Gå til innhold

Skal, skal ikke!!?? Hjelp meg, jenter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentig vært bestemt på at vi ikke skal vite kjønnet på UL (skal dit på tirsdag, er da 18+1) - klarte å holde oss på UL i uke 12, men nå merker jeg at fristelsen begynner å bli stor ;-) Samboeren min veldig gjerne at vi skal vite det, mens jeg holder igjen. Hm, merker jeg vakler litt nå altså. Hadde vært praktisk å vite kjønnet også, ettersom vi bare har gutteklær fra minstemann - så hvis det blir jente må alt kjøpes inn, og jeg har lyst på en veldig typisk jentefarge på vogna - noe som ikke passer helt hvis det blir gutt??? Men samtidig har jeg så lyst til å leve i spenning! Har to barn fra før og da visste vi kjønnet begge gangene... hadde vært moro å ikke vite en gang også. Har dere noen gode råd, jenter? Kjæresten min gjør alt han kan for å overtale meg her nå, hehe :) Hva synes dere? Huff, jeg er jo så nysgjerrig også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg ;-)

Skrevet

Et vennepar har akkurat fått en liten gutt, og de var ikke enige om å vite kjønnet. Det endte med at hun fikk vite det og ikke han siden han ikke ville vite. Merkelig nok klarte hun å holde munn hele svangerskapet. Den eneste utenom hun som visste det, var moren hennes.

Jeg har selv blandete tanker om det å vite kjønnet. Jeg har vel alltid sagt at jeg ikke ville vite, men nå vet jeg ikke. Min mann ønsker å vite, og jeg må innrømme jeg blir litt dratt den veien jeg og. Hadde ikke han ønsket dt, hadde det vært ok for meg og å ikke vite.

Men det er ikke godt å råde noen i en sånn sak. :-)

Skrevet

Jeg vil ihvertfall vite når min tid kommer:) Synes det er koselig jeg å ha enten han eller hun å forholde seg til selv om det er i magen og veldig praktisk når man skal finne på navn og kjøpe inn saker og ting :)

Skrevet

Jeg har ikke fått vite på noen av de to ordinære ul mine, så vi måtte gå privat. Sjansen er jo tilstedet for at de ikke klarer å se det. Så jeg hadde sagt jeg ville vite om de såg det, sånn litt for din bedre halvdels skyld i alle fall.

Skrevet

Klarte å holde oss i uke 12 skriver du? vil det si at dere kunne se det da? Skal nemlig på ultralyd selv ( uke 13 nå da).

Jeg vil gjerne vite kjønnet. SYnes det er praktisk å kunne handle uten å handle kjønnsnøytralt, og jeg tenker også sånn at hvis det blir jente vil jeg gjerne ha litt "jentete" vogn, bilsete osv.

FOrrige gang fikk vi også vite kjønnet, og det var både praktisk, samt at vi var opptatt av annet enn akkurat "hva ble det, hva ble det" når barnet kom. Da kjente vi liksom allerede prinsen vår litt.

Skrevet

Jeg har to gutter fra før,visste ikke kjønnet på førstemann, selv om eg innerst inne var helt sikker på det ble gutt..:) Han var 6 mnd da jeg ble gravid igjen(oj,virker ikke amming som prevensjon altså????) og da ville vi vite kjønnet. Synes det var stas og like spennende selv om vi visste det kom en gutt til:) De er nå rukket å blir 3 og 4 år..:)

Nå venter vi nr tre, og eg vil gjerne vite kjønnet denne gangen også, kan planlegge litt og skal kose meg ordentlig i denne graviditeten. Gleder meg til ultralyden, noen ukers ventetid igjen ennå:)

Klem

Skrevet

Hei;) Vi var også veldig usikkre på om vi ville vite kjønn. Da vi var på ultralyd i uke 18 så var de ikke sikkre, så vi fikk ikke vite det. Var litt mer gira til å begynne med på å få vite det, men utover graviditeten så brydde jeg meg ikke så veldig for å være ærlig;) Da begynte det å skje saker og ting nedi magen, så da ble dette viktigere enn å vite kjønn. Det er også en ekstra spenning med det hele! Vil nok ikke vite kjønnet på fremtidige barn heller;) Det har blitt så kjempevanlig å vite det, at vi vil heller være litt uvanlige, hehe.. Er mere stas når ungen kommer ut også, og vi får vite hvem dette er, og ikke minst fortelle det til slekt og venner. Og man slipper tanken: Hva hvis de tar feil? For det skjer jo det også. Bare min tanke, hehe.. Lykke til;)

Skrevet

Jeg har ikke visst det på de to andre og vil ikke under noen omstendighet vite kjønnet nå heller. Det er så ulidelig spennende å ikke vite, pluss at det er liksom siste drivkraften under fødselen=:-)

Lykke til uansett hva dere velger!!!

Skrevet

Jeg tenker nok ganske likt som deg, smurfen! Jeg vil også ha litt jentete utstyr hvis det blir jente, så veldig praktisk sånn sett å vite kjønnet. Mye arbeid å bytte vogn og bilstol etter fødselen :-S Og som du sier: ålreit å være litt "kjent" med den lille før h*n kommer; da kommer enten guttene ller jenta man har venta på. Så det spørs om jeg ikke kommer til å falle for fristelsen i mårra ja :) Vi kunne få vite kjønnet i uke 12 ja. Forrige gang jeg gikk gravid fikk vi vite kjønnet på UL i uke 11+.

Skrevet

hmm, vaskelig greie det her men er jo gøy å kunne hanle inn ting da og begynne å tenke på navn:) jeg ville vite på 1mann og det vil jg nå også... du finner nok ut av det skal du se;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...