Gå til innhold

Migrene + Graviditet = Helvete på jord!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere andre gravide migrene-jenter det? Jeg holder på å klikke. Har ikke medisiner jeg kan ta, og ikke har jeg badekar eller andre former for lindring. Har holdt sengen i hele dag, spydd og styrt.

Jeg HATER migrene!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, off, kjenner meg igjen der.. Før jeg ble gravid hadde jeg bare migrene et par ganger i året, men i det jeg ble gravid fikk jeg migrene 2-4 ganger i uka.. Er heilt forferdelig! Fikk beskjed fra legen at jeg kunne ta paracet, men det hjelper jo ikke i d hele tatt mot migrene..

Men heldigvis etter uke 12 har jeg ikke hatt et eneste anfall, og nå er jeg i uke 34 ;)

Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

Jeg er heldigvis i uke 36, så det er ikke så lenge igjen. Det er ikke noe moro å slite med dette her nei.. Unner ikke mine fiender dette engang.

Skrevet

Jeg er heldigvis en av de som har fått sjeldnere anfall under graviditeten, men det har jo blitt en del likevel. :(

Jeg har brukt tigerbalsam og paralgin forte under mine anfall, smører inn panne/nakke/kjeve etc med tigerbalsam.

Den lindrer iallefall litt! Ellers har det blitt en del isposer, og mye hodemassasje/pressing på hodet fra mannen.

Har også noen strips kjøpt i England som festes på pannen, de kjøler ned på lignende måte som en ispose i et par timer. Mulig de kan kjøpes via ebay eller noe?

God bedring iallefall, migrene er noe dritt!

Skrevet

Uff, stakkars dere, jeg føler så med dere! Hadde migrene 10- 15 dager i måndeden inntil for tre år siden, men har gått på selo zok siden da, så jeg er veldig bekymret for hvordan det går nå når jeg sannsynligvis må slutt med dem... Lykke til, jenter!

Skrevet

Jeg har det som deg, det hadde jeg sist graviditet. Jeg måtte starte på forebyggende medisiner nå pga at det ikke var holdbart lengre, lå rett ut å orket ingenting i dagesvis. Nå bruker jeg betablokker forebyggende, ikke bra det heller, men jeg hadde ikke annet valg i følge legene

Skrevet

Prøv akupunktur.....

Siden jeg startet med akupunktur for 4 år siden har jeg gått fra 3 migreneanfall i uka til 3 i året..

Det er til å leve med..

Lykke til

Skrevet

Jeg har også hyppige migreneanfall i graviditeten

Jeg ble bedre i ukene etter uke 20 en gang

Jeg er bedre når jeg ikke har noe stress, men ikke lett det.

God bedring alle sammen

Skrevet

Sist gang jeg var gravid fikk jeg utskrevet Pinex Forte, dette fikk jeg pga jeg låg rett ut og med 3 barn fra før kunne jeg ikke ligge dag ut og dag inn.Fikk det gjennom min gynekolog som snakket med en nevrolog først.

God bedring og håper du får hjelp.

Skrevet

Har migrene selv men har heldigvis vært spart for annfal i svanger skapet . Har bare hatt tre annfall og er 33 uker nå. Hadde ett annfall rett før jeg skulle på kontoll sist. Da fikk jeg resept på migrenetbl.

Legen sa at nyere forsking viser at IMIGRAN ikke er skadelig for fosteret.

Så du kan jo høre med legen din om du også kan få dem.. Sikket mye bedre enn annfall...

Skrevet

Hadde hyppige anfall til uke 9......siden har jeg ikke hatt noen:-) Nesten så jeg gruer meg til å føde.

Skal snakke med legen i morgen, slik at jeg får noe medisin jeg kan ha til etter fødselen. Er i uke 36 nå.

Skrevet

Jeg har også fått imigran av lege under graviditeten. Han var først skeptisk, men når han slo opp i den nyeste legemiddelhåndboka sto det at det var trygt under graviditet. Jeg har stort sett vært 50% sykmeldt under graviditeten for å unngå stress som fører til hodepine og migrene. Slapp av og ta livet med ro. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...