Gå til innhold

spm om hørseln til barnet i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 22 nå sånn ca, å har kjæreste som er veldig glad i å spille høy musikk med bass i osv i bilen.. jeg har ikke noe i mot dette, men pluttselig slo det meg at hva om barnet tar skade av det? jeg sitter jo ikke der døgne rundt å hører på. å vet at etter fødtselen så skal man være forsjiktig med lyder å sånt... men er det skadeli mens hun enda ligger i magen?

takk på forhånd for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er i uke 22, har vel ikke fosteret begynt å høre enda. Jeg er også i uke 22 og har termin 2. januar, og i følge terminkalkulatoren på Babyverden skal mitt foster begynne å høre rundt 3. sept.

Fosteret ligger jo i vann og lydene blir jo avdempet. Så tror nok ikke det er så skadelig. Men om du er bekymret så gjør det vel ikke noe å skru ned lyden og bassen litt nå de siste mnd, eller. Det er vel noe dere bør gjøre når babyen er født allikevel.

Skrevet

på min står det 1. september=) men har hørt at de begynner høre før det.. hvem vet=) joda, menn d er snakk om ikke mange minttene sammenlakt på en dag da.. men jeg får kjefte litt på sambo neste gang;p

Skrevet

Selv om fosteret begynner å høre har det ikke supervelutviklede ører.. og har jo i tillegg fostervann i øregangene.. så de er ikke overfølsomme for lyd. Ligner vel litt på det vi hører under vann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...