Gå til innhold

hvor mye penger regner dere med å bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal gifte oss neste år..(må snart bestille kirke.. ;p)

men hvor mye penger koster ett bryllup egentlig?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hva dere skal ha.

Vi regner med ca 60 000. Men da kommer endel mat og drikke i tilegg(får av foreldre).

Er da mat og fest for 55personer, med koldtbord, mineralvann, vin og øl, samt kaffe og kaker.

Skrevet

blir vel omtrent på samme størrelse,men vi vil heller ha middag enn koldtbord.. og vi kommer ikke til å ha alkohol i bryllupet heller..

kaker er det minste problemet..er nok bryllupskaka vi behøver å kjøpe..

Skrevet

beregn mellom 600-1000kr pr pers på mat.

Så kommer utgifter til kjole og dress(kan lønne seg å sjekke finn.no)

Transport

Fotografering(ca 10 000)

Blomster

Om dere får utgifter til dekketøy ol kommer an på hvor dere skal ha festen.

Så er det jo invitasjoner, bordkort og evt pynt.

Sikkert mere også, men har ikke helt oversikt her jeg sitter......den får jeg først når allt er over:)

Skrevet

Hadde i utgangspunktet et budsjett på ca 100.000, men etter å ha sjekket priser på det vi skal ha har vi kommet bortimot 140.000,-.

Huff, det er mye penger. Men får heldigvis en god del av foreldre:)

Skrevet

Vi hadde i utgangspunktet regnet med å måtte bruke ca 100.000 kr, men etter nermere kikk på priser av det vi skal ha kommer vi nok nermere 140.000 kr.

Det er mye penger, men får hvertfall en del av det av foreldre:)

Skrevet

Vi regner med 70 000,- tilsammen (håper i alle fall det). Foreldrene mine dekker festen med i alle fall 25 000,- (kanskje 30 000). Har kjøpt brudekjolen og gifteringene, så noe av de aller dyreste tingene er i alle fall allerede trukket fra budsjettet. Hvis vi sparer et par tusen i mnd og tar til side skattepenger og feriepenger til neste år, så går det fint. Kirken (vi må betale den) og et par andre ting skal jo uansett betales helt til slutt. Også må man tenke at en del må kjøpes underveis. Så man må jo ikke samle opp èn stor pott som skal fordeles på utgiftene til slutt. Jeg tenker at jeg skal kjøpe slør èn mnd, sko den andre mnd, tiara osv. Veldig lurt å sjekke priser først og så sette opp et budsjett. Dersom man ser det blir for dyrt så er det kanskje et par poster man må vurdere billigere løsninger eller andre alternativ. Typiske poster er jo hotellbryllup vs grendehus, proff fotograf vs amatør, live-band vs cd/mp3 spiller, blomsterdekoratør vs egenlagde, designbrudekjole vs kopisydd kjole o.l.

Skrevet

Huff! egentlig hadde vi satt maks budsjett på 100 000, men det var uten bryllupsreise + at jeg hadde beregnet ca 10 000 på kjole. Nå begynner jeg og forstå at det sannsynligvis vil bli masse mer, spesielt siden jeg endte opp med å bruke 25 000 bare på kjolen. Noen som virkelig ikke egentlig var meningen, men når man finner drømmekjolen på salg så må man da slå til!? hehe

Men vil legge til at mange får drømmebryllupet sitt til under 50 000kr også! Det kommer jo ann på hva slags forventninger og krav du har! Jeg er ganske opptatt av detaljer og det merkes på budsjettet.

Skrevet

25000? For en kjole på salg? herre min..jaja. den er sikkert veldig fin da:)

Vi regner med å bruke ca 70 000kr.

Skrevet

ojojoj..ser at vi må bare begynne å spare..

selv om vi får 20 000 fra foreldra mine..(vet ikke hva hans sine har tenkt)

hehe..pappa vil ha meg gift.. :P

Skrevet

Det er en Vera Wang og den kostet opprinnelig 66 000kr. Det er jo sånn at designerklær bestandig er mye dyrere enn det som masseproduseres, men det var forøvrig ikke derfor jeg valgte den da. Ikke sikkert alle syns den er så fin, det kommer jo an på smak, men jeg kan ihvertfall si at det er snakk om en helt annen kvalitet enn vanlige kjoler som jeg også prøvde en drøss av. Feil for noen, riktig for meg=)

Skrevet

vi regner med ca 50 000 til vårt bryllup. 80gjester, tre retters middag og åpen bar. dette lar seg gjøre da vi bor på landet og skal ha festen på grendehus. det koster heller ingenting for kirka.har forbehold om at kjolen kanskje kommer utenom, vil ikke ha noe "budsjett" fra foreldre og svigerforeldre på den.... det er fult mulig å få til en perfekt dag for denne prisen, man må bare tenke i flere retninger samtidig og se etter alternative løsninger! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...