, men må jo prate og dulle med ham underveis da. Ellers spiller vi piano og synger, og han "gauler" med! :) Ellers er jo speilet en artig ting - og vi kan stå lenge og stirre! Vi har ikke anskaffet vippestol enda, så blir en del kos på fanget også når han er urolig. Men det er jo koselig det da, og har startet å lese for ham.

 

Enig at det blir mer leking etterhvert når de blir større, nå er det morsomt bare å se på ansikter og høre stemmene våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også synger og prater. Også synes han det er morsomt med grimaser og tullelyder.

 

Vi går turer hver dag, og han koser seg i vogna! Har prøvd litt nå med at han "sitter" i vogna med en dyne i ryggen, det er spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør stort sett som de andre også skriver her...

Leker på babygymmen. Han kan ligge 30 min alene, men jeg går jo rundt han og prater til han. Ellers prøver vi ut nye leker, ting å bite på, sitter på fanget, synger og prater. Hvis jeg snakker først, så "prater" han tilbake. Det er gøy. Er også mye i speilet, han digger å se seg selv og blir helt i hundre. Tror vel det er en liten kompis der, hehe. Går tur. Selv om han ligger i vogna så liker han ligge og se opp. Å dra på besøk eller ha besøk hjelper også, gøy med litt nye ansikter og forandring for han. Setter vippestolen på bordet når jeg lager mat og når vi spiser middag. Tar han med på armen ut i postkassen eller for studere rundt her. På kvelden er stellet ekstra langt, bruker god tid på å ta tranen, og lar han ligge naken på stellebordet en stund før vi bader for at han skal få sprelle litt uten bleie. Han tisser i blandt da, typisk, men det er bare å tørke opp, han liker å få luftet seg litt:) Etter badet prater vi på stellebordet og har litt babymasasje, han liker det spes under føttene, da lager han rolige koselyder. Er ikke så mye annet foreløpig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min ligger på en dyne på gulvet med leker, der ligger han lenge å koser seg, ruller rundt på magen og tilbake, leker litt med lekene. Så setter jeg meg ned med han innimellom og tuller og leker litt! Tar han en del opp og, da flyr vi rundt eller bare prater sammen i sofaen.

Vi er også ute og går en laang tur i bæresele hver dag, der ELSKER han, han er veldig nysjerrig, og elsker være med å se.

Han er VELDIG flink til og underholde seg selv, prater og koser seg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...