Gå til innhold

Jøss, 4 års kontroll uten kjeft;)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har snuppa vært på 4 årskontroll. Hver gang hun er på kontroll har jeg fått beskjed om at hun er i største laget når det gjelder hennes vekt. Så jeg sitter nå ganske skrekkslagen tilbake etter et møte på helsestasjonen uten kjeft, kom ikke et negativt ord fra helsesøster:)) Skjønner ikke helt hva vi gjorde der, men....Sist fikk vi beskjed av legen at ungen ikke måtte få blandingsprodukter, kun reint kjøtt, ikke så mye potet,pasta osv. Da var snuppa 2 år og legen ville ha meg til å slanke, snuppa. Men ett sted går grensa, det var snakk om en 2 åring *var sjokka i lang tid*

Godt jeg fikk et hyggelig møte med helsestasjonen til slutt :) Følte en periode de var ute etter å ta meg, siden jeg er kraftig.

De vitale målene for snuppa ( 4år og nesten 3 mnd) 111,5 cm og 21,5 kg. Så jeg skjønner jo såpass at hun ikke er av de minste 4 åringene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal si det var ikke verst..Jeg har også mest bare negative erfaringer med helsestasjonen. Sa etter første mann at jeg ville skifte helsesøster med nr to, men det ble jo ikke til at jeg gjorde det. Og det blir vel ikke til at jeg gjør det med nr tre heller. Mine, særlig han eldste, er veldig små, men følger jo sine egne kurver. Kan ikke trylle dem større heller.. Slitsomt!! Min gutt er nå 6 år og er vel 112 cm høy og veier vel ca 18kg godt og vel. Så hvis din jente er like høy ca og bare noen få kg tyngre kan jeg ikke se for meg at hun er noe tykk i det hele tatt. Bra at du sto i mot presset og ikke slanket henne.

Skrevet

Ble så sjokka at jeg glemte å spørre om alt var som det skulle..*ler*

Å slanke snuppa kommer ikke på tale, over mitt lik så lenge jeg vet hun spiser bra/sunn/variert mat. Nei, dem lurer ikke meg *ler*

Mye rart når det gjelder helsesøstere, på de kontrollene vi har hatt har vi ikke hatt samme helsesøstra mer en to ganger, nå og på 2 års kontrollen.

Skrevet

Her er helsesøstrene delt opp etter soner alt etter hvor en bor, så får en når de blir født og den varer til de starter på skolen. Eller 5 års kontrollen er vel på skolen den da..

Nei godt du ikke lar deg lure.. Syntes ikke hun hørtes ut som hun trenger slanke seg jeg da.. Men hva vet vel jeg?? Jeg er jo ingen helsesøster hehe*ler* her også..

Men du kjenner jo jenta di best. Så lenge dere spiser bra sunn og variert mat, og ikke spiser masse snop og sukker til alle måltider så hadde ikke jeg helle slanket et lite barn. Samme som når jeg fikk beskjed om å ha olje i maten til min gutt så han skulle få i seg mer fett. Hvem liker grøt med olivenolje oppi???? Spiste jo bare enda mindre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...