konvall Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Beklager å måtte forlate dere på kvelden, men nå skal jeg øyeblikkelig se VÅLERENGA-Strømsgodset på tv. Trenger vel ikke si hvem jeg holder med.....
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Nei de store bokstavene talte vel for seg hehe:) Håper de vinner!!! Jeg følger ikke med på fotballen i det hele tatt, men blir også fraværende noen timer snart. Skal en tur på trening..
konvall Skrevet 25. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2008 NEI!!!!! En idiot av en dommer ødela hele kampen. Grrrr.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Der av uttrykket; " ut med dommeren inn med en ku????" Hørte de tapte på radioen når jeg kjørte hjem fra trening.. Så satt jeg der i bilen og tenkte på deg..
konvall Skrevet 25. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2008 Nå måtte jeg smile. Så koselig. Jeg satt i 90 minutter og holdt på å få hjerteinfarkt. Vålerenga dominerte fullstendig, men noen ganger er ikke fotballen rettferdig. Har vondt i hodet av alle gangene jeg rev meg i håret... Engasjert ja.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Ja hørte så vidt slutten direkte på radioen. Og den virket spennende den. Og han radiomannen sa at Vålerenga hadde dominert, særlig i 2.omgang.. Men er jo det å få mål da.. Er ikke alltid så enkelt og rettferdig nei..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 *kremt* Søkte opp nicket mitt, og dette innlegget kom opp. Siden jeg er enga-fan MÅ jeg bare svare. Jeg er litt (eller veldig) uenig her. Vålerenga dominerte IKKE kampen! En ting er at vi fikk en tidlig straffe imot oss. Men, hadde det ikke blitt månelyst på stadion om det samme hadde skjedd oss og det ikke ville blitt blåst straffe..? Andre Muri holdt/viklet sin arm inn i SIF spilleren, og da skal det bli straffe når en spiller holder en annen i straffefeltet. I tillegg i den situasjonen gjorde ikke Hagen jobben sin. Andre Muri hadde siste sjanse til å forhindre et mål, han viklet dermed armen sin inn i SIF-spilleren, noe som han vet er straffe. DÅRLIG forsvarsspill! Så er det dette med mål/sjanser for Vålerengas del. En ting er at midtbanen fungerer nogenlunde. Vi klarer å få spillet frem, slik at vi ikke har ballen på vår halvdel i en hel kamp. MEN; 1. Problemet er at midtbanen ikke legger inn pasninger til spissene. 2. Spissene får ikke mål. 3. Spissene er EGOISTISKE! Noe av dette tror jeg har noe med disse fordømte trenerne. Vi kan ikke ha en trener for hvert felt. Keepertrener må vi ha. Og hovedtrener og Martin Andresen. Hva med de andre? Vi trenger ikke i tillegg en defensiv og en offensiv trener, det lager bare krøll i systemet. Hadde vi sparka de andre og latt Skullerud og Andresen fått styre skuta på en annen måte, i stedenfor å forholde seg til 2-4andre så kanskje noe hadde fungert! Midtbanen må skape sjanser og posisjonere seg på en måte at spissene får lagt et løp opp mot mål, og få ballen slik at de har en sjanse. De kan ikke løpe frem til midten, skyte ballen tvers over banen, tilbake til Muri og så en lang ball frem til Shelton som mister den! En spiller som er fantastisk til å SKAPE målsjanser er Fredheim Holm. Han burde vært en hengende spiss, for å skape mål til Shelton og Kongen Moa. De setter når de har mulighet. Vi kan ikke forvente at de skal sette en ball, når de ikke får en ball som er tilgjengelig før Vålerenga blir omringet av 3-4andre mann som dekker. Så har vi disse egoistene. Fredheim Holm har tendensene innimellom. Som på denne kampen - han skjøt langt over mål enda han hadde spillere på begge sider han kunne sentret til. Og Martin Andresen. Han tar alt for mye selv - heldigvis har han nå begynt å la DFH få ta noe, og Storbæk har fått tatt NOEN innlegg. Storbæk er en mester i å skru baller inn mot mål. Vi må farlige når det gjelder skudd mot mål - ikke skyte ballen 10m over eller rett i forsvarsmuren! Og, Vålerenga dominerte ikke kampen i 1.omg. Andre omgang var MYE bedre - men ikke godt nok. Når det er sagt, syns jeg vi skulle fått det ene poenget for SÅ gode var vi. Bare synd at vi ikke er gode nok når det gjelder. Vålerenga har seg selv å takke. Jeg høres helt sikkert bitter og sint ++ på Enga. Kanskje du/dere mener jeg ikke er enga-fan overhodet? ) Joda, jeg er det. Til gangs! Men, endringer må skje, for slik utviklingen har vært etter 2005 - vil det ta mange år før vi får ett nytt gull igjen. Kjetil Siem og Kjetil Rekdal var det beste teamet. Sammen. Jeg håper neste mann som kommer etter Erik Aalbu vil samarbeide mer med Andresen. Men da må Andresen la folk få komme til - og ikke tro at han kan styre ett så stort apparat alene. Ære være enga:o) Og jeg skal på Ullevål og se Vålerenga ta kongepokalen! ;o)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 wow, for en avhandling! Men, veldig enig - kunne ikke sagt det så bra selv engang..
konvall Skrevet 27. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2008 Hei vålerenga12. Stort sett enig i det meste du skriver, men når t.o.m komentatorene sier at det ikke var fortjent at Godset vant, så regner jeg med at det ikke bare var meg som mente det. Greit nok at Godset styrte det meste av kampen det første kvarteret, men etter det må jeg nok si at Enga var hakket bedre. Sier seg selv med skudd på mål og corner statistikken dems, hvem som presset mest. Men, er enig i det du sier om Martin. Synes alt for mye skal inkludere han. Jeg personlig hadde mye større sansen for Kjetil R. Uansett, i frusterasjon over et tap så legger man ofta skylda på dommeren..... Skal love deg at den dommeren fikk gjennomgå inne på Ullevål etter kampen. Vet det da flere av mine venner var der inne. Straffen mot Muri var like klar som straffen Moa burde fått. Men, som du også sier, hadde det vært andre veien, så hadde jeg nok ikke protestert. Fotballen er rund desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå