MiLady Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Hei! Jeg har vært hos legen i dag, og spurte da om å hva som kunne lette på avføringen litt, fikk da ikke noe svar på hvilken piller jeg kunne bruke. Men fikk da til svar at drikke mye, spise rikelig med fiber og trimme, gå turer på 20-30 min. Når legen sa det så steila jeg. Jeg sa tydelig i fra at å gå tur blir ikke hverdagskost hos meg pga at jeg plages med ryggen og var usikker på om jeg hadde beggenløsning. Fikk til svar at det var bare å trimme, var ingen fare osv osv. For jeg fortalte jo ho at jeg hadde vondt i ene hofta og at det stråla ned igjenna foten, og at jeg sov dårlig om natten. Det er så ille til tider at jeg ikke greier å reise meg opp av stolen når jeg har gått en tur på 30 min, og kjenner at det låser seg nesten i rumpa mi, og korsryggen. Er jo 25 år men det føles ut som jeg er en gammel kjerring på 95 år i stede når jeg skal opp av stolen Hva synes dere om det legen sa til meg ang trimmen? (Ho er ikke fastlegen min, eller den legen jeg bruker til vanlig ang svangerskapet mitt, han jeg har gått til har ferie)
2flottebarn;) Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Ville spurt om henvisning til fysio eller lignende, kan bli et langt og tungt svangerskap hvis du skal holde deg rolig. Hvis du ikke klarer å gå 20 min, så må du jo få hjelp! Hvis du er usikker på om du har bekkenløsning kan fysio eller lege fastslå dette, da kan du få treningsopplegg for å forebygge værre skader. Lykke til!
Gjest Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 jeg har bekkenløsning nå i forbindelse med graviditeten, men jeg har hatt kronisk bekkenleddsyndrom i 10 år siden forrige mann ble født. men jeg prioriterer å få gått litt hver dag i ulendt terreng hvis jeg klarer. omså det bare er 100 meter. det gjør at jeg ikke blir så stiv i musklene. men for å klare det så må jeg prioritere bort noe annet. jeg bruker gåstaver for det avlaster bekkenet ganske mye faktisk, må bare bruke armene litt effektivt. etter jeg har gått tøyer jeg ut muskelaturen i baken og baksiden og innsiden av lårene mens den ennå er varm. smertene mine ville ha vært mye værre om jeg skulle ha hatt stive muskler i tillegg til bekkenløsninga. når smertene i baken blir for ille slik du beskriver dem, tar jeg en tur til kiropraktor, for da er det alltid en låsning i ryggen som gjør denne smerten værre. så jeg ville ha sjekket ryggen for låsninger først og fremst, og så er det jo bare å gå det du føler for. 30 min er nok lenge med bekkenløsning, men bare 3 turer rundt huset hjelper, om det er alt du klarer. bare husk på å gå så normalt som mulig, og gå så avslappet som mulig hvis ikke så lager du bare smerter andre steder i kroppen. men husk å tøye GRUNDIG ut i sete og lår (bakside spesielt) etter du har gått. tøy forsiktig første gangen ellers kan du bli ganske støl. og ikke overdriv tøyinga, en gang om dagen er nok. for med myke muskler blir bekkensmertene bedre. men sørg for at du lærer å tøye ut skikkelig, så du får med alle musklene. men sjekk ryggen for låsninger, for smerter bak i bekkenleddene blir værre av det. og det er jo for ille å ha vondt hvis det kan gjøres mye bedre hos en kiropraktor på 5 min. Det ble mye, men håper du forsto hva jeg mente. Lykke til!
MiLady Skrevet 25. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2008 Går til fysioterapaut en gang i uken og får massert opp ryggen min og baken og ho kjenner jo at jeg er stiv i musklaturene. I forje uke spurte jeg dette med å få knekt opp ryggen min, men ho pratiserte dette ikke spesielt ofte, ho bruker massering og tøying for å få ting på plass. Nu skal det jo sies at jeg har noe som heter bukende skive, kort fortalt har jeg en liten plubbel som tyter ut av ryggraden min, sprekker den har jeg skiveprolaps, etter det jeg kunne forstå.. Selvsagt går jeg nesten hver dag, må nesten det siden jeg har hund som må ut å få gjort i fra seg. Men det er jo dager der jeg heller holder meg i godstolen og tar det litt rolig.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 jeg har prøvd fysio og det meste for bekkenet, men revolusjonen kom den dagen jeg gikk til kiropraktor. for min del er det som himmel og jord i forskjell. fysioen min ville heller ikke knekke fordi han mente at det var ikke der problemet lå, men han klarte aldri gjøre meg bra. men når jeg kom til kiropraktor så viste det seg at mye var låst, og ryggen min ble ubeskrivelig mye bedre for første gang på veldig lenge. men jeg må tilbake for vedlikeholdsbehandlinger innimellom da jeg har et tilbakevendende problem. jeg ville absolutt anbefale en sjekk hos kiropraktor. han undersøker før han knekker, de bryter ikke bare på uten mål og mening. og da har du ihvertfall sjekket det om ikke annet. og det er tryggere å bli knekt opp av en kiropraktor enn en fysioterapaut da de har lengre utdannelse på akkurat dette.
MiLady Skrevet 27. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2008 Hm.. kanskje jeg skal ringe til manuelterapi, har en person der som kjenner til min bakgrunn med vondt rygg fra før av, og han har knekt opp ryggen min før med resultat at jeg slapp å gå til behandling på 6 mnder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå