Gå til innhold

Påvirker stress og mas babyen egentlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 32 og jobber fortsatt 100%. Er kjempeglad for det, og håper jeg holder ut de siste 5 ukene før permisjonsstart, hvis ikke er jeg redd tida blir fryktelig lang.

Har ingen fysiske plager, men merker at kroppen blir mer sliten nå. Også er det forferdelig mye stress på jobb for tida, har jobba 9-10 timer om dagen, med møter både på kveldene og i helga. Kjennes nesten som kroppen sier at den ikke vil mer, også blir jeg ganske bekymra for hvordan dette kan påvirke babyen.

Var hos legen forrige uke, fordi jeg var så sliten, og tok blodprøver som viste at blod%en var for lav i tillegg. Jeg lurte litt på å be om 20% sykemelding, men legen min mente jeg kunne se det litt an.

Trur dere det kan ha noe å si for baby at jeg blir stressa og sliten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stress over lengre tid tror jeg kan påvirke ungen ja,,men hvor mye d vet jeg ikke..

men litt stress tåler de jo..bare husk å slappe av å hvil deg når du kan..:)

blir d for ille på jobb bør du gå til legen igjen synes jeg..

kan du ikke be om andre oppgaver på jobben ?

så ikke er så stressende ..

tilrettelegging har gravide rett på

Skrevet

Mmm. Har en jobb der egentlig ingen andre på arbeidsplassen kan ta over mine oppgaver (spesielle dataprogrammer osv), + at nå holder jeg på med opplæring av den som skal ha vikariatet mitt, så føler jeg liksom at jeg MÅ holde ut til han har fått opplæring, ellers blir det skikkelig krise. I tillegg er det 1000 ting som skjer.

Men får bare prøve å ligge på sofan og slappe av når jeg kommer hjem, og legge meg tidlig. Blir ikke mye annet enn jobb og sove akkurat nå, men så lenge babyen ikke tar skade får jeg prøve å holde ut!

Skrevet

d viktigste er at du lytter til kroppens signaler:)

lykke til...

Skrevet

Jeg fikk en del kynnere som var ubehagelige når jeg var på jobb, noe som nok kom av både aktivitet (jobber i barnehage) og stress. Da jeg fortalte jordmor om kynnerene, ble jeg satt på svangerskapspenger i 40 %. Selv om jeg er i fin form, kunne nemlig babyen ta skade av at jeg jobber, på den måten at kynnerene kan gå over til premature rier. Så selv om du ikke har noen store plager selv, kan det jo hende at babyen ikke har det like bra som deg..?

Skrevet

Stress og mas kan hindre dårlig tilvekst hos babyen. Men du kjenner jo selv på kroppen hvordan du har det og kan samråde med legen hva som er best. Synes for all del ikke at du skal presse deg, men har du det fint så er det vel ikke noe i veien for å jobbe.

Skrevet

Litt upresis der :) "kan føre til dårlig tilvekst" skulle det selvfølgelig stå...

Skrevet

Blir litt i tvil nå...

Det jeg mente var at jeg har ingen fysiske plager, som bekkenløsning el.l. som gjør at jeg kan be om delvis sykemelding. Men fordi jeg er så sliten, og ikke har overskudd til noe annet enn å jobbe, gikk jeg til legen. Hun mente imidlertid jeg skulle se dette an.

Jeg føler at kroppen prøver å si at den ikke orker så mye mer nå, og vertfall ikke så lange dager på jobb, med så mye stress. Så tenker jeg at jeg kan alltids tvinge meg sjøl til å holde ut hvis det er bare meg dette går utover, men hvis det kan være uheldig for babyen burde jeg vel ikke fortsette så lenge på denne måten. Men veit ikke helt hva jeg får gjort hvis legen mener det ikke gjør noe.

Blir bare veldig bekymra for baby!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...