Gå til innhold

Sindre er endelig kommet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 1 uke med vonde masrier flere netter - og jeg var like lei hver morgen når ingenting hadde skjedd, opprant termindagen 22.08.08. Hadde sendt ungene på skolen og lest litt på senga. La akkurat fra meg boka og tenkte at jeg skulle "duppe" litt av. Fikk en underlig følelse i kroppen - bobling. Hoppet ut av senga og  kjente noe varmt og vått flomme nedover beina. Klokka var da 09.00. Vekket samboer - "oj", sa jeg, "der gikk visst vannet" (føltes som flere liter). Like etterpå kom den første ria - og de haglet på med 2-3 min mellomrom og varte 1-2 min. Var ikke i tvil om at dette var ekte rier. Gikk en rask tur i dusjen - samboer var rolig og sa at han la seg nedpå et par timer igjen (dette er 3. fødselen min). "Nei", sa jeg. Det rekker du ikke -  dette kan gå fort. Ringte føden som ba oss komme (20 min kjøretur). Ankom føden 10:15. Klarte da verken å sitte eller ligge. Nektet jordmor å sjekke åpning - sa vi kunne ta det senere. Var så tette rier og så vondt. Verre og verre, plutselig pressrier. Etter 3 press og ca 3 min var han ute. Kl var da 11:15. Hadde da såvidt fått litt lystgass - ingen annen smertelindring. Var helt sjokka så raskt det gikk. Tror nok masriene siste uka hadde laget minst halve åpningen allerede. Som ordtaket sier "3. fødsel er en luring". Avbestilte barnepass. Storesøstrene var på skolen mens det skjedde så pappaen kunne hente dem kl 14.00 og si at nå var han kommet. Sindre ble altså født på termindatoen sin, både mens og u-lydtermin var den samme. Blir nok en punktlig kar han her når han blir større. Nå er vi hjemme og sliter med amming, søvnmangel og alt det andre som følger med. Takk for meg, definitivt siste gang. Til dere som venter på fødsel - plutselig er det bare igang og dere er blitt nybakte mødre. Lykke til alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!

Det hørtes ut som både en travel og en fantastisk fødsel!

Kos dere!

Skrevet

Gratulerer så mye! Håper på en like flott fødsel om ikke fullt så rask siden vi har 2 timer til sykehuset.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...